این مادربزرگ ۹۳ ساله از راز‌ سلامتی خود در ایام کرونا می‌گوید

طی یک سال گذشته و با شیوع کرونا بسیاری از افراد با مشکلات سلامتی رو به رو شدند و متاسفانه سالمندان بیش از جوانان در معرض خطر بودند، اما به نظر می‌رسد در همین دوران دشوار نیز می‌توان سالم ماند، این سلامت راز‌هایی دارد که یک مادربزرگ ۹۳ ساله بازگو کرده است.

این مادربزرگ ۹۳ ساله از راز‌ سلامتی خود در ایام کرونا می‌گوید

خانم کی هونگ از زمانی که مرکز توانبخشی قلبش بسته شد، درمورد اینکه چگونه سالم دماند و دچار مشکل قلبی نشود بررسی کرده است، او اکنون در این زمینه بسیار موفق است و یک سال گذشته را در سلامتی طی کردا است. او می‌گوید: ورزش و حرکت برای من بسیار مهم است. این موضوع در تمام زندگی من مهم بوده است. وقتی جوانتر بودم، دوست داشتم اسکیت روی یخ، دوچرخه سواری و پیاده روی کنم. من همیشه اعتقاد داشتم که برای محکم نگه داشتن بدنم حرکت کردن بسیار مهم است. اکنون، به عنوان یک مادربزرگ ۹۳ ساله، با اطمینان می‌توانم بگویم که اگر سلامتی خود را داشته باشید، می‌توانید از هر چیزی عبور کنید، اما اگر سلامتی خود را از دست دهید، همه چیز را از دست خواهید داد.

مادربزرگ ۹۳ ساله از راز‌های سلامتی می‌گوید

من با رعایت برنامه روزانه خود، در سطح بالای سلامتی خود باقی می‌مانم. من هر روز ورزش می‌کنم، می‌خوابم، بیرون می‌نشینم، روزنامه می‌خوانم، از گیاهانم مراقبت می‌کنم، در خیابان بالا و پایین می‌روم و پیامهایم را بررسی می‌کنم. اگر طبق روال خود عمل نکنم، احساس می‌کنم روز بعد خیلی سخت‌تر است.

قبل از همه گیری کرونا، هفته‌ای سه بار به مدت یک ساعت به مرکز بازتوانی قلب می‌رفتم. من از ماشین‌های ورزشی مختلفی استفاده کردم، اما استپ پله ورزش مورد علاقه من بود. وقتی این مرکز تعطیل شد، من نمی‌توانستم از تجهیزات آن‌ها استفاده کنم، بنابراین خانواده ام به من کمک کردند تا سالن بدنسازی ساده و کم خرج خود را در خانه بسازم. حالا به جای اینکه هفته‌ای سه بار یک ساعت ورزش کنم، هر روز ورزش می‌کنم، فقط نه به مدت طولانی.

هر روز، ۲۰ دقیقه با دوچرخه ورزش می‌کنم. سپس در خیابانی که یک تپه کوچک دارد، بالا و پایین می‌روم. هدف من قوی و سالم بودن است تا بتوانم استقلال داشته باشم. من می‌خواهم پا‌های محکمی داشته باشم که از من حمایت کند و من را از سقوط حفظ کند و بازو‌های محکمی داشته باشم تا بتوانم شام‌های مورد علاقه فرزندانم را بپزم و به گیاهانم آب دهم.

من از دوچرخه ورزش برای قدرتمند شدن استفاده می‌کنم، اما پیاده روی به من کمک می‌کند تا تعادل خود را حفظ کنم. از آنجایی که من فقط ۲۰ دقیقه در روز دوچرخه سواری می‌کنم، راه می‌روم تا بیشتر فعال بمانم، در غیر این صورت تمام روز را می‌نشینم و احساس ضعف می‌کنم. پیاده روی باعث می‌شود احساس جوانی و توانایی کنم. هر روز از یک تپه بالا می‌روم و احساس خوبی دارم، زیرا می‌توانم بدون نفس نفس زدن به راحتی به بالای تپه بروم. توانایی راه رفتن در من احساس استقلال و اطمینان می‌کند که می‌توانم از خودم مراقبت کنم.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها