روحانی: برجام قابل مذاکره مجدد نیست

روحانی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را در چارچوب قانون مصوب مجلس دانست و افزود: همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه دارد و ما هیچ گاه از برجام خارج نشده ایم.

روحانی: برجام قابل مذاکره مجدد نیست

رییس جمهوری از برجام به عنوان یک توافق چند جانبه بین‌المللی با طرف‌های مشخص که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تثبیت شده، نام برد و گفت: برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست و تنها راه حفظ و احیا آن نیز لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در گفتگو با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه، با تاکید بر اینکه از دست رفتن فرصت‌ها برای حفظ و احیا برجام می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند، افزود: کاهش مرحله‌ای تعهدات از سوی ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام و ناتوانی سه کشور اروپایی از عمل به تعهدات برجامی بوده که پس از تحقق تعهدات طرف‌های مقابل، فورا قابل بازگشت است.

روحانی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را در چارچوب قانون مصوب مجلس دانست و افزود: همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه دارد و ما هیچ گاه از برجام خارج نشده ایم.

رییس جمهوری تاکید کرد: هرگونه اقدام یا موضع غیرسازنده در شورای حکام می‌تواند به بروز چالش‌های جدید و پیچیده شدن وضعیت جاری منجر شود.

روحانی از فرانسه به عنوان یک بازیگر مهم نام برد و گفت: روابط تهران - پاریس می‌تواند بر اساس دیدگاهی پایدار و با اهدافی درازمدت برای همکاری‌های مشترک دو جانبه، منطقه‌ای و جهانی توسعه یابد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به پاندمی ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان از جمله ایران و فرانسه، با بیان اینکه مقابله موثر با کرونا نیازمند همکاری همه کشور‌های جهان است، افزود: تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، مقابله با این بیماری را برای ایران دشوارتر کرده و دستیابی جمهوری اسلامی به منابع مالی خود حتی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است و از اتحادیه اروپا بویژه فرانسه انتظار می‌رود در مقابل این اقدام غیرانسانی، سکوت نکند.

رییس جمهوری فرانسه نیز در این گفت و گوی تلفنی حفظ برجام را یک ضرورت برای جامعه جهانی خواند و برتداوم گفتگو‌ها برای بازگشت همه طرف‌ها به اجرای کامل تعهدات برجام تاکید کرد.

امانوئل ماکرون بر اقدام دو طرف برای گام‌های اولیه تاکید کرد و گفت: اروپا آمادگی برای فعال شدن بیشتر در هفته‌های پیش رو جهت احیاء برجام را دارد.

منبع: فرارو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کاربر ناشناس
    0

    مذاکره کنید حداقل کمتر شرمنده مردم باشید

  • رز
    0

    از بالا به ملیجک ومترسک گفته اند برجام قابل مذاکره نیست ما همچنان در سوریه و عراق پول بیت المال را هدر میدهیم

  • از
    0

    خسته شدیم از این برحام زهر ماری شل کن سفت کن راه انداختین

  • دن کیشوت
    0

    از یک طرف میگن ما مقام اول جهان در مبارزه با کرونا هستیم و واکسن تولید ما بهترین در جهانه و صادرات ماسک داریم و... اینجا روحانی به امانوئل مکرون جونشون میگه تحریمهای آمریکا مقابله با این بیماری را برای ایران دشوار کرده؟ یا به ملت دروغ میگی یا به مکرون؟ یا میخای سر خدا رو کلاه بذاری؟

  • خسرونژاد
    0

    به نظر می‌رسد برای درک بهتر موضوع برجام شایسته است تا روند عملکرد دولت از نحوه استقرار تا زمان فعلی بصورت کاملا مختصر مورد واکاوی قرار گیرد. ۱_ورود به میدان رقابت انتخاباتی و بکارگیری حد اکثر زیرکی از طریق چرخش نسبی سیاسی جهت بهره‌مندی از حمایت کاندیداتورهای رد صلاحیت شده در حمایت از خود ۱_برجسته کردن مشکلات وقت کشور. ۲_ عاملیت بخشیدن این مشکلات به رئیس دولت وقت بدلیل عدم مصالحه با دنیا و بالاخص آمریکا ۳_ منتسب کردن دولت وقت به نمایندگی تشکل اصولگرا ۴_ایجاد آمریکا هراسی در اذهان مردم و امنیتی جلوه دادن کشور از طریق القاء حمله قریب الوقوع آمریکا به ایران. ۵_ابرقدرتمند خواندن آمریکا و تنزیل توانمندیهای کشور نزد افکار عمومی با ادبیاتی نظیر ارباب و رعیت ۶_تبیین خود و دولتمردانش نزد افکار عمومی،بعنوان کارامد ترین دولتمردان کشور در مدیریت نوین جهانی پس از انقلاب ۷_القاءافکار عمومی به اینکه تنهاترین راه برون رفت کشور از شرائط سخت اقتصادی و معیشتی در برقراری ارتباط با آمریکا و پیوستن به برجام است ضمن آنکه در پی آن کشور به جهت رفع تمام تحریمها و شکوفائی اقتصادی حاصل از برقراری ارتباط ایران با دنیا به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد ۸_استفاده از احساسات کذائی ایجاد کرده ناشی از برجام در مردم برای اخذ مجوز از رهبری معظم انقلاب برای مشارکت در برجام ۹_مذاکره با آمریکا و پیوستن به برجام به قیمت نابودی تمام دستاوردهای علمی هسته‌ای که بابت آن میلیاردها دلار هزینه از بیت المال صرف گردید ۱۰_خروج آمریکا از برجام و افزایش روزانه تحریم به مردم و دست یازی دولت به اموال مردم جهت تامین هزینه های جاری ادامه دولتمردی بر مردم اینست عاقبت مردمی که خود انتخاب کردند حکومت دولتمردان لیبرال غربزده بر خود را

  • کیان
    0

    حالا ببینید چه جوری با اجماع جهانی رو سرمون هوار میشن هفته‌ای یک بار برین شورای امنیت برگردین خودتون فکر کنید بایدن روان نویس رو ور داره بنشینه از صبح شنبه تا پنج شنبه تحریم برمی‌داره توی سنا هم شکلات پخش می‌کنند و آن را بزرگترین پیروزی قرن حساب می‌کنند بشنید تا ور داره

  • امیری
    0

    روحانی فکر کردی مملکت رو به نابودی کشوندی زندگی و معیشت مردم حقوق بگیر و مستضعف که بالای ۸۵ درصد ایران رو تشکیل می‌دهند تخت فشار و سختی قرار دادی و الان مردم بنا به دلایلی که خودت نمیدونی و همه تون میدونید نمی‌توانند اعتراض کنند باشه اشکالی ندارد هر کجای دنیا برید و باشید مردم آینده به جانشینی از پدران و مادران ستمدیده عوضش رو از نوادگان و نتایج شما هر جای دنیا باشند درخواهند آورد! شما به ما رحم نکردید نوادگان ما هم به آینده گانه و نوادگان شما رحم نخواهند کرد.

  • ناشناس
    0

    بدبخت این ژستی که گرفتی خجالت آور است بیا تو قشر ضعیف جامعه ببین چه بلایی بر سرشون آوردی شرم بر تو

  • یک ایرانی
    0

    رییس جمهور محترم هم که حرف دیگران را تکرار می کند. حال اگر فردا نظر عوض شود . فردا اقای روحانی هم حرفش عوض می شود. واقعا این شد کار این شد رییس جمهور؟ با کشورهای دیگر مقایسه کنید.طوطی وار که حرف دیگران را تکرار کنی که هنر نیست و توهین به خودت و مردم است. عالی جناب.

  • یك كلام
    0

    طرف اروپایی دیده دولت اراده جدی برای خارج شدن از برجام نداره پس بهتره نه مزایای به ملت ما بدهند همین حالت سوسو بهترین حالت برای طرف اروپایی هاست.

  • مورچه
    0

    اقای روحانی فرانسه یاهرکشوردیگری بدون اجازه امریکا اب نمیخورند دلخوشی کاذب است اگرفکرکنید فرانسه یاکشورهای دیگر بتوانندخلاف رای وعقیده امریکا بادولت جنابعالی همکاری کنند .

  • فرياد
    0

    بازم هارت و پورت الكي راه انداختن نتيجه ي 8 سال جنگ با آن همه شعارهايي كه دادند چه شد مذاكره و صلح و نوشيده جام زهر حالا كه نه پشتوانه ي مردي داريد و نه صداقت در اعمال و رفتار يك چرخش جانانه شايد كمي مشكلات را حل كند

  • داریوش
    0

    اصلا کی گفت با مکرون صحبت کنی!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها