جنجال اظهارات نماینده ای که ۱۰ هزار رأی آورده است / اگر FATF صادقه...

نمایندۀ محلات در مجلس گفته اگر FATF صادق است اطلاعات ترور سردار سلیمانی را بدهد. سخنانی که نشان می دهد شناختی از گروه ویژه اقدام مالی و ۴۰ توصیه آن ندارد

جنجال اظهارات نماینده ای که ۱۰ هزار رأی آورده است / اگر FATF صادقه...

« اگر FATF صادق است اطلاعات ترور شهید سلیمانی را به ما بدهد. چرا اطلاعات ترور شهیدفخری‌زاده را در اختیار ما نمی‌گذارند؟ چرا ساکت‌اند؟ اطلاعات ترور شهید بهشتی را در اختیار ما بگذارند.»

این حرف‌ها را آقای علیرضا سلیمی نمایندۀ محلات و دلیجان در مجلس یازدهم -که در عین حال عضو ناظر هیأت رییسۀ مجلس شورای اسلامی هم هست- گفته است.

تصور او از این نهاد بین‌المللی که معیارهای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را تعیین می‌کند این است که اطلاعات مربوط به ترورها را در اختیار دارد.

آن قدر صحبت او عجیب و ناشی از بی‌اطلاعی است که دست‌مایۀ طنز و طعنه شده تا جایی که عبدالله رمضان‌زاده سخن‌گوی دولت اصلاحات نوشته: «اگر اف‌ای‌تی‌اف، صادق است از ذوب شدن یخ‌های شمال جلوگیری کند!»

به تارنمای آقای سلیمی مراجعه کردم تا بدانم اولا چند سال دارد، ثانیا مدرک دانشگاهی او چیست، ثالثا با چه میزان رأی وارد مجلس کنونی شده و سابقۀ نمایندگی هم دارد یا نه.

متولد سال ۱۳۴۳ است. یعنی ۵۶ سال دارد و جوان نیست. مدرک او هم دکتری فقه و مبانی حقوق ذکر شده و قبل از مجلس فعلی هم سه دوره یعنی ۱۲ سال نماینده بوده است. تعداد آرای او هم خیره‌کننده است: ۱۰ هزار و ۴۷۱ رأی. بله. درست خواندید. ۱۰ هزار رأی!

جنجال اظهارات نماینده ای که ۱۰ هزار رأی آورده است /اگر FATF صادقه...

فردی با ۱۰ هزار رأی و با این سطح از اطلاعات عمومی دارد برای سرنوشت اقتصاد ما و زندگی ۸۵ میلیون ایرانی تصمیم می‌گیرد و نمی‌داند بحث عضویت در این نهاد مطرح نیست تا بررسی کنیم ببینیم صادق‌اند یا نه.

بحث بر سر رعایت ۴۰ توصیه است و اگر کشوری بخواهد مبادلات بین‌المللی داشته باشد باید این توصیه‌ها را عملیاتی کند. اگر هم نمی‌خواهد دور مبادلات را هم خط بکشد!

اجرا نکردن این توصیه‌ها ریسک سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد و به همین خاطر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران به هفت رسیده و ما را کنار کره‌شمالی، اریتره و سودان جنوبی قرار داده است. یک بار دیگر ببینید کنار کی‌ها: کره‌شمالی، اریتره و سودان جنوبی.

اف‌ای‌تی‌اف مثل فیفا است. برای مسابقات بین‌المللی فوتبال، باید عضو فیفا باشی وگرنه خودت با خودت باید مسابقه بدهی! برای مبادلات و مراودات بین‌المللی هم باید مقررات اف‌ای‌تی‌اف را رعایت کنی وگرنه خودت با خودت باید مبادله کنی و اینها چه ربطی به صداقت و ترور شهیدی در سال قبل یا در سال ۶۰ دارد؟

این کنوانسیون تازه سال ۱۳۶۸ و در نشست ۷ کشور صنعتی در پاریس و با توجه به تحولات اروپای شرقی به وجود آمد و نپیوستن و به تعبیر درست‌تر رعایت نکردن توصیه‌های آن یعنی قبول ریسک بالا و ریسک بالا هم یعنی هزینۀ بیشتر برای سهم بیمه در تمام مبادلات صادراتی و وارداتی.

اگر FATF صادقه!

اطلاعات ترور شهید سلیمانی را مقامات عراقی‌ که مورد حمایت ما بودند و هستند باید می‌دادند و نمی‌دانیم داده‌اند یا نه. به اف‌ای‌تی‌اف چه ربطی دارد؟

یک تاجر ایرانی چه توضیحی دارد به طرف معامله خود بدهد که چرا زیر بار اف‌ای‌تی‌اف یا همان مقررات بین‌المللی مربوط به تأمین نکردن مالی تروریسم و پول‌شویی نمی‌رویم و چرا بانک‌ها و بازرگانان و شرکت‌های خارجی خود را در ریسک معامله و مراوده و مبادله با کشوری قرار دهند که این نپیوستن و نپذیرفتن تصور رعایت نکردن را ایجاد کرده است؟

چه در ایران و چه در هر کشور دیگر یک فعال اقتصادی تصمیم خود را بر اساس فهم از ریسک و مخاطره نهایی می‌گیرد و چگونه می‌توان هم ریسک اضافی ایجاد کرد و هم سهم خود از تجارت جهانی را بالا برد؟

انتظار ندارم این مفاهیم اخیر را آقای سلیمی متوجه شود ولی بحث صداقت در میان نیست. صحبت از مراوده و مبادله است. مثل فوتبال که بحث مسابقه است. مراوده مثل مسابقه. اف‌ای‌تی‌اف مثل فیفا.

حق با تحلیل‌گری است که می گوید با این نوع نگاه و شناخت، رشد اقتصادی منفی ۵ درصدمان هم شاهکار است!

منبع: عصرایران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 87
  • ش س
    0

    با این حجم از اطلاعات و سواد شک نکنید جایی به ایشان کار داده نمیشود پس بهترین جا برای ایشان مجلس که حقوق و مزایای آنچنانی که دارد است (چرا که نه)

    نظرات شما -
    • کمالی
      0

      واقعا نمی فهمی چی میگه میگه اطلاعات مبادله پول برای تروریستهای ترور فخری زاده رو چرا اف ای تی اف منتشر نمیکنه چرا اسرائیل رو بابت ترور تحریم نمیکنه

    • به کمالی
      0

      اطلاعات را باید داخلی ها بدهند طبق فرمایشات وزارت اطلاعات کار یه نفوذی نظامی بوده بللله

  • کاربر ناشناس
    0

    از عنابستانی چه خبر

  • محمد
    0

    مجلس باید جای سیاستمداران بزرگ کشور باشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مثلا چه کسانی؟

    • اکبر
      0

      مثل عارف و پزشکیان و مطهری که اینهمه ظلم به مردم رو دیدن و فقط شوآف دوست دارن انگار اجرا بکنند.

    • به اکبر قاتل
      0

      شما شیاف نکن به کار بزرگآن کار نداشته باش

  • کاربر ناشناس
    0

    اعوذوابالله من الشیطان الرجیم انالله واناالیه راجعون ازماست که برماست خودکرده راتدبیرنیست منتظرگامهای بعدی باشید 1400نزدیک است چاره ای اندیشه کنید فاعتبروایااوالی الابصار

  • ایرانی
    0

    ای بابا شما کجای کارید؟ اینها خیلی هاشون اصلأ دیپلم ندارند. با پارتی بازی یه مدرک معادل گرفتند و تمام. این اصلا الفبای انگلیسی هم بلد نیست . این اصلا جمع و ضرب را هم درست بلد نیست.بدبخترین کشور عالم ماییم.

  • عباسپور
    0

    این بابا نفهمید شما که مطلع هستیدجواب بدید بزرگترین کشور قاچاقی دنیا عضو این نهاد هست چرا این نهاد با آن برخورد نمیکند.پولهای داعش از کجا تامین و جابجا میشد. مسئله به مانند تمام نهادهای بین المللی حاضر برخورد دوگانه است. سازمان ملل برای اینکه جیره اش قطع نشود حاضر نیست حتی اسم عربستان رو بعنوان ناقض حقوق بشر اعلام کنه خنده دار نیست

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      شما هم بر اساس منابع خبری داخلی، عربستان را در این مجموعه قرار دادی.از کجا معلوم که خبرهای ارائه شده به ما درست باشد.که بارهای بار غلط و دروغ بودن این اخبار به خود ما ثابت شده.ملت می آمدند دردشونو بگن،انگ اسراییلی بودن را بهشون میچسبوندن.درحال حاضر عربستان تونسته نظرات FITF را جلب کنه و ما نتونستیم.دلیلش هم اینه که اونهایی که دنیا میگن تروریستند، ما می گیم نیستند.مثل طالبان که داداش کوچیکه ایران شده.ده سال بعد هم داعش میشه طالبان الان. یه خرده به تاریخ با دقت نگاه کنیم، میفهمیم که حرف دنیابه واقعیت نزدیکتره.دروغ را مسئولین ما میگن.حالا شما باور کن.

    • اکبر
      0

      محسن بجا خود زنی برو ببین قطر و ترکیه چقدر از النصرت و عربستان و امارات و کویت و اردن و بحرین از جیش السلام و جیش الحر تو سوریه و پاکستان از طالبان و آمریکا از جندالشیطان برو ببین چقدر حمایت مالی و تسلیحاتی کردن همین طالبان رو آمریکا برای نابودی شوروی تو افغانستان چقدر بهش سلاح داد. خودتو نزن بخواب خود زنی کافیه چطور طالبان اگر با آمریکا و سعودی مذاکره و مراوده داشته باشه جیکت در نمیاد.

    • به اکبر
      0

      پس اگه اینجوره که میگی دیگه دردتون چیه؟ خوب عضو بشید بازهم به کارهای قبلیتون ادامه بدید! مگر اینکه مال شما خیلی خاص باشه!!!!!!!!!!!!!!

  • یوناس
    0

    حالا عارف با 1 میلیون و200 رای آورد چه گلی بر سر مردم تهران و کشور آورد یا مطهری یا دیگر اصلاح طلبان لیست تکرار - جز سلفی گرفتن با اجنبی یا درگیری توی مجلس با دیگر نمایندگان

    نظرات شما -
    • یوناس
      0

      غلط کردم اشتباه کردم ... خوردم ببخشید دولت بسیار محترم

  • حمزه
    0

    خوب دیگه از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق !

    نظرات شما -
    • یاسر
      0

      آقای حمزه دولت روحانی با اون همه مشکلات و گرفتاری برای مردم پس لایق مردم هست دیگه

    • پاسخگو باش
      0

      پس لیاقتد همون اصلاحات به سرکردگی حسن روحانی هسش مگه نه

  • نادر
    0

    متاسفم برای مردمی که تو رو و امثال تو رو انتخاب کردن اونم نه برای یک دوره بلکه برای چهار دوره

  • یاسر
    0

    بدبختی ما اینه که امثال این اقا برای ما تصمیم میگیره باید قبل از ورود به مجلس ازمون بدن تا نه اینکه یک دکتری فرق اف ای ت افم را با اقدام مالی نداند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      آقای یاسر سر تصویب برجام در هتل کوبورگ اتریش آقای دکتر ظریف متخصص و استاد مذاکره تعلیق تحریم توی فکشیت برجام رو ملغا شدن تحریم ترجمه کرده بود که تو پاچش رفت به دکتر رو دیپلمه نبودن نیست به اینکه اهل عزت باشی یا ذلت و تسلیم

  • داریوش
    0

    تیتر خوبی نزدید نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند طبق قانون با رای اکثریت هم طیف های اصلاح طلب شما که اصلا رای نیاوردند! شما رای مردم را بی ارزش جلوه می دهید!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      جناب داریوش نماینده حداقلی استصوابی

  • یا کریم بابا
    0

    مجلس روسی دولت انگلیسی چه شده که با شعار نه شرقی نه غربی اومدن پس چرا فریاد میزنن فقط شرقی فقط کمونیستها هر چی ارباب پوتین جون بگه

    نظرات شما -
    • ساده لوحی
      0

      همت نزن انگلیسی اون رضا پالانی بود و بچش و نوش و روسی اون طایفه قجری .... ما حاضریم هر روز بگیم مرگ بر روسیه چین تو حاضری بگی مرگ بر عربستان و آمریکا و اسرائیل!!!!!!!

    • به ساده لوحی
      0

      کدوم مرگ بر روسیه و چین؟؟؟ دودستی مملکتو تقدیمشون کردید رفت دیگه شعار شما به چه دردمردم میخوره؟؟؟

  • مهری
    0

    ایشون کنایه به روحانی زده .بعدا همتون می فهمید منظورش چی بوده .البته روحانی و اطرافیانش کاملا متوجه شدن

  • سلام
    0

    خبرفوری عزیز انتقاد شما شاید کمی وارد باشد ولی همین آدم به کل مجلس قبلی میارزد حتی با 10 هزار رای عزیزم ....الان شما دنبال کننده ها در اینستاگرامو یه نگاهی بندازی میبینی که اتفاقا هرچقدر از نظر اخلاقی و عقلی مبتذل تر هستند بیشتر آدم دنبالشون میکنه عزیزم پس بگیم چون تعدادشون بالاست اون آدمها خیلی فیلسوف هستند ....متاسفانه عقل جمعی جامعه ما پایین آمده نمونه اش هم بروز و ظهور بنگاههای خبر پراکنی مثل شماست.

  • کبلاقا تیرشیش
    0

    فکر میکنم نامردها متنش را عوض کردند می خواستند خرابش کنند تا رایش کم بشه ولی کور خواندند ایشون دور بعد با صد رای نماینده هست. از الان به ایشون تبریک می گویم. منم خودم به ایشون رای خواهم داد جون همون مجلث باشه بهتره. دورد بر سلیمی سلام بر سلیمی. سلیمی قهرمان خوش امدی به ویتنام.

  • اسدی
    0

    خدایا توبه

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      بابت انتخابات ۹۲ توبه میکنی!؟

  • ناشناس
    0

    ده هزار رای هم نصفش دروغه ... درود بر دبیر شورای نگهبان . یه رئیس جمهور با همین سطح سواد و اطلاعات معرفی بفرمائید که با مجلس همفکر باشه دیگه هیچ مشکلی نداریم ... خیلی ممنون

  • نشناس
    0

    چه جوری 10 هزار نفر به این شامولک رای دادن چقدر بد سلیقه

  • نذیر
    0

    عجب !!همین که دنبال سن وسال هستی ومعیارت تعداد آرا ورای دهندگان است معلوم شد یکی هم باید خودت را ارزیابی کند حرفهایت بوی آنوریها را می دهد آدم همه چیز فهم اشکالات زیادی بر موضوع وارد است که فعلا بزرگان قوم در این مسئله مانده اند بعد لوبیا، گیر به در ودیوار می دی کسی که شاهدش رمضان زاده است واز گفته او که زیر پونس نقشه انقلاب است به روز می شود بیش از این توقعی نیست

    نظرات شما -
    • شهرام.ر
      0

      با سلام .سواد ایشون رو فراموش کردین . اینکه ایشون مفهومFATF رو نمیدونه و لی بعنوان نماینده مجلس یکی از رای‌دهندگان در این رابطه است ، از خنده گذشته که گریه داره اینکه ایشون حتی این زحمت رو به خودش نداده که قبل از اظهار نظر در مورد موضوعی که هیچ آگاهی راجع به اون نداره، تحقیق کنه توهینی است به شعور همان ده‌هزار نفری که ...جناب نذیر ، ایشون خودش با رفتارش خودش رو زیر سوال برده مثل عنابستانی و ...

    • قربانی
      0

      خوشم میاد نه نویسنده و نه مخاطبین حرف ایشون رو وارونه فهمیدن. Fatf اگر صادق مبادلات مالی تروریستهای ترور فخری زاده رو لو بده و اسرائیل رو تحریم کنه. باز بگو نفهمیدی

  • شهرام.ر
    0

    دکمه «غلط کردم» برای همین مواقع است. مثل آقا زاده ها یی که پول ملت رو دزدیدند و پدرانشان با فشار این دکمه به مرحله بالاتر رفته اند . شانس ایشان هم برای ریاست مجلس بالا خواهد بود . فقط خدا به داد مردم برسه .

  • دیکتاتور
    0

    از سخنان گهربار افلاطون، سقراط و ارسطوی روزگار واقعا هیجان زده شدیم ۱۰ درصدی ها با افتخار تمام دست بزنید و هورا بکشید.

  • ناشناس
    0

    اگرFATF صادق است نحوه انتخاب شما توسط مردم فهیم دلیجان و و محلات را بگوید.

    نظرات شما -
    • ۲۱۳
      0

      فعلا دست گل اصلاحات رو ۸ ساله داریم تحمل میکنیم مگر جوابی برا انتخابت تو ۹۲ و ۹۶ داشتی که برای ی نماینده مجلس ساده ما جواب به تو بدیم

    • یکی از مردم
      0

      حداقلی ها بدجور سوختن و دارن جلز و ولز میکنن...خوشم میاد خوب ضایع شدن با این نماینده ها و انتخابشون...آبرو براشون نمونده چون خودشونو عقل کل میدونستن !

  • بهمن امامیان
    0

    حق ما همینه. مجلس حداقلی و بی سواد که حتی حوصله ندارن چنددقیقه مطالعه کنن تا این اراجیف را به زبان نیارن

  • علی
    0

    راستی آقایان وطن فروش ایراد گیر از زن وبچه هاتون اونور آب چه خبر؟ اگر ما یک ژنرال آمریکایی در عراق ترور میکردم الان با استناد به همین قرارداد ما را محکوم میکردند.( اگر قبول کنیم ) پس به خودتون بخندید و ژست عقلا را نگیرید.

  • ناشناس
    0

    بیچاره میخواسته دو روز رو زبونا باشه ولش کنید

  • ناشناس
    0

    ایشان بی ربط گویی را به نهایت رسانده. از ماجرای "این دختر خوشگلا رو نشان بده" ایشان و توجیحات و تمثیل های ایشان کوتاهی بیان و زبان و کم سوادی میبارد. مردم منطقه ایشان بهتر و باسوادتر ندارند که چهار دوره است این بیسواد را میفرستند پول مفت بگیرد؟؟؟؟؟؟

  • ایران زمین
    0

    ماشالله به این همه سواد . نابغه کجا بودی تا حالا؟!!!!

  • مراد
    0

    این آخوند رفته توی کتابهای حوزه دنبال روایتی در مورد FATF گشته و فکر کرده این قانون در مورد تروریسم است

  • ناشناس
    0

    خوب دکترای فقه چه ربطی به سیاست واقتصاد داردواحتمالأ در حوزه انتخابیه کسی با سوادتر از ایشان نبوده

  • سجاد ناصر منش
    0

    نگاه یکطرفه - تصویب یعنی تقدیم دودستی راههای درو و دور زدن تحریم ، یعنی بستن شریان نیروهای مقاومت

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      اون مقاومت نیست یه چیز دیگه است!

  • مهرداد
    0

    سلام عزیزان بزرگوار خبر فوری محلات مگه چقدر جمعیت دارد که نماینده اش چه میزان رای بیاورد حد نصاب اکثریت همین تعداد است پس خورده نگیرید . منظور سلیمی نماینده محترم ؛مدیران و موسسان نهاد بین المللی اف ای تی اف است . شما اصلا ناراحت نباش. ضمنا اگر این موضوع هم تصویب شود مطمئن باش ؛باز ما در عرصه مالی بین الملل با امریکا و هم پیمان اش مشکل خواهیم داشت.

  • مومنی
    0

    آقای کارشناس با سواد که فقط اصلاح طلبان غرب زده را با سواد و بقیه مردم را بی سواد می نمایی ؟! همین روحانی ریس دولت اصلا ح طلبان هم همه را بی سواد نامید و خودش را باسواد ، دیدیم با سوادش اقتصاد را فلج کرد و چگونه معیشت مردم را نابود کرد ؟! این هم از سواد شما اصلاح طلبان ؟ اما اف ی تی اف مثل فیفا است سخت در اشتباه هستید و شما بی سواد هستید که یک طرح استکباری را با یک نهاد جهانی مثل فیفا یکی می کنید؟ فیفا مسول برگزاری جام جهانی و ناظر بر فدراسیون های فوتبال است تا در مورد موارد حق شخص ریس فدراسیون و مربیان و بازیکنان دخالتی نشود و سیاسی نشود تا جام جهانی برگزار شود و سهم هر کسی را بدهد البته نفوذ شیطان بزرگ در اینجا هم مشهود است اما اف ی تی اف مثل فیفا نیست این طرح استکباری جهت نفوذ و اطلاع از موارد محرمانه دولتهاست و وقتی خود امریکا و عربستان که حامی تروریست هستن ریس این طرح هستند چگونه می شود جلوی پول شویی و حمایت از تروریست را بگیرند؟ بر عکس خود اینها حامی تروریست هستند و می خواهند ما جز این طرح تروریستی بشویم تا امریکا هر وقت خواست جلوی ما را بگیرد و دیگر نوکری ما کامل شود و خون شهدا پایمال شود و بار دیگر امریکا بیاد سفارت ش را باز کند و آرزوی نوکران داخلی بر آورده شود که کور خواند ه اید شما اصلا ح طلبان امریکا پرست .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      واقعا توهم هم حدی داره جناب مومنی

    • Ali
      0

      اینی که میگی یعنی چه خودت فهمیدی ؟

    • خ
      0

      منفی خورت حرف نداره مومنی

    • علی
      0

      اون میدونه که چی میگه شما خودتونو زدین به نفهمی انکس که نداند که نداند که نداند درجهل مرکب ابد العمر بماند

    • برو خودتی!
      0

      188 کشور نفهمند کلا...ولی دوتا حکومت ایران و کره شمالی باسواد و فهمیده و عاقل و....؟؟؟!!! همه دنیا اطلاعات محرمانه ندارندفقط شما دارید! همه دنیا نوکر آمریکان و فقط شما و کره شمالی نیستید!!!

  • ن
    0

    معلومه که باهزاررای خودشان ضربدرده کردهاندوطرف واردمجلس میشه قطعافهم ودرک ان دراین سطح است این اقایان درمجلس کم نیستند پیشنهادهای هزینه داربرای مردم فراهم می کنند.البته بایدتجربه تاریخی تکرارشود.

  • ناشناس
    0

    کسی که در حد کلاس مکتب خانه و اکابر تحصیل کرده و باصطلاح نماینده اقلیت مردم و یا مسؤول منصبی باشد وضع از این که هست بهتر نمی شود! اینها فقط مانده بروند در اتاق عمل هم به کار جراحی بپردازند! در همه جا نفوذ و رسوخ کرده اند فقط پایشان به اتاق عمل باز نشده که دیری نخواهد پائید خواهیم دید لباس جراحی بر تن نموده و ابزار جراحی هم در دست خواهند گرفت!

  • مورچه
    0

    اخونده چراسنگرمساجدرا رهاکردین؟

  • وحید قنبری
    0

    صدا و سیما حق داره برنامه طنز نمیسازه مجلس ما سراسر طنزه .من که هروقت میخوام فیلم خنده دار تماشا کنم جلسات مجلس رو میبینم.توصیه میکنم شما هم ببنید ..

  • مجلس 10 درصدی رو صلوات
    0

    مشت نمونه خروار است.اگر در این مجلس اقلیت ها ،نمایندگانش غیر از این حرف بزنند باید شک کرد .اینکه اظهرمن الشمس است.یکی بیاد بگه نماینده ای که 4 دوره نماینده شده چرا در طول 16 سال تنها 10هزار نفر رو تونسته متقاعد کنه بهش رای بدن ؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      وقتی که تو هم نمی فهمی اونشهر 50 - 60 هزار نفر مشول رای دادن هستن میخوای با یک میلیون رای بیاد مجلس

  • چالوس
    0

    چرا مقصد و مبدا پولهای دزدی را داد چکارشان کردید ....چرا طالقانی را نگفتی

  • ش
    0

    چرا از سخن حق وحشت دارید بزودی با پایان دوران خسارت بار اصلاح طلبی همه چیز مشخص خواهد شد..

  • رضا.
    0

    این بود توسعه و اقتدار و بزرگی که شعارش را به مردم می‌دادند؟ اون از ارزش پول ملی و اون هم ارزش پاسپورت کشور و از طرفی وضعیت اقتصادی ملت و فساد اقتصادی بیکاری و وضعیت مسکن هم که برای جوانان او اکثریت ملت فاجعه است حالا با این مجلس و شورای نگهبانی که به طور غیر مستقیم مسبب بیشتر این مشکلات کشور است و یه دولتی هم که قرار است چند ماه دیگر بیاید برآمده از رای حداقلی و افرادی که معمولا در مناظرات انواع اتهامات سنگین اقتصادی را به هم می‌زنند و هیچ وقت هم معلوم نمیشه که دروغگو هستند یا مفسد. به هر حال این وضعیت با این شرایط بدتر هم خواهد شد و باید هم این مجلس با این نگاه نامه مخالف FATF باشد و روز به روز مملکت به سمت قهقرا برود. فقط خوب بلدند مرگ بر آمریکا بگویند.

  • حیدر
    0

    دیروز؛ هسته‌ای را بدهیم تحریم‌ها لغو می‌شود! امروز؛ به ‎#FATF بپیوندیم تحریم‌ها لغو می‌شود! فردا؛ موشکی را بدهیم تحریم‌ها لغو می‌شود به زودی؛ ایران را بدهیم تحریم‌ها لغو می شود.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      فعلا که ایران رو نمیتویند بدید برای تحریمها چون چین و روسیه تون قبلا گرفتنش!!!!!!!!!!!!

  • اکبر
    0

    منظور ایشون اینه خب قطعا به تروریستهای داخلی که فخری زاده رو ترور کردن پول دادن جا و مکان و پناهندگی دادن خب بگید کی داده چه کشوری چه گروهی و اون رو تحریم کنن. فهمیدن این سخت نیست که تمام معاهده های بین المللی فقط برای کشورهای جهان سومه

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      خوب اگه اینطوره چرا عضو نمیشید که معلوم شه کی پول گرفته ؟؟؟ وقتی ایران عضو نیست پس چه جوری میخوای بفهمی کار کیه؟؟؟

  • ناشناس
    0

    اطلاعات ایشان ازمطالعه ای زیاده

  • قربانی
    0

    #نویسنده محترم. یعنی تروریستها مفتی و مجانی ترور میکنن خب پول گرفتن راس میگه... این نماینده میگه اگر ای اف تی اف صادقه بگه کی بهشون پول داده حرفش بد نیست شما خودتون رو زدید به ندونستن و مسخره کردن. اما خودتونم میدونیدطرف چی گفت

  • شهروند
    0

    حاجی تو را چه به مجلس ، میموندی تو همون مسجد آبادی همه نماز جماعتو میخوندی هم برا پیرزن های محل استخاره میگرفتی ثوابشم بیشتر بود.

  • سیدمهدی حسینی
    0

    شما احمق ترید. شما به تعداد رای روحانی می نازیدید. ولی مردم دیدن چه حجم اختلاس و دزدی و خسارت به مردم و کشور وارد شد(البته اگه نگید دزدی هم فکرای شما هم تقصیر عدم همکاری با برجامه) پس تعداد رای ملاک نیست. ضمنا همون فیفا به خاطر تبانی عربستان مسابقات باشگاهی ایران رو به چه روزی انداخته: ما ایران نمی ریم خطرجانی داره. ببینید چه بازی هایی FATF(فیفای) شما برای مردم و کشور خواهد داشت. می بینید که چه کودکانه احمقید!

    نظرات شما -
    • ....
      0

      کدام دزدی واختلاس

    • به ....
      0

      منظورش اختلاسگران احمدی نژادی خاوری دکلنفتی غیب شده 900میلیارد دلار هاپولی شده جزایری مشایی بقایی ...بود

  • روزبه
    0

    fatf سیستم نظارت و مقابله با پولشویی است...این نماینده حرف حق را زده است .بخاطر این که شهادت سردار سلیمانی در اثر یک جنایت بزرگ بوجود امد .بجز ترامپ که فرمان این کار را صادر کرده بود سیستم قضایی ایران و عراق افرادی که در این موضوع دخیل بودند و اطلاعات رفت و امد سردار را به اطلاع امریکاییها رسانده بودند اسامیشان مشخص شده است ..سیستم fatf باید اطلاعات حسابهای این افراد که از چه کانالهایی پول احتمالی دریافت نموده اند را شفاف نمیاد..حداقل اعلام نماید. مگر این نهاد وظیفه اش مقابله با پواشویی و جلوگیری از ارسال پول به تروریستها نیست؟ خب تروریستهایی که این اقدام ننگین را مرتکب شدند اسامیشان مشخص است.......مقاله ای که شما به حالت تمسخر اینجا درج کرده اید بدون بررسی بوده است

  • کاربر ناشناس
    0

    ترور سردار سلیمانی را دولت در جریان بود چند سال بعد همه چیز مشخص می شود

    نظرات شما -
    • عزیز
      0

      اگردولت درجریان بودتوازکجامی دانی چرااطلاعاتت رادراختیارقوه قضاییه نمی زاری نکنه خودت جاسوس هستی.

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی اگر الان کاندید بشور ۵۰۰تا بیشتر رای نمی آورند

    نظرات شما -
    • د
      0

      امتحان کنید اگر جرات دارید

  • کاربر ناشناس
    0

    باز دکتری است روحانی که مدرک دکتری خود را تقلب کرده

  • ایران سرای امید
    0

    گر تو قرآن بر این نمط خوانی ببری رونق مسلمانی

  • ناشناس
    0

    آقای نماینده ای که از حوزه انتخابیه محلات توانسته ای حدود 10 هزار رأی کسب کنی شما و امثالهم به جای اینکه از طرف نزدیک به 58 میلیون واجد شرایط رأی دادن در ایران اظهارنظر کنید و تصمیم بگیرید بهتر است از طرف موکلان اقلیت خود که به شما رأی داده اند اظهارنظر کنید و تصمیم بگیرید. اکثریت قاطع مردم ایران صغیر یا محجور نیستند که نیاز به قیم داشته باشند!

  • بازنشسته
    0

    ماخواهان پیوستن به fatfهستیم ،تمام

  • شهروندمحلاتی
    0

    من وخانواده ام جمعاپنچ رای باکمال شرمندگی به این آقادادایم که ضمن اعلام برائت وپشیمانی رای خودمان راپس می گیریم بنابراین رای اومی شود9995لطفا ازاین به بعدتعدادرای ایشان 9995درنظرگرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها