چرا بهتر است بعد از ظهر‌ها چرت بزنید؟

به نظر می‌رسد چرت بعد از ظهرها، می‌تواند چابکی ذهنی شما را تقویت کند، محققان چینی می‌گویند افراد بالای ۶۰ سال که بعد از ظهر‌ها چرت می‌زنند، در آزمایش‌های شناختی عملکرد بهتری نسبت به افرادی که چرت نمی‌زنند، دارند.

چرا بهتر است بعد از ظهر‌ها چرت بزنید؟

متخصصان می‌گویند چرت بعد از ظهر با استراحت مغز و پاکسازی عقاید روزمره، به سود افراد در هر سنی است. یکی از پژوهشگران این تحقیق جدید گفت: 《بهترین زمان چرت بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است که بین ساعت ۱۳ تا ۱۵ بعد از ظهر انجام می‌شود. البته چرت‌های طولانی‌تر ممکن است نشانه این باشد که فرد خواب شبانه کافی ندارد. حتی می‌تواند علامت کمبود انرژی یا بیماری باشد. 》

اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد اگر بالای ۶۰ سال دارید خواب بعد از ظهر ممکن است شما را از نظر ذهنی فعال‌تر کند. به گفته محققان، افراد مسن که چرت بعد از ظهر دارند، در آزمون شناختی نمره بالاتری نسبت به افرادی که چرت نزده اند، می‌زنند.

خواب

این مطالعه که در ژورنال روانپزشکی عمومی منتشر شده است، سلامت جسمی و شناختی را در بین ۲۲۱۴ فرد بالای ۶۰ سال ساکن در شهر‌های بزرگ چین بررسی کرده است. از این تعداد، ۱۵۳۴ به طور منظم چرت بعد از ظهر داشتند، در حالی که ۶۸۰ نفر چرت نزدند. این مطالعه مشاهده‌ای نشان داد که نمرات افرادی که چرت زدند در آزمون Mini Mental State (MMSE) "یک آزمون استاندارد غربالگری زوال عقل" که شامل ارزیابی مهارت‌های دید فضایی، دامنه توجه، حل مسئله، حافظه فعال، آگاهی از موقعیت و تسلط کلامی است، "به طور قابل توجهی بالاتر" است.

این مطالعه توسط دکتر لین سان از مرکز بیماری‌های آلزایمر و اختلالات مرتبط با آن در مرکز بهداشت روانی شانگ‌های و دانشگاه جیائو تانگ شانگ‌های انجام شده است.

البته همه چرت‌ها سالم نیستند براساس نظرسنجی سال ۲۰۰۹ مرکز تحقیقات پیو، از هر ۳ آمریکایی بیش از ۱ نفر هر روز چرت می‌زند. دکتر آبهیناو سینگ، متخصص پزشکی خواب گفت که اگرچه سایر مطالعات نشان داده اند که چرت بعد از ظهر چابکی ذهنی را بهبود می‌بخشد، اما هنوز مشخص نیست که چرت زدن می‌تواند با کاهش سن از کاهش شناخت جلوگیری کند. سینگ گفت: 《هر شخصی می‌تواند از خواب کوتاه در اواسط بعد از ظهر بهره‌مند شود، با این حال، چرت‌های طولانی‌تر ممکن است مشکل ساز باشند 》

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها