کشت گلخانه‌ای در بهارستان ۸ برابر افزایش یافت

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از غرس هزاران نهال هم‌زمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در راستای اشتغال‌زایی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در ۵۰۰ امامزاده کشور خبر داد.

کشت گلخانه‌ای در بهارستان ۸ برابر افزایش یافت

مهدی فرقی با اشاره به تجهیز بیش از 1200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از کانال آب محمدیه اظهار داشت: صنعت کشاورزی بهارستان در توسعه روش‌های آبیاری نوین در استان تهران سرآمد بوده و بیش از 90 درصد اراضی زیر آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار انجام گرفته است.

وی افزود: در برنامه‌های زیربنایی و زیرساختی کشاورزی تجهیز و نوسازی محوریت، انتقال و زهکشی و توسعه روش‌های نوین آبیاری بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی بهارستان با بیان اینکه طرح‌های تجمیعی زیربنایی قابل‌توجهی در آبیاری کشاورزی شهرستان انجام شده است گفت: در حال حاضر کشت گلخانه در بهارستان به 16 هکتار رسیده که نسبت به سال‌های گذشته 8 برابر رشد داشته است.

فرقی تصریح کرد: با سیاست‌های خوب و تشویقی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در دو سال گذشته 5 هکتار به گلخانه‌های بهارستان افزوده شده که رشد 50 درصدی آن را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین محصولات گلخانه‌های بهارستان سبزی و صیفی‌جات است گفت: این محصولات به بازارهای داخلی و خارجی کشورهای همسایه و شمال کشور صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان ابزار داشت: حمایت از طرح‌های کوچک مقیاس در جهت ایجاد گلخانه، پرورش قارچ، پرورش کبک و بلدرچین با رعایت ضوابط در دستور کار و اولویت قرار گرفته است.

فرقی با بیان اینکه بیشترین چالشی که در حوزه کشاورزی با آن مواجه هستیم تغییر کاربری اراضی کشاورزی است بیان کرد: پایانه صادرات سبزی و صیفی و مباحث آموزش و توسعه در گلخانه‌های شهرستان بهارستان انجام و پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد مرکز عرضه دام با همکاری دامپزشکی بهارستان با رویکرد ساماندهی فروشندگان دام زنده افزود: دو واحد پرورش ماهی در شهرستان دست اقدام است که اثرات بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی بهارستان در پایان با تأکید بر تبدیل فرصت سوزی به فرصت سازی خاطرنشان کرد: مطالعات تغییر الگوی کشت با آب‌های نامتعارف انجام شده است که از پوشش گیاهی و درختکاری و بهره‌برداری از این آب‌ها در شهرستان انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها