جزئیات سفر قریب‌الوقوع هیئت حزب‌الله به مسکو از زبان عضو پارلمان لبنان

رئیس فراکسیون

جزئیات سفر قریب‌الوقوع هیئت حزب‌الله به مسکو از زبان عضو پارلمان لبنان

محمد رعد، رئیس فراکسیون "وفاداری به مقاومت" در پارلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، درباره سفر دوشنبه خود در رأس هیئت حزب‌الله به مسکو اظهار کرد: روابط حزب‌الله و روسیه از سال‌ها پیش آغاز شده و منافع مشترک و یک دیدگاه واحد یا بسیار نزدیک از وضعیت منطقه بر آن حاکم است.

وی افزود: دو سال قبل به مسکو سفر کردیم و درباره تحولات منطقه و لبنان با مقامات روسیه رایزنی کردیم و امروز پس از تحولات زیاد و متعددی که طی سال‌های گذشته رخ داده است بار دیگر باید چشم‌اندازهای مرحله آینده در سایه این تحولات مورد بررسی قرار بگیرد.

محمد رعد ادامه داد: هدف از دعوت ما به انجام این سفر بررسی مجدد چشم‌اندازهای مرحله آتی پس از دستاوردهای ملت‌های منطقه طی چند سال گذشته است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال بررسی موضوع تشکیل دولت لبنان در مسکو تأکید کرد: هیچ برنامه کاری مشخصی برای این سفر وجود ندارد؛ ممکن است که به موضع تشکیل دولت در چارچوب ارزیابی‌مان از اوضاع لبنان و ضرورت برقراری ثبات در آن و همچنین تسریع در روند تشکیل دولت بپردازیم.

این مقام لبنانی همچنین گفت: جلسات بحث و گفت‌وگو بین وزارت امور خارجه و کمیسیون امور خارجه در مجلس دوما و برخی مقامات تنظیم می‌شود و من فکر می‌کنم که این فرصت را خواهیم داشت که با برخی مقامات در سطح وزارت امور خارجه ملاقات کنیم.

رعد درباره احتمال نقش دولت روسیه در پرونده تشکیل دولت لبنان نیز تأکید کرد: ما امیدواریم که روسیه نقش طبیعی خود را در همگام شدن با تلاش‌های موجود و فشار برای تسریع ایجاد راه حل‌های مورد نیاز انجام دهد. درحال حاضر نباید به گزینه‌ای غیر از گزینه تسریع در روند تشکیل دولت فکر کرد، چراکه این مساله راه بازگشت امور به روال طبیعی است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها