چند معمای جالب که حل آن‌ها دقت زیادی می‌طلبد

همه ما گاهی به استراحت نیاز داریم و حتی یک معمای ساده می تواند به ما کمک کند آرام بگیریم و در عین حال در همین استراحت کوتاه، مغزمان را پرورش دهیم تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

چند معمای جالب که حل آن‌ها دقت زیادی می‌طلبد

در این مطلب، چند معمای سرگرم کننده برای شما آماده کرده ایم که حل آن ها به دقت زیادی نیاز دارد.

جواب معماها هم در انتهای مطلب آمده است.

معمای شماره ۱

اگر توپ صورتی رنگ از سمت راست تصویر به حرکت درآید سر راه خود کدام ظرف ها را می شکند؟

چند معمای جالب که حل آن‌ها دقت زیادی می‌طلبد

معمای شماره ۲

میان این معادله ها چه ارتباطی وجود دارد؟

چند معمای جالب که حل آن‌ها دقت زیادی می‌طلبد

معمای شماره ۳

مردی در طبقه دهم یک ساختمان زندگی می کند. او هر روز برای رفتن به سرکار یا خرید با آسانسور به طبقه ی همکف می رود. اما هنگام برگشت، در طبقه ی هفتم از آسانسور پیاده می شود و بقیه ی راه تا خانه اش در طبقه ی دهم را از پله می رود.

چرا این کار را می کند؟

معمای شماره ۴

اداره پست دولتی مغولستان قوانین سفت و سختی برای ارسال اجناس دارد: طول آن ها نباید بیشتر از یک متر باشد. برای ارسال اجناس بلندتر باید از سرویس های خصوصی استفاده کرد که هزینه ی بیشتری دارد و به علاوه، این شرکت های خصوصی بیشتر اوقات بسته ها را گم می کنند. بوریس چیز باارزشی داشت که باید از طریق پست آن را ارسال می کرد. این چیز باارزش یک فلوت قدیمی بود که متأسفانه طول آن ۱/۴ متر بود و امکان جدا کردن قطعات آن هم وجود نداشت. این فلوت از یک چوب یک تکه ی بلند آبنوس ساخته شده بود. در نهایت اما بوریس آن را از طریق پست دولتی مغولستان ارسال کرد.

او چطور این کار را انجام داد؟

معمای شماره ۵

زنی دو پسر به دنیا آورد که هر دو در یک ساعت و یک روز و یک سال متولد شدند، اما دو قلو نبودند.

چطور چنین چیزی ممکن است؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب معمای شماره ۱

فقط ظروف B و C می شکنند.

چند معمای جالب که حل آن‌ها دقت زیادی می‌طلبد

جواب معمای شماره ۲

نباید روی ارقام بزرگی که در جواب معادله ها وجود دارد تمرکز کنید. در حقیقت باید آن ها را نه یک عدد واحد، بلکه ترکیبی از چند عدد کوچک تر درنظر بگیرید.

در حقیقت هر عددی که در سمت راست معادله قرار گرفته در واقع ترکیبی است از نتیجه ی به ترتیب ضرب، جمع و تفریق دو عدد سمت چپ معادله.

مثلاً در معادله ی اول ۱۶۱۰۶= ۲ + ۸ :

۱۶ = ۲ * ۸

۱۰ = ۲ + ۸

۶ = ۲ - ۸

جواب معمای شماره ۳

این مرد کوتوله است و دستش فقط تا دکمه ی طبقه ی ۷ می رسد.

جواب معمای شماره ۴

بوریس فلوت را به صورت اریب در جعبه ای به طول و عرض یک متر گذاشت که اندازه ی آن مطابق قوانین پست دولتی مغولستان بود. قطر جعبه، از یک گوشه ی آن به گوشه ی دیگرش ۱/۴ متر بود.

جواب معمای شماره ۵

آن ها نه دوقلو، بلکه سه قلو بودند.

منبع: روزیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    خدا وکیلی طراح این معماها رو پیدا کردین یدونه بزنید تو سرش ..... اینم شد معما!!! سوال ۱- از کجا معلوم که وقتی به چرخونه رسید و باعث آزاد شدن توپ زرد شد همون توپ زرد جلوشو برای حرکت نگیره:) سوال ۳ - اون مرد باید کوتوله و احمق باشه وگرنه یه بار که دستش نرسه از سری بعد یه چیزی تو آسانسور میزاره که بزاره زیر پاش وگرنه کوتوله معمولی یه بار که نتونه دفعه دوم مشکلش رو حل میکنه سوال ۵ - میتونه همه قلو ها رو شامل بشه مثلا چهار قلو یا پنج قلو یا حتی میتونه زن ماما باشه و بچه ها مال خودش نباشن:)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها