"بلر درباره احتمال جاسوسی انگلیس از ترامپ هشدار داده بود"

براساس کتاب افشاگرانه جنجالی که علیه دونالد ترامپ منتشر شده تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس به داماد ترامپ درباره احتمال جاسوسی لندن از مقام‌های کمپین انتخاباتی ترامپ و حتی خود او هشدار داده بود.

"بلر درباره احتمال جاسوسی انگلیس از ترامپ هشدار داده بود"

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، سی‌ان‌ان نوشت: مایکل وولف، نویسنده کتاب جنجالی "آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ" مدعی شد، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس نشستی محرمانه با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در فوریه ۲۰۱۷ داشته است.

او نوشته که بلر در این نشست به کوشنر گفته ممکن است لندن از مقام‌های کمپین انتخاباتی ترامپ و حتی خود شخص ترامپ جاسوسی کرده باشد.

این در حالی است که تونی بلر این ادعاها را تکذیب کرده است.

در عین حال در این کتاب برخی اظهارات استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق ترامپ در نشستی در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۷ یعنی دو هفته پیش از آغاز ریاست جمهوری ترامپ با راجر ایلس، رئیس سابق شبکه فاکس نیوز مطرح شده است.

از جمله در این نشست که در مرکز نیویورک برگزار شده ایلس درباره ترامپ پرسیده است: او خودش را با روس‌ها در چه وضعیتی قرار داده است؟

بعد از آن بنن گفت: او(ترامپ) به روسیه رفت و فکر می‌کرد که قرار است با ولادیمیر پوتین دیدار کند اما پوتین اصلا اهمیتی برای او قائل نبود و بنابراین دارد به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد.

در عین حال در این نشست بر طبق این کتاب بنن اعلام کرده که طرح فوری دولت ترامپ همان انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به شهر قدس است.

بنن گفت: ما در همان روز اول سفارت آمریکا را به شهر قدس منتقل می‌کنیم و مطمئنا نتانیاهو با این کار موافق است.

بنن در عین حال درباره طرح صلح خاورمیانه گفت: ما می‌دانیم که در حال حرکت به چه سمتی هستیم. بگذار اردن، کرانه باختری را متقبل شود و مصر نیز غزه را متقبل شود و آنها با آن سر و کله بزنند و یا غرق در تلاش شوند.

ایلس پرسید: دونالد در این باره چه نظری دارد؟ بنن گفت او کاملا با این طرح همراهی می‌کند.

در ادامه وولف می‌نویسد که بنن در این مراسم شام با ایرلس از چین به عنوان "دشمن واقعی آمریکا" و "جبهه نخست در یک جنگ سرد جدید" یاد کرده است.

بنن گفته است: چین همه چیز است. هیچ چیز دیگری اهمیت ندارد. ما چین را درست متوجه نشدیم و هیچ چیز را به درستی متوجه نشده‌ایم. کل مساله ساده است. چین در همان جایگاهی است که آلمان نازی در سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۰ قرار داشت. چینی‌ها مثل آلمانی‌ها منطقی‌ترین افراد دنیا هستند. تا زمانی که دیگر منطقی نباشند و قرار است مثل آلمان دهه ۱۹۳۰ شوند. شما قرار است با یک کشور فوق ملی‌گرا مواجه باشید. به مجرد اینکه این اتفاق بیفتد دیگر آب رفته به جوی بازنخواهد گشت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها