وضعیت بودجه درمان وزارت بهداشت/ پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها در سال ۹۷

معاون درمان وزارت بهداشت از میزان پیشنهادی برای افزایش تعرفه‌ها وضعیت بودجه درمان در سال ۹۷ خبر داد.

وضعیت بودجه درمان وزارت بهداشت/ پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها در سال ۹۷

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بودجه حوزه سلامت در سال ۹۷ گفت: پیشنهاد ما برای تعرفه ها در لایحه بودجه ۹۷، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل بود، این میزان در شورای عالی بیمه تعیین شد اما سازمان برنامه بودجه آن را ابلاغ نکرد البته با وجود افزایش ۱۰ درصدی به طور قطع در حوزه درمان کسری خواهیم داشت.وی ادامه داد: هزینه‌ها در حوزه سلامت شامل لوازم مصرفی‌ که در حوزه درمان خریداری می‌شود تا سایر موارد، وابسته به تورم است و به همین دلیل هزینه‌های حوزه درمان به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.

باید 5 هزار میلیارد از محل هدفمندی یارانه ها می‌گرفتیم
جان بابایی با اشاره به تزریق نشدن بودجه تخصیص یافته به حوزه درمان تاکید کرد: از پول‌هایی که از محل هدفمندی یارانه‌ها باید در حوزه درمان دریافت می‌کردیم ریالی به ما نداند این در حالی بود که باید ۵ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها دریافت می‌کردیم، اما در این ردیف بودجه‌ای اکنون صفر هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده کمتر از ۵۰ درصد بودجه تخصیص یافته را دریافت کردیم، اکنون سه ماه تا پایان سال باقی نمانده است و هنوز مطالبات ما پرداخت نشده است.

تخصیص یک دهم بودجه از ردیف مالیات بر سیگار به وزارت بهداشت
وی در ادامه گفت: یکی از ردیف‌های بودجه‌ای که قرار بود به ما بدهند مالیات بر سیگار بود از این ردیف بودجه‌ای که هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شد قرار بود نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، اما از این ردیف بودجه‌ای۸۰ میلیارد برای وزارت بهداشت در نظر گرفته‌اند.

جان بابایی تاکید کرد: وزارت بهداشت تلاش کرده بود که از محل درآمد مالیات بر سیگار بخشی به حوزه سلامت تخصیص پیدا کند، اما با وجود تلاش‌های انجام شده تنها ۸۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است.

وزارت بهداشت بدهکارتر می شود
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در مجموع بودجه حوزه سلامت در سال ۹۷ وضعیت خوبی ندارد، عنوان کرد:‌ با این وضع بودجه‌ای نگرانی‌هایی وجود دارد ما به دلیل کمبود بودجه در حوزه سلامت در سال ۹۷، ۲ انتخاب بیشتر در وزارت بهداشت نداریم یا باید خدمت‌های داده شده به مردم را کم کنیم یا خدمت بدهیم و بدهکارتر شویم.

جان بابایی عنوان کرد: چون نمی‌توانیم خدمت را کم کنیم و مردم از ما توقعاتی دارند لاجرم بدهکارتر می‌شویم.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها