نامه سرگشاده جمعی از فعالان فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی/ 17دلیل برای اینکه فیلتر تلگرام به ضرر انقلاب است

جمعی از فعالان فضای مجازی نامه سرگشاده ای به اعضای شورای عالی فضای مجازی ارسال و با ذکر دلایلی درخواست کردند فیلتر تلگرام خاتمه پیدا کند.

نامه سرگشاده جمعی از فعالان فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی/ 17دلیل برای اینکه فیلتر تلگرام به ضرر انقلاب است

به گزارش خبر فوری ، متن نامه ارسالی به شرح زیر است:
باسمه تعالی

اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی

با سلام و احترام

«28هزار و 688 کسب وکار اینترنتی فقط در مردادماه امسال در کشور شکل گرفته است»، «بیش از 40 میلیون نفر در کشور مخاطب تلگرام هستند»، « بیش از 80 درصد مخاطبین تلگرام در دنیا را ایرانی ها تشکیل داده اند.»، « بیش از 586 هزار کانال در تلگرام در کشورداریم که 20 هزار کانال آن بالای 5 هزار نفر عضو هستند»، «روزانه 3 میلیون مطلب در تلگرام منتشر می شود که 88 درصد تولیدی و 12 درصد بازنشر است.»، «براساس آمار شورای عالی فضای مجازی 2/54 درصد از ایرانیان از تلگرام استفاده مفید می کنند»، «به طور میانگین هر ایرانی در 18 کانال تلگرامی عضویت دارد» و... اینها و هزار آمار و رقم دیگر که بر اهمیت این شبکه پیام رسان تاکید دارد، گواه این است که کوچکترین تصمیم گیری در خصوص آن، جامعه هدف زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این همه مدتی است که به‌دلیل برخی سوءاستفاده‌ها از فضای تلگرام و دعوت برخی کانال‌های معاند به اغتشاشات تلگرام فیلتر شده، و تداوم اجرای این تصمیم باتوجه پرطرفدار بودن این پیام‌رسان و اشتغال‌زایی که در وضعیت نامناسب اقتصادی کشور ایجادکرده است، فعالان این حوزه را نگران کرده است. بر همین اساس ما جمعی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در کشور که با افتخار، در چارچوب شرع مقدس اسلام، قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین قوانین حاکم بر مطبوعات کشور به فعالیت در این حوزه پرداخته و محتوای سالم در چارچوب رسالت اطلاع‌رسانی، سرگرمی و آموزشی تولید می‌کنیم و از این رو ادعا نیز داریم که توانسته ایم بازوی نظام در حوزه رسانه باشیم و با اصل شفافیت اطلاعات، فاصله میان مردم و مسئولان را به حداقل برسانیم، بر آن شده‌ایم تا در قالب این نوشتار دلایل هفده‌گانه خود را در مخالفت با ادامه فیلتر تلگرام با شما اعضای محترم عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیرنده در حوزه فضای مجازی، در میان بگذاریم.

بی‌تردید درصورتی که اعضای محترم شورای عالی کشور و سایر سیاستگذاران و تصمیم‌گیرندگان در چارچوب مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی تصمیم به دائمی شدن فیلتر تلگرام و سایر بسترهای پیام‌رسان در فضای مجازی بگیرند، ما به‌عنوان سربازان جبهه جنگ‌نرم، از این تصمیم حمایت می‌کنیم، با این وجود، به‌نظر نگارندگان این بیانیه، به دلایلی که در ادامه تشریح می‌شود، تداوم فیلتر تلگرام در حال حاضر به نفع جبهه انقلاب نبوده و کمکی به سالم‌سازی فضای مجازی نمی‌کند.

1- تلگرام در اختیار جبهه انقلاب: در حال حاضر بخش مهمی از کانال‌های پرمخاطب در کشور در اختیار روزنامه‌نگاران و فعالانی در فضای مجازی است که پایبند به قانون و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و تنها معدودی از کانال‌های موجود با حجم مخاطبانی بسیار کمتر، وابستگی سیاسی به ضدانقلاب داشته و یا از نظر اخلاقی به هرزه‌نویسی روی می‌آورند. بنابراین در صورت تداوم فیلتر تلگرام، اهرم مهمی از فرآیند اطلاع‌رسانی از کار افتاده و اتفاقا فضا برای همان معدود شبکه‌های ضدانقلابی مهیا می‌شود که با سوءاستفاده از خلاء رسانه‌ای، راهبردهای خود علیه منافع ملی کشورمان را پیش می‌برند. شایان ذکر است که در حال حاضر 5 کانال برتر تلگرام که بیش از دو برابر کانال‌های معاندی چون آمدنیوز و یا بی‌بی‌سی فارسی عضو دارند، همگی در چارچوب قانون به فعالیت می‌پردازند.

2- کمک تلگرام به شفافیت حرکتها: در شرایط فعلی کشور که بعضا آبستن تحولاتی در بستر اجتماعی است، کنترل فضای عمومی و چاره‌اندیشی درباره حوادث پیش‌رو از طریق تلگرام ساده‌تر بوده و در نبود این شبکه پیام‌رسان، همه فعالیت‌ها زیرزمینی شده و به‌گونه‌ای مخفیانه پیش می‌رود. بنابراین تلگرام جامعه را مانند یک اتاق شیشه‌ای، خالی از هرگونه ابهامی کرده که فرصت برای رصد و مطالعه بر روی هر حرکت اجتماعی و یا ضداجتماعی را ممکن می‌سازد. تجربه اغتشاشات اخیر نشان داد که تلگرام چطور بر همگان روشن کرد عقبه این حرکت هرج و مرج طلبانه چه جریاناتی بوده و شعارها از کجا به تعدادی معدود از فریب‌خوردگان منتقل شد.

3- پیام رسان تلگرام ابزاری برای مهار شبکه های اجتماعی: تلگرام یک شبکه پیام‌رسان است و نه یک شبکه اجتماعی. فیسبوک و یا توئیتر به دلیل امکان تبادل دیدگاه‌ها و عدم امکان مدیریت پیام‌ها از سوی ادمین‌ها، می‌توانست به ابزاری برای پروپاگاندا علیه نظام اسلامی تبدیل شود. با این وجود تلگرام بستری برای اطلاع‌رسانی مدیریت شده است و به‌دلیل قرابت فرهنگی به فرهنگ عمومی ایرانیان، می‌تواند وسیله‌ای مهم برای انتقال اخبار و در عین حال جلوگیری از موج‌آفرینی‌های ضدامنیتی باشد. در اعتراضات اخیر نیز آن شبکه‌هایی که به افزایش ارتباطات معترضان کمک می‌کرد، امثال توئیتر بود و تلگرام تنها در پوشش خبرها به کار گرفته می‌شد که آن هم با مقابله خبری جریان انقلابی می‌توانست بهتر از فیلتر تلگرام مهار شود.

4- محدودیت های پیام رسانهای داخلی: بی‌تردید ما فعالان شبکه‌های اجتماعی بر این باوریم که در صورت وجود بسترهای داخلی برای پیام‌رسانی، باید خود را از هرگونه وابستگی به بیرون از مرزها برهانیم. اما در نبود قابلیت‌های تلگرام در شبکه‌های محدود داخلی، به‌نظر می‌رسد حفظ وضع موجود بهتر می‌تواند تامین‌کننده منافع ملی کشورمان باشد. ضعف‌های پیام‌رسان‌های وطنی در جریان فیلتر تلگرام بر همگان روشن شد و در حال حاضر بعید است فرد یا نهادی حاضر به دفاع از اپلیکیشن‌های داخلی باشد. شاید به همین خاطر وزارت محترم ارتباطات مجبور شد از برخی پیام‌رسان‌های خارجی دیگر رفع فیلتر کند که این خود بر آسیب‌های بعدی خواهد افزود.

5- تلگرام در خدمت اشتغالزایی: براساس آمارهای موجود، قریب به 40میلیون ایرانی از بستر تلگرام برای ارتباطات روزمره خود استفاده می‌کنند. برآوردها نشان می‌دهد این فضای عمومی، عامل ایجاد یک میلیون شغل به‌طور مستقیم و ایجاد پنج میلیون شغل به‌صورت غیرمستقیم شده است. رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم ارتباطات، به‌تازگی بر اهمیت فضای مجازی در اشتغال‌زایی تاکید کرده‌اند. در همین راستا به‌نظر می‌رسد که ادامه فیلتر تلگرام و یا کندسازی و ایجاد اختلال در آن، می‌تواند به‌شدت به زیان اقتصاد ملی باشد. مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌دنبال فیلتر تلگرام اعلام کرد که 9000 کسب و کار تلگرامی در پی فیلتر این پیام‌رسان دچار مشکل شده و به اقتصاد کشور ضربه زده است.

6- تقویت اقتصادمقاومتی با تلگرام: در فضای مجازی برندهای داخلی تبلیغ شده و در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی مجبور می‌شوند گاهی مخفیانه به‌دلیل افت مخاطب رسانه ملی، به رسانه‌های ماهواره‌ای پناه ببرند، تلگرام می‌تواند عامل رونق فروش کالاهای وطنی باشد. بنابراین، این شبکه پیام‌رسان به‌لطف فعالیت جوانان متخصص در حوزه تبلیغات به یک رکن مهم در اقتصاد مقاومتی تبدیل شده و فیلتر آن، نمی‌تواند در راستای تحقق شعار سال باشد. بنابراین ادامه فیلتر تلگرام نمی‌تواند همخوان با شعار سال باشد.

7- احتمال سرباز کردن بحران های جدید اجتماعی با فیلتر تلگرام : همان‌طور که واقف هستید، بخش مهمی از کاربران در شبکه پیام‌رسان تلگرام، جوانان و نوجوانان هستند و آنها قریب به 60درصد از نیازهای خود به سرگرمی را از طریق تلگرام پوشش می‌دهند. به عبارت دیگر، تلگرام در نبود برنامه‌های غنی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به عاملی برای سرگرم‌سازی تبدیل شده و تداوم فیلتر یا اخلال تلگرام می‌تواند انرژی تخلیه نشده دوران جوانی را به ایجاد بحران‌های اخلاقی و یا رشد آسیب‌های اجتماعی در محیط خانواده و جامعه منتهی کند. با اینکه هدف از فیلتر تلگرام مهار اغتشاشات اخیر بوده، اما ما بر این باوریم که ادامه آن می‌تواند بحران‌های اجتماعی تازه‌ای را باعث شود که درباره آن هشدار می‌دهیم.

8- اعتمادزایی تلگرام : اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی به‌خوبی بر این نکته اشراف دارند که حفظ و احیای تلگرام باوجود طرح برخی محتواهای نامناسب و دروغ‌پردازی اندک گره‌ها و کانال‌های معاند، می‌تواند اعتماد مردم را به نظام افزایش داده و نشان دهد که در ایران محدودیتی برای اظهارنظر و نشر دیدگاه‌های مختلف نیست. این درحالیست که به باور ما نویسندگان این بیانیه، تداوم فیلتر تلگرام می‌تواند به برخی بدگمانی‌ها درباره شبهه فقدان آزادی بیان در کشور دامن زدن به عامل سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شود و این درحالیست که تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فیلترینگ این پیام‌رسان در آینده منجر به عدم انتشار محتوا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقامات عالیرتبه کشور نخواهد شد.

9- آرشیو اسناد خانواده ها در تلگرام : تلگرام به‌دلیل قابلیت‌هایی که دارد، بستری مناسب برای ثبت و آرشیو انبوهی از اسناد و اطلاعات ضروری برای مردم است. از بین بردن تلگرام می‌تواند دسترسی به این اسناد را مشکل کرده و مردم را دچار سردرگمی کند. هرچند ما بر این نکته اذعان داریم که همه این اسناد در بیرون از مرزها توسط سرورهای غیرخودی ذخیره و آرشیو می‌شود و این به‌هیچ عنوان به نفع مردم ایران نیست، ولی در شرایطی که مابه‌ازایی داخلی برای تلگرام تعریف نشده، تداوم اختلال در سامانه اسنادی مردم و خانواده‌ها پیامدهای منفی بسیاری در بر دارد.

10- کاهش هزینه های ارتباطی خانوار ایرانی: از یاد نبریم که تلگرام، هزینه‌های ارتباطی مردم را به شدت کاهش داده است. هزینه مکالمه تلفن، رفت و آمد و حتی پیامک، به‌دلیل پیام‌رسانی از طریق تلگرام کاهش یافته و با توجه به وضعیت مالی خانوارهای ایرانی که چندان مناسب نیست، ادامه فیلتر تلگرام می‌تواند از نظر اقتصادی نیز مردم را ناراضی کند و یا آنها را به سمت پیام‌رسان‌های بیگانه‌ای که به روش‌هایی نامناسب این هزینه را کاهش می‌دهد سوق دهد.

11- سوءاستفاده بدافزارها از فیلتر تلگرام : ما بر این نکته اذعان داریم که تلگرام می‌تواند باعث سوءاستفاده اطلاعاتی بیگانگان و حتی طراحی عملیات‌های خرابکارانه در کشور شود، اما در نبود تلگرام نیز نرم‌افزارهای جاسوسی دیگری فعال خواهد شد که شناسایی آن زمان بیشتری برده و می‌تواند کنترل محتوا را از دست نظام اسلامی خارج کند و فعالان فضای مجازی در جبهه انقلاب را به حاشیه براند. این اتفاقی است که در روزهای اخیر رخ داده است.

12- شبکه های ماهواره ای، آلترناتیو کانالهای تلگرامی : هر زمان که خلاء رسانه‌ای در کشور پدیدار می‌شود، رسانه‌های معاند این خلاء را پر می‌کنند. نمونه‌اش رسانه‌های ماهواره‌ای که بلافاصله در افول محبوبیت مطبوعات، پیش‌قراول شایعه‌پراکنی علیه کشورمان شدند. ما از این موضوع بیم داریم که تداوم فیلتر تلگرام نیز بار دیگر به معاندان فرصت دهد تا دست برتر را در حوزه رسانه‌ای در اختیار داشته باشند. از یاد نبریم که با استفاده از تلگرام، بخش عمده‌ای از تولیدات رسانه ملی در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شد و در نبود تلگرام به‌جای این محصولات، شاهد عرض‌اندام شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه هستیم.

13- رشد فیلترشکن‌ها در سایه فیلترینگ تلگرام : فیلتر تلگرام، بخش عمده‌ای از مردم را به‌سمت قانون شکنی و نصب فیلترشکن‌ها سوق داده که خود، بحران‌های امنیتی بسیاری در پی خواهد داشت. از یاد نبریم که به گفته معاون وزیر اطلاعات دولت دهم، در زمان فیلتر «وی‌چت»، 80درصد از هشت میلیون نفر مخاطب ایرانی این نرم‌افزار به نصب فیلترشکل روی آوردند. این اتفاق برای تلگرام تکرار شد و تخمین ما نشان می‌دهد محدودسازی این پیام‌رسان منتهی به نصب بالغ بر 30میلیون فیلترشکن شده که نگران کننده است و به این معنی است که جمعیتی 30میلیونی از قانون‌شکنان جدید در کشور داریم. جمعیتی که به‌راحتی به هر محتوای غیراخلاقی، ناسالم و جاسوسی دسترسی خواهند داشت.

14- کمک تلگرام به انسجام درونی جامعه : تلگرام به‌دلیل اشتراک‌گذاری تجربه‌های مشترک افراد، عامل افزایش انسجام داخلی کشور بود. در نبود تلگرام، هر شهروند براساس تجربه شخصی خود به‌گونه‌ای فردگرایانه رفتار کرده که می‌تواند به فروپاشی اجتماعی منتهی شود. ما بر این باوریم که استفاده از تلگرام و اشتراک‌گذاری محتواهای سالم در آن، می‌تواند خاطره جمعی مشترک ایرانیان را حفظ کرده و به استحکام درونی کشور منتهی شود. از یاد نبریم که هیچ آلترناتیوی برای محتواهای کنونی تولید شده وجود نداشته و از بین بردن بستر تلگرام، به پراکندگی و سردرگمی فکری و اطلاعاتی بیش از 40میلیون ایرانی می‌انجامد.

15- تشدید جرایم رایانه ای با فیلتر تلگرام : فیلتر تلگرام، به موجی تازه از رونمایی از نرم‌افزارهای ناشناخته منتهی شده که می‌تواند به‌شدت حجم جرایم اینترنتی را افزایش دهد. ضعف سواد رسانه در کشورمان، این آسیب را گریزناپذیر می‌کند. این درحالیست که با وجود ابررسانه‌ای به‌نام تلگرام، در حال حاضر این دست بدافزارها امکان سوءاستفاده ندارند.

16- سوءاستفاده باندهای قدرت و ثروت از فیلتر تلگرام : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر نظارت مردمی بر عملکرد مسئولان و حرکت‌های فرهنگی آتش‌به‌اختیار جوانان ارزشی، به‌نظر می‌رسد که تلگرام فضایی مناسب برای مبارزه با فساد ایجاد کرده بود و در نبود آن، ممکن است برخی باندهای قدرت و ثروت، با آزادی بیشتری به سوءاستفاده بپردازند.

17- بهترین سنگر برای جنگ نرم : در نهایت باید این نکته را خاطرنشان کرد که به‌نظر ما فعالان فضای مجازی در جبهه انقلاب، تلگرام به‌دلیل سابقه مطلوب در مقاطع مختلف، هنوز بهترین ابزار در دست افسران جبهه جنگ نرم است و فیلتر آن می‌تواند دست فرزندان انقلاب را در دفاع از ارزش‌های انقلابی، از یک ابزار مهم رسانه‌ای کوتاه کند.

براساس این 17 دلیل، ما نویسندگان این بیانیه، ضمن مخالفت با ادامه فیلتر تلگرام خواهشمندیم، شورای محترم عالی فضای مجازی، ضمن بررسی بیشتر در خصوص مدیریت نرم‌افزارهای پیام‌رسان موبایلی، همچنان از تولید محتوا در بستر تلگرام دفاع کرده و مانع از آن شود که برخی سوءاستفاده‌ها و کاستی‌ها در این بستر، باعث از بین بردن یک فضای مفید جهت دروازه‌بانی تولید و کنترل پیام در کشورمان شود.

در پایان لازم است یادآور شویم، برای فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای باید مکانیزم‌های مرتبط با آن را در نظر گرفت، همانطور که در حال حاضر وزارت ارشاد به حوزه کانال های تلگرامی ورود پیداکرده است و با موارد خلاف شرع، منافی ارزشهای اسلامی و قانون مطبوعات برخورد ارشادی و سپس تعلیق و یا حذف مجوز می نماید، در خصوص آسیب های موجود در تلگرام نیز می توان چاره اندیشی کرد و حتی با فعالین این حوزه هم اندیشی داشت، چرا که بی شک زمان برخورد قهرآمیز و فیلترینگ گذشته است و قطعا تاثیر بالعکسی را به دنبال خواهد داشت. لذا بار دیگر خواهشمندیم با زمینه اشتغال زایی و فرهنگی که تلگرام برای کشور ایجاد کرده است، به نگهداشت این فضا کمک نمایید.

پیشاپیش از عنایت شما سپاسگذاریم

جمعی از فعالان فضای مجازی

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 79
  • کیهان
    0

    به نظر من تلگرام مشکلی ندارد اما اینستاگرام پر است از تصاویر مستهجن و باید فیلتر شود

    نظرات شما -
    • Afsane
      0

      موافقم

    • کاوه
      0

      با فیلتر شدن تلگرام من بیکار شدم کارم نیس من لباس میفروختم هم ب خیاط پول میدادم هم به راننده چند نفر از من نون میخوردن ولی الان چی؟؟؟؟ توروخدا رفع فیلتر کنید

  • محمود
    0

    بجای دفاع از خط دشمنان از پیام رسانهای داخلی حمایت کنید... با حمایت مردم مشکلات آنها حل می شود و بزودی جایگزین مناسبی برای تلگرام خواهند شد

    نظرات شما -
    • محمدجهاد
      0

      برادر عزیز بهتر جای نظر کمی تفکر کنید همه ما بچه های جبهه انقلاب ارزوی اینو داریم که نرم افزار ایرانی داشته باشیم اما وقتی این نرم افزار ها بالا نمیاد و کیفیت نداره و استقبال مردمی ازش نمیشه حمایت ما بی فایذه است ...

    • علی
      0

      اخه عزیز اگه درامد خونواده خودتم از طریق تلگرام بدست میامد با همین جدیت میگفتی فیلترش کنن؟؟

    • سامان
      0

      شما از همون دست ادمهایی هستید که به نظرتون پراید با بنز فرقی نداره!!! یکم، فقط یکم فکر کن بعد نظر بده

    • فرشاد
      0

      فکر کنم زیاد صدا و سیما نگاه میکنی!!!!!

  • میلاد
    0

    مرسی از رسانه خبر فوری که صدای ادمین ها شده

    نظرات شما -
    • فرشاد
      0

      افرین به سایت خبر فوری که انعکاس داد.... بازم به معرفت شما.... لایک دارید به مولا

  • رضا
    0

    خیلی عالی بود،امیدوارم مسئولین ارزش قائل بشن و اهمیت بدن

  • محمدجهاد
    0

    تکبیر

  • سحر
    0

    من هم یه فروشگاه اینترنتی دارم که با فیلتر تلگرام رو به ورشکست شدن هستم، این کار اصلا درست نیست. بجای حل مسئله، صورت مسئله پاک شده .بجای ایجاد شغل، کسب و کار مردمو با خاک یکسان نکنید لطفا.

  • محمدی
    0

    سلام دقیقا موافق هستم با بستن تلگرام نه تنها کمک به کشور نکردن بلکه باعث بیکاری بسیاری از جوانان کشورمون در این زمینه شدن.

  • Afsanemahdavi
    0

    سلام نصف مردم با همین تلگرامی ک فیلتر کردین داشتن کسب درامد میکردن چون تو جامعه خودمون ب سختی کار میاد و مردم مجبورن دنبال ی لقمه نون باشن حتی تو مجازی ک ب لطف دوستان جلوی کسب درامد اونا هم گرفته شده لطفا رفع فیلتر کنین ممنون

  • حق
    0

    کسانی که شما بهتر از من میشناسیدشون و مخالف تلگرام هستن اجازه رفع فیلتر نمیدن. نه دولت توانایی داره نه اونایی که قانونا مسئول این کار هستن. پس اگر دنبال حق هستین در مخالفت با آقایون که فشار میارن مقاله بنویسین. خودتونم میدونید دولت هیچ کاره ست.

  • حامد بشتام
    0

    نباید ب خاطر یکی دو تا کانال بیان و این همه شغل و استار تاپ هایی ک ب امید فضای مجازی استارت کردن از بین بره من خودم دانشجو ام و دارم از همین راه تمام هزینه تحصیلمو میدم و میتونم با خیال راحت ب تحصیلم بپردازم و خیلی هارو سراغ دارم ک تموم هزینه زندگیشون از این راه تامین میشه خانم ها صنایع دستیشونو از این طریق ب فروش میرسونن

  • مسعود
    0

    هیچکدوم از دلایل ذکر شده، دلیل محکمی برای رفع فیلتر نبود

  • مصی
    0

    من ادمین کانال هستم و مخارج دانشگاه خود را از طریق کار در تلگرام بدست میارم لطفا تلگرام رو رفع فیلتر کنین ما ادمین و شاغل های تلگرام گناه داریم

  • محمد
    0

    رییس جمهوری که به قولش عمل نکنه جزو مردم کشور هم حساب نمیشه چه برسه رییس جمهور من فقط به خاطر این که حامی تلگرام بود بهش رای دادم و باعث شدم چند صد نفر بهش رای بدن ولی با این وضعیت ممکنه به سرنوشت اقای احمدی نژاد دچار بشه

  • مهدی برومند
    0

    نامه خیلی عالی نوشته شده من خودم در تلگرام دو کانال شغلی دارم که پس از فیلتر به مشکل برخوردم

  • محمد مرادی
    0

    با سلام شاید باورتون نشه ولی من از وقتی که تلگرام فیلتر شده ی ریال ندارم خرجی روزانمو نمیدونم چجور بدم من کانال دارم خاهش میکنم زودتر رفع فیلتر کنید

  • اشکان
    0

    عالی بود دمتون گرم

  • ابوالفضل قره باغی
    0

    با سلام به نظر من با فیلتر کردن هیچ چیز درست نمیشه ، طبق گفته ی خود مسولان فقط ۴ نفر اختشاش کردن !! اما تلگرام رو با بیش از چند ملیون کاربر فیلتر کردن : مسوالا یکم بیشتر واقع بین باشن کلی جوون دارن از برنامه کار بردی نون در میارن ، شما که عرضه اشتغال زایی ندارید لاقل موجب اشتغال زودایی نشید « • _• »

  • میتراشریعت زاده
    0

    ممنون ازشما خیلی عالی بود خداقوت

  • ادمین
    0

    طبق آمار های اخذ شده از بازدید کانال ها در روزهای اول فیلترینگ 25 درصد از 40 میلیون کاربر تلگرام فعال بودند. الان به حدود 65 درصد رسیده و هر روز بیشتر میشه. جناب روحانی اگر باز کنه تلگرام رو بعد از یه هفته نون بری ادمین ها، چندان منتی هم نذاشته روی سرمون. یه هفته دیگع ادامه بدند 90 درصد کاربرا بالاخره با یه روشی برمیگردن به تلگرام

  • محمد
    0

    سلام من کانال اخلاقی و خانوادگی دارم و دو نفر رو استخدام کردم و حتی بیشتر از پایه حقوق وزارت کار بهشون حقوق میدم یکی شون متاهل هست و یه نوزاد داره و فقط با درآمد کانال من زندگی میکنه یکی دیگه هم دانشجو هست و خرج خودش و دانشگاه رو با کانال من درمیاره لطفا منتشر کنید مسئولین ببینند اگر فیلتر بمونه اجبارا بیکار میشن...

  • بابک رضایی
    0

    عالی بود دستتون درد نکنه حق با شماست یک سری با این راه خرج زندگی شون را در می ارند ،،،ممنون متشکرم

  • Admin
    0

    آقای روحانی آقای جهرمی حق الناس میدونید چیه؟ حق الناس از بین بردن سرمایه هزاران ایرانی با فیلتر کردن تلگرامه. حق الناس نابود کردن ۳ سال زحمات شبانه روزی ما مدیران کانالهای تلگرامه. حق الناس بریدن رزق اون جووناییه که با وام و قرض کانال خریدن و تبلیغ کردن تا بتونن ماهیانه یه درآمدی داشته باشن. حق الناس گریه ها و زار زدنای خانوماییه که با فروختن گوشواره شون و از پول یارانه شون، کانال زدن و کمک هزینه شوهرای کارگر یا بیکارشون بودن، الانم همه چیزشون از دست رفته. حق الناس نابود کردن سرمایه کانالای فروشگاهیه که ۳ سال دونه دونه مشتری جمع کردن و با زحمت اعتمادشونو جلب کرده بودن، کلی جنس خریده بودن برای فروش شب عید و الان بدهکار و اسیر و گریون و چشم انتظارن. این کار شما مثل اینه که یهو بولدوزور بردارن و مغازه های یه راسته را با خاک یکسان کنن. حق الناااااسه، درسته فضای مجازیه ولی آدما واقعی هستن. زندگی دارن. باید غرامت بدین به تک تک ماها. باید حداقل به نرخ روز کانالای مارو بخرید. ما که حتی توی شامد هم ثبت کردیم کانالامونو به امر شماها. ما که زمان انتخابات صدا و رسانه شما بودیم. ما که حتی یه پست و خبر بر خلاف مصالح کشور و حکومت نزدیم توی کانالامون. آقای روحانی آقای جهرمی آقای جهانگیری آقای ظریف اسم شماها رو میگم برای اینکه میدونم حداقل بویی از انسانیت بردین. من به بقیه کار ندارم. مکارم و احمد خاتمی و شریعتمداری که به من وعده اشتغال و وعده فیلتر نشدن فضای مجازی رو نداده بودن که الان برم بهشون گلایه کنم. اونا خودشون سرشون به برج سازی و معدن داری و واردات شکر گرمه. اینقدر اندوختن که حتی تا هفت نسلشونم مجبور نیستن مثل ما صبح تا شب با هزار تا آدم سر و کله بزنن، انواع مهارتهای روابط عمومی و مشتری مداری و بازاریابی و فروش رو یاد بگیرن برای دو لقمه نون حلال. ولی شماااااا به ما قووووول دادین که تلگرام هیچ وقت فیلتر نمیشه. ما سرمایه هامونو آوردیم اینجااااا، ما سرمایه روزها و شبهامونو اینجا هزینه کردیم. عمرمونو گذاشتیم. باید غرامت بدین. کسب و کار مارو از بین بردین باید غرامت بدین. ما به لطف تلگرام و اندک سرعت اینترنت تونستیم برای خودمون و آدمای دیگه شغل ایجاد کنیم، بازار تلگرام با زحمات و شب بیداری های ما رونق گرفت و بعد سرمایه گذارایی اومدن و پول آوردن و هزینه کردن، بعد برندها اومدن بعد شرکتهای تبلیغاتی اومدن و... ما کسایی هستیم که شما برامون شغل ایجاد نکردین، استخداممون نکردین، بیمه مون نکردین، الان لااقل نابودمون نکنید

  • لل
    0

    اسامی این فعالین و هم منتشر کنید که دقیقا بفهمم ابله های جامعه کیا هستن

    نظرات شما -
    • فرهاد روزبان
      0

      ابله کسی است که دیگران را ابله میپندارد و از نوشتن نام خودش در ذیل نظراتش واهمه دارد.

    • آزاده
      0

      شما اینقدر شعور نداری که به نظر بقیه احترام بذاری و فحش ندی

    • اسماعیل سهرابی زاد
      0

      بیا بگیر منو آدرس بدم؟

  • سحر
    0

    کاملا با موارد ذکر شده موافقم. فیلتر کردن تلگرام قطعا تاثیر عکس داره. ما تو جامعه هستیم و از نزدیک میبینیم نظر مردم رو. این روش فقط مردم رو بدبین میکنه به نظام. دولت باید به مردم اعتماد کنه مردم خودشون درک و شعورشون میرسه و خوب و بد رو تشخیص میدن. و در انتها به نظر من پیامرسانهای داخلی رو باید تقویت کرد و باید این انتقال از پیامرسانهای خارجی به داخلی کاملا بتدریج و با سیاستهای خاص صورت بگیره تا هم پیامرسانهای داخلی فرصت افزایش امکانات و... رو داشته باشن و هم کسب و کارهای این فضا فرصت داشته باشن تا مخاطبینشون رو به پیامرسانهای داخلی دعوت کنند‌ و قطعا تا زمانی که پیامرسانهای داخلی امکانات تلگرام رو نداشته باشن همه ترجیح میدن فیلترشکن داشته باشن ولی از تلگرام استفاده کنند.

  • Admin
    0

    سلام

  • ابراهیم حاتمی
    0

    سلام بر روحانی

  • حسن
    0

    سلام با فیلتر کردن دردی دوا نمیشه اگر هدف از فیلترینگ قطع ارتباط بین مخالفین باشه که کاری عبس و بی فایده‌ای هست ؛ وقتی فیلتر میشه هم مخالف هم موافق از فیلتر شکن استفاده میکنن و این کار باعث میشه اطلاعات افراد به خارج از کشور درز پیدا کنه .

  • جوان کشورم
    0

    با درود خدمت دست اندرکاران خبر فوری ی موردیو میخواستم باهاتون درمیون بزارم.راستش من هم در امدنیوز و هم کانال شماعضوم لطف کنید چیزایی رو ک امدنیوز برملا یا تهمت میزنه رو ب هرشکلو شمایلی بهش پاسخ ندهید مثل همین مورد اخر سانسور صداوسیما سعی کنید مستقل باشید ن دونباره رو یا منکر کننده موضوعات کانالهای دیگر راستش اینجوری بیشتر مورد اعتماد همگانی قرار میگیرید من ب شخصه در مورد مسایل سیاسی کانالهای دیگر رو ب کانال شما ترجیح میدهم باتشکر از وقتتون

  • فرهاد روزبان
    0

    متن فوق بسیار موشکافانه تنظیم شده و حرف همه کسانی است که از تلگرام استفاده میکنند. در حالیکه هنوز جایکزینی برای تلگرام نداریم و مردم از پیام رسان های داخلی به هزار و یک دلیل استقبال نمیکنند، فیلتر تلگرام فقط بر میزان آسیبها و نارضایتی ها افزوده. امیدوارم شاهد تصمیم عقلانی و مردم خواهانه مسئولان در رفع فیلتر تلگرام باشیم.

  • محمدی
    0

    لطفا تلگرام رو داشته باشید ولی کانالهای بد رو فیلتر کنید کانالهایی که به جامعه و خانواده اسیب می رسونه

  • پارسا
    0

    تلگرام فیلتر هم بشه هیچ دردی دوا نمیشه مشکل از جای دیگه اس و باید اونو حل کنیم پیام رسان داخلی که در حد تلگرام باشه نداریم و اینکه از کجا معلوم پیام رسان داخلی جایگذین بشه فردا ازش استفاده شخصی و جناحی نشه !!! تلگرام باعث شد که خیلی از خانم های شاغل توی خونه ب کار و درامد خودشون ادامه بدن و نیاز نباشه برای رفع نیاز مالی وارد جامعه بشن و با نامردای جامعه طرف بشن فیلتر تلگرام فقط از نون خوردن میندازه ملت رو والا خاصیت دیگری نداره

  • یک ادمین تلگرام
    0

    من ادمین یکی از کانال های تلگرام هستم یکسال به هزار تلاش و شب بیداری و از پول ضروریات زدن تونستم کانالم رو به جایی برسونم که کمی برام سود داشته باشه و از بیکاری در بیام ولی تمام تلاشم داره بر باد می ره کسایی رو می شناسم توی فضای مجازی که تلگرام براشون نون شبه کاش مسئولین کنی توجه می کردن. از شدت فشار عصبی این چند روز قلبم درد می کنه امیدوارم رسیدگی بشه

  • عباس دلیری
    0

    این نامه را دفتر رئیس جمهور ننوشته؟!

  • کاووسی
    0

    تمام این مطالب و نامه ای که نوشته شده و یا تمام مدیران و ادمین ها دنبال پول و منفعت خودشون هستند نه اینکه پیگیر منافع نظام و انقلاب باشند فوقش در میان تبلیغات و کسب پول و ثروت چند مطلب انقلابی هم کپی کنند تا جای حرفی نباشه ... اگر میخوای منافع نظام و انقلاب رو صیانت کنی بیا تو خیابون بیا جلوی فحشا رو بگیر جلوی فقر رو بگیر جلوی اوباش رو بگیر جلوی اغتشاش رو بگیر ... بیا کمک حال مظلوم باش بیا به فکر کار برای مردم باش بیا به فکر رفع مشکلات مردم باش با نام اسلام و انقلاب دنبال کاسبی خودت نباش گرچه تلگرام خیلی خوبه ولی سو استفاده کردن از مقدسات برای کسب ثروت خوب نیست در اصل نباید فیلتری وجود داشته باشه که بخواهیم نامه سر گشاده تهیه بشه نباید صورت مسله رو پاک کرد باید چاره ای برای حل مشکلات مردم کرد نه اینکه به مشکلات افزود

    نظرات شما -
    • فرشاد
      0

      داداش جای این همه روضه خوندن بگو مردم حق داشتن یه شبکه اجتماعی به انتخاب خودشونم ندارن؟

    • اسماعیل سهرابی زاد
      0

      یه دوشب با شکمه گرسنه بخواب ودرده مظلومهایی رو که به کمترین هم قانعندو به خودت بمال کسی تواین دوره زمونه از رو خوشی نمیاد شعار بده مردم اکثرشون ناراضی ان عزیزه من درد زیاده این همه ثروت داره کشورمون پس حقه مردم از این ثروت چیه؟داخله شهر سطل آشغالی هارو ببین شده وسیله ارتزاقه هموطنت

  • محمد
    0

    خود رهبر گفت فضای مجازی رو باید ببشترین بهره رو ببریم در راستای پخش کلام حق حالا شما فیلتر کردید باز کنید تا ما تو کانال هامون دروغ های کانال های ضد انقلاب رو بر ملا کنیم...من درامدم یه هفته اس قطع شده

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      افرین.... اونا دروغ میگن .......... شما کانال بزن راستش بگو

  • فاطمه
    0

    سلام و خسته نباشید. من ی جوان ۲۰ساله درحال تحصیلم ک تو تلگرام با تشکیل ی گروه نمدی برای خودم سرمایه کوچیکی ایجاد کرده بودم. ب حمایت نیاز داریم تا پیشرفت کنیم ولی با فیلترشدن تلگرام این سرمایه کوچیک نابود شد. جوانان کشور ب حمایت نیاز دارند. یاعلی( ع)

  • رضا
    0

    سلام خدا وکیلی یکم انسانیت داشته باشید میدونید چقدر از خانواده هامون نون شبشون از تلگرام بود؟؟؟ بخدا درکش سخت نیست

  • خبر
    0

    آرشیو اسناد خانواده ها در تلگرام = جاسوسی تلگرام

    نظرات شما -
    • فرشاد
      0

      چی میگی بابا.... ارشیو اسنااااااااااااااااد!!!!

  • ایدامحمدی
    0

    لطفاً رفع فیلتر بشه نصف جامعه زیر فقر از این راه کسب درآمد دارن

  • دانشجو
    0

    سلام من هزینه دانشگامو با مدیریت کانال در میاوردم الان مدیر اصلی کانال میگه نمیخواد بخاطر فیلتر تلگرام فعلا کاری انجام بشه اقای روحانی کاری ک ایجاد نکردی کردی هم برا اشناهات بود چرا جلوی کار مردم رو میگیری؟

    نظرات شما -
    • reza
      0

      متاسفانه دولت با محافظه کاری و اهمال کاری هم باعث شده که تلگرام را به یک ضرورت در جامعه تبدیل کنه وهم از لحاظ امنیت ملی کشور را با خطر جدی( سازماندهی عملیات تروریستی در این فضا ) مواجهه کنه . حال یا باید مردم بین امنیت و معیشت از نوع اجتماعی یکی را انتخاب کنند؟و یا اینکه دولت ریسک ان را بپذیرد ؟ و یا رییس تلگرام طبق قوانین ایران عمل کند؟ ویا طرح جایگزین را در داخل بتوانند به سرعت اجرا کنند همراه با تبلیغات برای کوچ کردن اهالی تلگرام به شبکه اجتماعی جدید؟ اما واقعا مردم ما با اسیب های این شبکه ها به هیچ وجه اگاهی لازم را ندارند چه برسه به اموزش.

  • علیرضا
    0

    عالی گفتن

  • فرشاد
    0

    اقا تا کی فیلتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه مقدار برای حق انتخاب مردم ارزش قائل باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این همه شغل راه انداخته................. اقای رییس جمهور روی همین رای اوردد........... این همه فساد اقتصادی رو کرررد ..... حالا بد شده؟؟ اگه یه اشکال داشته تا حالا 1000 تا فایده هم داشه. ادامه این روند جز افزایش بی اعتمادی به مسئولین چیز دیگه ای نداره............دست بردارید.

  • اخمد
    0

    به نظر بنده این اشوب از تدگرام نبود مردم ا ز گرانی به تنگ اومدن اشوب از گرانی بود و تلگرام نقشی نداشت. مگر مدت مدیری نیست استکبار داره با تلگرام وغیره نشر اکاذیب میکنه

  • شيدا نباتعلي
    0

    با سلام به نظر بنده فيلتر تلگرام راه حل مشكلات بوجود آمده به هر نوعي نيست فقط پاك كردن صورت مساله است. به نظرم با فيلتر و سانسور مشكلي كه حل نميشه هيچ مشكلات بيشتري هم ايجاد ميشه مگه مسئولان تمام چاقوهاي كشور رو جمع ميكنن يا اجازه توليد نميدو به دليل اينكه بعضي ها از اين وسيله براي قتل و جنايت استفاده ميكنن؟ حتي پدر و مادر من هم براي اطلاع از اخبار يا ساير اطلاعات مثل گل و گياه، آشپزي، بهداشت و ... از تلگرام استفاده ميكنن والان كلي ديپرس شدن خلاصه هر جوري حساب كني اين كار صحيح، اخلاقي و حقوقي نيست با تشكر از شما

  • خطاب به ذینفعان
    0

    خدایا می بینی چطور خواهان باز شدن تلگرام هستند درحالیکه این نرم افزار عاملی بر علیه مقدسات اسلام و شایعه و تهمت پراکنی است؟ می بینی بعضی چطور پیگیر باز شدن آن هستند و منافع تبلیغات چند میلیون تومانی را به آخرتشان ترجیح می دهند ؟ خدایا اینها اگر در دنیای دیگر بگویند آن روز ما نمی دانستیم که چه می کنیم و کسی نبود که به ما بگوید به آنها چه می گویی؟ خدایا ببین و آگاه باش که آنان چگونه به مردم به گونه ای الغا می کنند که گویی یکی از واجبات آنان ترک شده به جایی که آنان را به عمل صالح دعوت کنند . آزمایش الهی بین دعوت به خداوند و راه او و یا باز شدن تلگرام و کانال های معاند و سود بردن عده ای در کانال های خود با گرفتن هزینه تبلیغات بدون در نظر گرفتن مضرات کانال های دیگر.

    نظرات شما -
    • محمدی
      0

      اینقد خدا خدا نکن جنبه استفاده از پیام رسان رو نداری استفاده نکن

    • محمدی
      0

      اینقد خدا خدا نکن جنبه استفاده از پیام رسان رو نداری استفاده نکن

    • ادمین تلگرام
      0

      وخدایا میبینی که باز هم از مقدسات سوءاستفاده میکنند شما نمیدونی از ۱۳ سالگی تو ساختمان کار کردن بدون بیمه و بعد از بیست سال بیکار شدن یعنی چی ۴ ساله بخاطر رکود در ساخت وساز بیکارم مدتی ست با ادمینی کانال تلگرام خرج همسر و فرزندانم رو در میارم درسته پس انداز نداشتم ولی برای خرید نون جلو کسی دست دراز نمی کردم ده روز هست به لطف فیلترینگ دوباره بیکار شدم دوست عزیز میدونی کی مقدسات به خطر میفته؟؟؟ دیشب که خسته از دنبال کار گشتن برگشتم خونه و بچه هام دویدن جلو در گفتن بابا برام چی خریدی و صورت مو بر گردوندم که اشکامو نبینن ...!! فکر میکنی من چقدر دیگه میتونم تحمل کنم تا مقدسات به خطر نیفته؟؟؟ بچه ۶و ۳ ساله من چقدر تحمل گرسنگی دارند؟؟ اره دوست عزیز اگه دولت برای من هم بودجه در نظر گرفته بود با تو هم عقیده بودم تو نمیدونی وقتی دختر۶ساله به پدرش میگه این چادر نماز رو برام بخر و پدرش پول نداره همه مقدسات که هیچ انسانیت هم به خطر میوفته تو طعم بیکاری رو نچشیدی تو نمیدونی بی پولی چقدر درد داره

  • اسماعیل
    0

    خبرروز

  • سارا
    0

    تورو خدا . تورو به پیر به پیغمبر بازش کنید تلگرام و! اخه چقدر تو خفقان باشیم؟! مگه اینجا کره شمالیه آخه؟؟؟ تمام دلخوشی ما همین دنیای مجازی و سرگرمیاش بود

  • عظیم
    0

    اینها توجیه هتند تلگرام به بنیان خانواده آسیب زده باعث سو استفاده دشمن بر علیه نظام و انقلاب است. همان بهتر که فیلترینگ بشود.

    نظرات شما -
    • مرضی
      0

      خوب تو استفاده نکن.نذار خونوادت هم استفاده کنن که بنیان شما نپاشه

    • اسماعیل
      0

      شما علاقه نداری استفاده نکن کسی تبر نذاشته پست گردنت نظرتم برای خودت نگه دار به نظرم

  • رضا
    0

    تو تلگرام هم مثل ماهواره کانال های مختلف هست بعضیاشون مذهبین و در مورد مهدویت که نیاز جامعه شیعیانه حرف میزنن و متاسفانه بعضی کانالهای تلگرام مثل ماهواره مخرب هستند.هر کس نمیتونه انتخاب درست بکنه و وارد کانالهای مخرب میشه به خودش مربوطه و نباید خشک و تر باهم بسوزن مثلا من که از کانال تلگرام دانشگاهم استفاده میکنم گناهم چیه؟هر کسی با تلگرام مشکل داره و اونو مخرب میدونه اصلاح رو از خودش شروع کنه و همین الان این برنامرو از گوشیش پاک کنه.رطب خورده را رطب منع کردن خطاست!

  • معلم املا
    0

    آقایون فعالان مجازی سپاسگذاریم اشتباه است سپاسگزاریم صحیح است آنقدر وقت تان را صرف فضای مجازی کرده اید که درصد اشتباهات املایی وارد فرهنگ لغت شده است. بیشتر دقت کنید.

  • رحماندوست
    0

    چقدر خانواده تو سست بنیاده وچقدر شما عقب مانده که این طز تفکرته .فضای مجازی چه ربطی به دشمن داره .مردم دارند میبینند 40ساله چه به سرشون اومده .مگر اگر دولت به مردم برسه دزدی چپاول نکنه بی عدالتی نکنند ناخوشند بریزند خیابون .یا حالت خوش نیست ییا به حکومت وصلی و میخوری تو ام عظیم خان

  • علی
    0

    بیانیه مبسوط و منطقی بود، ممنون از شما،اما در مورد کانال ها و گروه های مذهبی هیچ دفاعی نکردید و از فعالیت های مذهبی در تلگرام دفاعی نکردید. امیدورام فیلترینگ در همه سطوح سایبری متوقف شود.

  • میثم اسماعیل زاده
    0

    سلام اقای مسول تلگرام فیلتر شده من الان چند روزه بیکارم درامدم از تلگرام بود ولی شما با فیلتر کردن شغلم رو ازم گرفتید این انصاف نیست

  • میثم اسماعیل زاده
    0

    پس چرا نظر من ثبت نشد

  • بنده ی خدا
    0

    یه عده اومدن اینجا نظر دادن که موافق فیلترینگ تلگرامن حالا اگه گوشیاشونو چک کنی میلینی خودشون۱۰ تا vpn نصب دارن رو گوشیاشون که اگه خدایی نکرده یکیش on نشد با اون یکی وصل شن بس کنید ظاهر سازی رو منم یکی از اون ۱۱ تام ❤

  • اسماعیل سهرابی زاد
    0

    باسلام ودرود به همه حقیقت طلبان.خداییش حقتونه چرا انقد ۱۰۰ رو هستید واقعا حقتونه هر بلایی سرتون بیاد آخه واسه از فیلتر درآوردنه تلگرام دارید التماس و فلان میکنید به درک که فیلتر کردند از فیلتر شکن استفاده کنید بجایه اینکه مبارزه کنید موسسه تلگرام انقدر باهوش هستش که یه راهی واسه فیلتره پیام رسانش پیدا کنه خجالت بکشید ازخودتون یه عده جمع شدید ماکه می دونیم همش تظاهره واقعا کی میخوایید از این حرکتهایه زننده دست بردارید واقعا هر بلایی که سرتون اومده حقتونه ازشما عزیز خواهش میکنم که نظره منو فیلتر نکنی وپخشش کنی من از هیچ احد والناسی ترس وواهمه ندارم مرگ بر ظالم وچابلوس

  • حسیب
    0

    فقط ۱ دلیل و نه بیشتر ، کافیست برای فیتلر تلگرام ، توطئه کشته شدن حتی یک نفر از افرادی که در ایام اغتشاش کشته شدند کافی است که ابزار این قتل کنترل شود . چون کنترل رور ممکن نیست فیلتر تنها راه باقیمانده است .

  • سجاد رضائی
    0

    باسلام و احترام و ضمن تشکراز ادمین ها و مدیران فعال و انقلابی که بدون هیچ توقعی در راه حفظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند بنده به عنوان یک فرد کوچک این جامعه و مدیر یکی از کانالهای فرهنگی تحت عنوان پایگاه فراسا ضمن تایید محتوا و دلائل کاملا منطقی و صحیح در راستای رفع فیلترینگ تلگرام لازم است به عرض برسانم به مسئولی این حوزه که فیلترشدن تلگرام نه تنها عاملی برای دفع مخاطبین این شبکه است بلکه سبب جذب کاربران و حضورمجدد آنها شده است آن هم در زمانی که هیچ پیامرسان داخلی کیفیت و امنیت لازم را در برابر این پیامرسان محبوب ندارند و همچنین استفاده از ابزاری تحت عنوان فیلترشکن توسط کاربران که فیلترشدن شبکه مجازی محبوب آنها سبب روی آوردن به این ابزار خطرناک شده است شرایط را برای جرائم بیشتر و بازکردن سایت های فیلترشده و خیلی از عوامل مخرب دیگه می شود و فیلترینگ نه تنها پادزهر مناسبی برای نابودی نیست بلکه ابزاری را فراهم ساخته است تا منجر به شتاب بیشتر جرائم می شود و همچنین وسیله ای برای به گناه کشیدن نوجوانانی که ناخواسته از فیلترشکن استفاده میکنند آثار بسیارمخرب تری دارد فیلترینگ دراین وضعیت هیچ معنایی ندارد چراکه کاربران میتوانند آن را دور بزنند حال اگر راهی بود که دسترسی به این شبکه چه به وسیله فیلترشکن چه بدون آن قطع می شد بله دراین صورت میتوانستیم مدیریت داشته باشیم یا اینکه سرورهای تلگرام اگر در ایران بود که این هم من مطمئن هستم مثل روسیه که اصرار بر این امر داشتند و موفق شدند تا جایی پیش روی کنند با تلاش مسئولین میتوانست نتیجه داده و مدیریت بهتری برتلگرام لحاظ می شد ولی با وجود فیلترشکن و اتصال به پراکسی دیگر نمیتوانیم بگوئیم عمل فیلترینگ تاثیری بر دفع اعضاء و مجرمین هنجارشکن داشته است باتشکر از شما که این فرصت را فراهم کردید تا بتوانیم نظرات خود را آزادانه بیان کنیم و تشکر ویژه از کانال بزرگ خبرفوری و عوامل آن که تلاش های زیادی درعرصه بیان درست اخبار و حواشی دارند

  • حامد
    0

    در شکست فیلترینگ تلگرام همین بس که الان همه تلگرام رو دارن و فقط این فیلترینگ باعث رونق فیلتر شکن ها و انواع بدافزار ها ( تلگرام های غیر اصلی ) شده که امنیت مردم رو به شدت تحت تاثیر قرار میده. کاش قبل از این که یه کاری رو کنیم ، اندازه سر سوزن به عواقب اون کار فکر کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها