آغاز توزیع مرغ منجمد در خراسان رضوی

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توزیع مرغ منجمد در راستای مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور از روز دوشنبه (۱۲ اسفند ماه)  در این استان آغاز شده است.

آغاز توزیع مرغ منجمد در خراسان رضوی

سعادت علی‌نیا در خصوص توزیع مرغ منجمد در خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: برهمین اساس سهیمه خراسان رضوی در مرحله اول 800 تن مرغ منجمد و 210 تن گوشت قرمز منجمد است.

وی افزود: مرغ منجمد در درب سردخانه کیلویی 14 هزار تومان و ران گوشت گوساله 80 هزار تومان و گردن و سردست کیلویی 77 هزار تومان به صاحبان حواله برای توزیع تحویل داده می‌شود. بر همین اساس گوشت منجمد مرغ به ازای هرکیلوگرم ۱۵ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به نیاز روزانه استان به میزان 420 تن مرغ بیان کرد: با توجه به جوجه ریزی‌های خوبی که در بهمن ماه سال جاری صورت گرفته است نگرانی مبنی بر کمبود مرغ در استان وجود ندارد. بر اساس آمارهای مربوط در حوزه کشتارگاه‌ها در حال حاضر بیش از 420 تن کشتار مرغ در استان انجام می‌شود.

وی در مورد کمبود مرغ در روزهای اخیر در بازار گفت: شرایط نسبت به قبل در حال بهتر شدن است بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب هر کیلو مرغ برای مصرف کننده 20 هزار و 400 تومان است، از آنجایی که قیمت مرغ در بعضی از استان‌های کشور به علت کمبود جوجه‌ریزی افزایش پیدا کرده بود در نتیجه خروجی مرغ از حوزه استان نیز بیشتر شد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفت. جوجه ریزی در سطح استان بیش از 9 میلیون بوده است. پیش‌بینی می‌شود هر شب بیش از 500 تن مرغ تولید شده و به کشتارگاه‌ها تحویل داده شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها