چرا نباید تلفن هوشمندتان را در داشبورد خودرو بگذارید؟

بسیاری از افراد عادت دارند  بیمه نامه، تنقلات، دستمال، ضدعفونی کننده دست و بسیاری دیگر از موارد را در داشبورد خودرو نگهداری کنند، اما این محل نباید هرگز برای نگهداری تلفن همراه مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا نباید تلفن هوشمندتان را در داشبورد خودرو بگذارید؟

چندین دلیل معتبر برای قرار ندادن تلفن همراه در داشبورد به ویژه هنگام رانندگی وجود دارد.

برای مثال یکی از مهمترین دلایل این است که وقتی برای برداشتن تلفن همراه در حین رانندگی به سمت داشبورد خم شوید خود را در معرض خطر تصادف قرار می‌دهید.
افزون بر این ها، قرار دادن تلفن همراه در داشبورد می‌تواند به دستگاه آسیب جدی برساند. اگر تلفن هوشمند جلوی چشمتان نباشد، احتمالاً فراموش می‌کنید که تلفن خود را هنگامی که از ماشین خارج می‌شوید با خود ببرید و آن را در معرض دمای شدید قرار دهید.

قرار دادن تلفن در معرض گرمای بیش از حد (حدود ۳۵ درجه سانتیگراد یا بالاتر) می‌تواند منجر به از دست رفتن داده‌ها، خرابی و حتی آسیب دائمی باتری شود، یک ماشین پارک شده در دمای ۳۵ درجه می‌تواند تا ۴۶ درجه سانتیگراد گرم شود و این بدان معناست که حتی اگر ماشین شما در دمای گرم که به ۳۵ درجه سانتیگراد نمی‌رسد باقی بماند، فضای داخلی اتومبیل شما هنوز هم می‌تواند به آستانه مضر برسد. قرار دادن تلفن در داشبورد، آن را از این گرما نجات نمی‌دهد.

دمای بسیار سرد نیز می‌تواند به همان میزان آسیب برساند. تلفن‌هایی که در معرض هوای سرد (حدود -۱۸ درجه سانتیگراد یا کمتر) هستند می‌توانند عمر باتری تلفن همراه را کاهش دهند و یا باعث ایجاد مشکل در نمایشگر شوند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها