یک ایرانی اولین توییت تاریخ را خرید

یک کارآفرین ایرانی فعال در زمینه رمرزارزها، اولین توئیت تاریخ متعلق به «جک دورسی» را به مبلغ دو میلیون و ۹۰۰ هزار دلار خریداری کرد.

یک ایرانی اولین توییت تاریخ را خرید

به گزارش خبرگزاری افه، نخستین پیام توییتری که توسط «جک دورسی» بنیانگذار و مدیر عامل فعلی شبکه اجتماعی توئیتر در سال ۲۰۰۶ منتشر شد در حراجی دیجیتال به مبلغ دو میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخته شد. گفته شده این مبلغ به منظور مبارزه با فقر در آفریقا اهدا خواهد شد.

در متن کوتاه این توییت که در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶ (اول فروردین ۱۳۸۵) منتشر شده آمده است: اکنون حساب کاربری توییترم را تنظیم کردم. (just setting up my twttr)

اکنون با گذشت ۱۵ سال این توییت به عنوان یک امضای دیجیتال منحصرب ه‌فرد در وبسایتی که به فروش توییت ها به عنوان رمزهای غیرقابل معاوضه یا ان اف تی (NFT) اختصاص دارد، به فروش گذاشته شد. رمزهای غیرقابل معاوضه مثل امضاهای دیجیتالی هستند که مالکیت یک فرد بر تصاویر ویدئوها و دیگر رسانه های آنلاین را تایید می‌کنند.

یک ایرانی اولین توییت تاریخ را خرید

سینا استاوی، کارآفرین ایرانی و مالک پلتفرم فروشنده رمزارز بریج اوراکل (Bridge Oracle) و کریپتولند به بالاترین قیمت، خریدار این توییت بوده است.

این توئیت با استفاده از رمزارز اتریوم و معادل دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۳۵ دلار و ۴۷ سنت خریداری شده است.

رمز غیرقابل معاوضه (Non-Fungible Token) که به اختصار آن را NFT نیز می‌نامند، نوع خاصی از رمزارز است که نماد چیزی منحصر به فرد به‌حساب می‌آید. بنابراین، این رمزها را نمی‌توان با یکدیگر معاوضه کرد. این موضوع البته در تضاد با رمزارزهای پایه مانند بیت‌کوین و بسیاری از رمزهای دیگر که در اصل قابلیت معاوضه دارند، است. رمز غیرقابل معاوضه یا همان NFT، مجوزهایی دیجیتال محسوب می‌شود که به یک فرد این اجازه را می‌دهد بر روی تولیداتی خاص، ادعای مالکیت کند. ضمن اینکه قدرت انتقال یا فروش آنها را نیز داشته باشد. با این حال باید گفت که امنیت این مجوزها به‌شدت به فناوری بلاکچین بستگی داشته و از این نظر، کارکردی شبیه به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد.

جاستین سان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیت تورنت نیز پیش از استاوی پیشنهاد قابل توجه دو میلیون دلار را برای خرید این توئیت داده بود. دورسی که نامی آشنا در عرصه رمزارزها نیز هست اخیرا به عنوان مدیر عامل شرکت اسکویر سرمایه گذاری کلانی روی بیت کوین رمرزارز مشهور و محبوب این روزها کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ایرانی مفلس
    0

    اداره مالیات هر چی ایشان در ایران دارد توقیف کنه و مالیات بر حق بگیره

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اوسکول بنظرت این آقا تو ایرانه؟!!! خخخخ ای خاک

    • حامد
      0

      اقاي محمد.منظور ايشون محل اقامت نبود.محل اقامت محل سكونت محل دارايي اموال غير منقول رو در حقوق مدني بررسي كنيد حتما،البته بنده نظرم ممتنع هس.فقط جهت اطلاع بود!

    • اوسکل به محمد
      0

      عکس ایشان نشان میده ایران هست و از آقا زاده ها و از صدا کردم بنام اوسکل متشکرم

    • محمد
      0

      واییی از شما اگر کسی پیشرفت کرده حتماً آقازاده هست؟! با عکس دریافته که ایشون در ایران اقامت داره و به مسئولین محترم میگه برین توقیفش کنید خوب میگی نگو اوسکول باشه 1- اگر آقازاده باشه که توقیف کردنش منتفیه چون پشتش گرمه 2- اصلاً میدونی ارز مجازی چیه؟ توقیفش کنن اگر تازه ایران باشه هیچی ازش نمیتونن بگیرن چون همه پولهای مجازی در کیف پول خارجی هست و ایران و هیچ دولت دیگری بهش دسترسی نداره فقط خودش میتونه دسترسی داشته باشه برو مطالعه کن بعد بیا حرف بزن 3- از کجای عکس فهمیدی حتماً ایران سکونت داره؟! خوب ایران حتماً ایشون دفتر داره ولی دلیل بر سکونت در ایران نمیشه ایشون صرافی خارجی دارند و باید خارج اقامت داشته باشن ضمناً من طرفدار ایشون نیستم ولی از حرفایی که بوی حسادت میده و از موفقیت دیگران رنج میبره بیزارم کلام آخر مرد هستی تو هم برو تلاش کن به جایی برسی و نیاز به حسادت نسبت به دیگران نداشته باشی

    • صمد
      0

      این قیافه و ته ریش و مدل ایشان دقیقا آقازاده است یا به یه طریقی به نظام وصله .

  • رضا
    0

    3 میلیون دلار یعنی حدودا 72 میلیارد تومن داده این توئیت رو خرید که خرج آفریقایی ها بشه بعد مردم مملکت خودش تو گرسنگی و تحریمن.درواقع معروفیت برای خودش خریده و سرزبونها افتادن.مملکت چی شده که امثال این شخص اینجور ولخرجی میکنن

  • عباس
    0

    اینها از نسل شاه که نیستند که میگویند غارت کردن بردند ببین از دوران انقلابند پس تشخیص دزد بودن کی باید بدهد ...پول مردم ایران بوده یا زحمت کشی خودش بازهم تفاوت دارد چطور در کجا بدست امده پولش ....خبررباید روشن باشد مجهول بودن خبر خیلی بد است

  • امیر
    0

    سلام.حماقت محض

  • سید
    0

    خاک بر سر احمقت کنند تو کارآفرین نیستی از رانت آفرینی دولت فعلی به اینجا رسیدی

    نظرات شما -
    • کلنگ
      0

      قیافه اش معلومه دولتیه .

  • ناشناس
    0

    خاک بر سرت...این مبلغ میدادی برای توسعه مدرسه سازی زاهدان وایلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها