جدیدترین اخبار از نفتکش آتش گرفته؛ نشت گاز سمی عملیات را سخت کرد

سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در خصوص آخرین وضعیت مهار آتش نفتکش حادثه دیده ایرانی گزارشی ارائه کرد.

جدیدترین اخبار از نفتکش آتش گرفته؛ نشت گاز سمی عملیات را سخت کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم ، سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در خصوص آخرین وضعیت مهار آتش نفتکش حادثه دیده ایرانی گفت: سه تا از آتش خوارهای بزرگ چینی دورتادور نفتکش ایرانی را محاصره کرده‌اند و در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.

وی افزود: به دلیل اینکه گازهای سمی ناشی از نشت کشتی در منطقه پیچیده، این آتش‌خوارها نمی توانند برای مهار و خاموش کردن آتش، نزدیک به کشتی شوند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه " از مقدار آتش کم شده و آتش به سمت جلوی کشتی حرکت کرده"، گفت: یک پیکر در سه مایلی نفتکش پیدا شده که همه لباس های نجات را پوشیده و این نشان می دهد احتمالا خدمه نفتکش فرصت کافی را برای پوشیدن لباس های ایمنی داشته‌اند.

وی ادامه داد: تجسس برای یافتن دیگر افراد ادامه دارد و پیکر پیدا شده نیز هنوز در مرحله شناسایی است تا ببینند این پیکر متعلق به نفتکش سانچی هست یا نیست.

کیان ارثی با بیان اینکه "این تجسس در تمام منطقه و به صورت تقسیم بندی شده در حال انجام است"، گفت: دو کشتی از مجموعه شرکت ملی نفتکش و یک کشتی از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور یافته اند و در کنار بقیه کشتی های حاضر، در جست‌وجوی منطقه به منطقه فعال هستند.

وی تصریح کرد: منطقه بندی کردن تمام منطقه برای جست‌وجو به تسریع و دقت در کار کمک می کند و این عملیات توسط امداد و نجات چین مدیریت می شود.

به گزارش تسنیم، عصر روز شنبه (16 دی ماه) در ساعت 16:30 به وقت تهران، نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی پس از برخورد با کشتی باری چینی بر روی روی آب آتش گرفت و 32 خدمه این نفتکش مفقود شدند. عملیات جست‌وجو و مهار آتش همچنان ادامه دارد. همچنان امید برای پیدا کردن خدمه این نفتکش وجود دارد و می توان گفت کل صنعت نفت و صنعت دریانوردی ایران برای زنده یافتن دریانوردان ایرانی دست به دعا هستند.

از سوی دولت، ارزش محموله این کشتی 60 میلیون دلار و ارزش نفتکش آتش گرفته 32 میلیون دلار اعلام شده است.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها