دنبالۀ پی

گزارش سال 99 شرکت دانش‌بنیان پارت

بحران‌ها، با وجود همۀ دشواری‌هایی که برای بشر به وجود می‌آورند، گاهی نقطۀ عطفی در تاریخ کشورها یا شرکت‌ها می‌شوند.

گزارش سال 99 شرکت دانش‌بنیان پارت

انبوه بی‌توجه‌هایی که دنیای خدمات الکترونیک ایران، از آن رنج می‌برد، به یک‌بارۀ جای خود را به عطشی برای حل مسأله از این دریچه داد.

جمع‌ هفت‌ها

هفتمین سال فعالیت پارت دانش‌بنیان، سالِ به بار نشستن‌ بذرهای کاشته‌شده در طول سال‌های گذشته بود. سالی که تعداد متخصصان شرکت به 700 و تعداد کاربران یکتایی که از خدمات پارت استفاده کردند، به 7 میلیون نفر رسید و در نهایت، تندیس کارآفرین برتر ملی را برایمان به ارمغان آورد.

یکه‌تازی سیگنال

فعالیت‌هایی که همه، یک سمت و سو داشتند؛ «دستیار هوشمند اقتصادی مردم» شدن؛ تا در این تلخکامی‌های اقتصادی، با افزایش دسترسی‌ها و آگاهی و توانمندی مردم، باری از دوش‌ها برداشته شود؛ تا با کمک زیرساخت هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات که در طول سال‌ها تلاش، فراهم آمده بود، کمکی باشیم برای کاهش رفت‌و‌آمدها و در صف ایستادن‌ها در این همه‌گیری کرونا.

5 میلیون و 700 هزار نفر از کسانی که قرار بود با مراجعه به نهادهای مختلف احراز هویت شوند، به راحتی در سیگنال، به شکل غیرحضوری احراز هویت شدند؛ اپلیکیشنی با 4 میلیون نصب فعال که روزانه 300 هزار بازدید روزانه دارد و بیش از 200 مقالۀ آموزشی با 14 میلیون بازدید و 1200 مقالۀ تحلیلی‌خبری را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

دوران هوش مصنوعی

سامانه‌های متنوع پارت، همه با استفاده از هوش مصنوعی توسعه پیدا می‌کنند. مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، به عنوان بزرگ‌ترین مجموعۀ سرمایه‌ انسانی کشور در این حوزه، بیش از 120 سرویس هوش مصنوعی را در سامانۀ سهاب طراحی و پیاده‌سازی کرد و برای توانمندسازیِ هر چه بیشتر متخصصان این حوزه، 5،570 نفر ساعت دورۀ آموزشی رایگان برگزار نمود و بیش از 50 هزار سطر مطلب تخصصی این حوزه را آماده و در سایت هوشیو منتشر کرد.

تسهیل تسهیلات

در حوزۀ اعتبارسنجی، از مرز بررسی 3 میلیون و 755 هزار تقاضای اعتبارسنجی گذشتیم. فرایندی که به شکل کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و به این صورت 150 میلیون دقیقه در وقت افراد صرفه‌جویی کردیم. 30 هزار میلیارد تومان بر اساس این اعتبارسنجی‌ها، تسهیلات پرداخت شده تا زندگی مردم کمی تسهیل شود.

نهضت سواد مالی

در حوزۀ سواد مالی، تعداد کتاب‌های منتشرۀ آکادمی هوش مالی به 249 هزار نسخه رسید. 128 مقالۀ علمی با 7200 سطر و 50،000 بازدید در سایت آکادمی منتشر شد. در حوزه بین‌الملل، 750 دقیقه مصاحبۀ اختصاصی با نویسندگان کتاب‌های داستان سواد مالی و صاحب‌نظران کشورهای گوناگون دربارۀ سواد مالی انجام گرفت. برای توسعۀ و ترویج مفاهیم سواد مالی در جامعه، 2650 دقیقه برنامۀ آموزشی و تحلیلی توسط آکادمی تهیه در صدا و سیما پخش شد. 56 مقالۀ علمی و آموزشی با 2000 سطر در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور منتشر شد. آکادمی همچنان مشغول تهیه منابع ارزشمند آموزشی است و به همین دلیل دوره‌های آموزشی، امسال، به صورت بسیار محدود برگزار شد. با این وجود، بیش از 6000 نفر ساعت آموزش دیدند.

سادگی یک ثبت بی‌دردسر

امسال، خدمات سامانۀ ثبت‌یار، از مرز 20 خدمت حقوقی عبور کرد و بیش از 1050 شرکت، فعالیت‌های حقوقی خود را از این بستر انجام دادند. در حوزۀ آموزش‌های حقوقی نیز بیش از 400،000 بازدید از مجله ثبت‌یار انجام شد.

دستیار هوشمند اقتصادی در خدمت جامعه

شاکلۀ پارت بر اساس، استفاده از بنیان دانش برای حل مسائل اقتصادی جامعه گذشته شده است. رؤیایی هفت‌ساله که هر روز کمی‌ بیشتر تلاش کرده‌ایم برای مجسم کردن آن. خوشحالیم که امسال، با اپلیکیشن سیگنال، بستری برای دسترسی همۀ مردم به اطلاعات و آموزش‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کردیم.

افتخار می‌کنیم که برای تک‌تک افراد جامعه به خصوص کسانی که به واسطۀ محدودیت‌هایشان، از خدمات مالی و سرمایه‌گذاری کشور محروم مانده‌اند، گامی برداریم؛ امسال توانستیم امکاناتی برای احراز هویت غیرحضوری نابینایان و ناشنوایان ایجاد کنیم و هر کدام از این عزیزان که با سیگنال، احراز هویت شدند، خستگی سال‌مان از تن‌مان به در رفت.

خوشحالیم که در کالج فناوری اطلاعات و کالج هوش مصنوعی پارت، آموزش‌های تخصصی و به روز این حوزه را رایگان در اختیار جوانان مستعد کشور قرار دادیم و با حمایت از کنفرانس‌ها و مسابقه‌های علمی این حوزه، امید و حرکت و جوشش را در دل دانشجویان و متخصصان کشور زنده نگه داشتیم.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها