اگر مسیر تراموا در مراجع کارشناسی تأیید نشد، ما پاسخگو نخواهیم بود

اصفهان شهردار اصفهان ایجاد خطوط تراموا را در دستور کار دانست و گفت: این طرح باید چند مرحله دیگر هم بگذراند و اگر این مسیر در مراجع کارشناسی تایید نشد، پاسخگو نخواهیم بود چون سهم خود را انجام داده ایم.

اگر مسیر تراموا در مراجع کارشناسی تأیید نشد، ما پاسخگو نخواهیم بود

قدرت الله نوروزی امروز (سه شنبه -۱۲ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، از انجام اقدامات مطالعاتی ساخت خطوط تراموا در دوره های قبلی مدیریت شهری خبر داد و افزود: بعضی از اقدامات ایجاد خطوط تراموا در اصفهان از قبل انجام شده بود، از جمله مطالعات لازم برای اجرای پروژه که در طرح جامع ترافیک شهر در گذشته مطرح شده بود، اما کسانی که آن زمان این طرح را بررسی می کردند، اکنون نظر دیگری دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهری در دوره های قبل، ساخت تراموا را در اصفهان ضروری می دانستند، گفت: در این دوره هم بر اساس مطالعات تکمیل نشده، ما به طرح ورود یافتیم و تلاشمان این بود که به شکل کار مشارکتی انجام شود به همین دلیل با قرارگاه خاتم الانبیا تفاهمی امضا شده تا کار مشارکتی انجام شود و این سرمایه گذاری سنگینی بود.

شهردار اصفهان از انتخاب سه مسیر برای ساخت تراموا در دو دوره قبلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: یکی از مسیرها از خیابان دروازه تهران به امام خمینی(ره)، دوم از دروازه تهران به شهدا و سومین مسیر از دروازه تهران به میدان آزادی بود که ما کار را از جایی آغاز می کنیم که بیشترین نفع را دارد، یعنی از دروازه تهران به دروازه شیراز البته گام دوم نیز از دروازه تهران به امام خمینی(ره) خواهد بود.

وی شرط نهایی شدن طرح تراموا در اصفهان را تصویب در شورای عالی ترافیک دانست و ادامه داد: دو شهردار قبلی اصفهان نیز تلاش می کردند این طرح نهایی شود، ما شریکی هم برای اجرای تراموا پیدا کرده ایم که در صورت تصویب و آغاز پروژه، این افتخاری برای اصفهان خواهد بود.

نوروزی درباره مخالفت برخی کارشناسان با اجرای این پروژه نیز گفت: اگر نظرات کارشناسی بتواند مانع تصویب طرح در شورای عالی ترافیک شود، ما نیز به آن مصوبه عمل می کنیم چون در این مرحله مرجع تصمیم گیری در جای دیگر است، از سوی دیگر تمام ابزارها آماده اجرای ترامواست و اگر طرح در مراجع کارشناسی طی نشد، ما فردا پاسخگو نخواهیم بود چون سهم خود را انجام داده ایم.

هر کجا بی آر تی برود عده ای ناراضی می شوند

شهردار اصفهان درباره ایجاد مسیر اتوبوس های تندرو در اصفهان و انتقاداتی که به این طرح وارد است نیز گفت: هر کجا که بی آر تی برود، عده ای ناراضی و ناراحت می شود، ممکن است مغازه داران آسیب ببینند، اما برای اداره شهر باید نفع بیشتر را در نظر بگیریم و به فکر مسافرانی باشیم که می خواهند از یک سو به سوی دیگر شهر بروند.

وی با اشاره به اینکه هر توسعه و آبادانی ممکن است به اقلیت هایی ضرر بزند، افزود: ممکن است توسعه یک خیابان، باعث ناراضی شدن گروهی از شهروندان شود، اما باید معابر و گره های شهر باز شود و به همین دلیل گاهی ناگزیریم که از طریق قانونی کار را دنبال کنیم، البته بسیاری از این افراد، بعدا راضی می شوند، مانند کسبه چهارباغ که در ابتدا با پیاده روسازی این خیابان مخالف بودند، اما اکنون راضی هستند.

حاضریم در مسیر دوچرخه بومرنگ شویم

نوروزی با اشاره به ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری در شهر، گفت: هدف از ایجاد این مسیرها این است که جوان ترها و خودروسواران، به جای خودروهای شخصی و تک سرنشین که ترافیک و آلودگی ایجاد می کند، با دوچرخه رفت و آمد کنند.

وی بهترین راهکار رهایی از چنگال آلودگی و ترافیک اصفهان را رواج فرهنگ دوچرخه سواری، استفاده از موتورهای برقی و حمل و نقل عمومی دانست و افزود: برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، ناگزیریم زیرساخت های آن را نیز در خیابان ها و معابر فراهم کنیم، به معاونان تاکید کرده ام این مسیرها به گونه ای اجرا شوند که کمترین آسیب را برای خوردو ایجاد کند، اما حاضریم در این مسیر بومرنگ شویم یعنی اگر ایراد و اشکالات زیادی در کار وجود دارد، از تصمیم خود بازگردیم.

وی نارضایتی یک فرد را برای بازنگری در مسیرهای دوچرخه سواری شهر کافی ندانست و گفت: باید باید دنبال نفع اکثریت باشیم، بازهم به معاونانم توصیه می کنم یک بار دیگر مسیرهای اجرا شده و در دست اجرا همراه با نظرات مردم را بررسی کنند و اگر اکثریت با آن موافق بودند، کار را ادامه دهیم.

این خبر تکمیل می شود

منبع: ایسنا

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها