تاجر معروف فرش، کلاهبردار از آب درآمد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان تاجر فرش اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

تاجر معروف فرش، کلاهبردار از آب درآمد

سرهنگ داود معظمی گودرزی در حاشیه دستگیری این متهم گفت: مدتی قبل فردی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که در فضای مجازی قصد خرید فرش دستباف را داشته و به همین منظور با فردی که خود را از تجار سابقه‌دار و خوشنام فرش معرفی کرده بود، آشنا شده و مدتی بعد به بهانه خرید همین فرش ارتباطشان را نیز افزایش داده و پیشنهاد همکاری و شراکت را به شاکی مطرح کرده است.

وی ادامه داد: بنابر اظهارات شاکی، این تاجر قلابی فرش او را وسوسه کرده و با وعده های واهی مبلغ پنج میلیارد ریال از او گرفته تا امکان شراکتشان را فراهم کند، اما پس از آن دیگر پاسخی به تماس های مالباخته نداده و از این رو مجبور به شکایت شده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به بررسی های کارشناسان پلیس فتا گفت: در بررسی های تخصصی ماموران پلیس فتا ردپای این فرد در فضای مجازی مورد شناسایی قرارگرفته و مشخصات کامل هویتی وی در اختیار پلیس قرار گرفت.

گودرزی با اشاره به اینکه این شیاد سایبری قصد خروج از کشور را داشت، خاطر نشان کرد: بعد از مشخص شدن هویت مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم ساعاتی قبل از خروج از کشور توسط تیم عملیاتی پلیس فتای پایتخت دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. این فرد که در ابتدا قصد گمراه کردن پلیس را داشت، با ابراز بیخبری از موضوع و دلیل دستگیری‌اش ادعا کرد که به اشتباه دستگیر شده اما پس از مواجهه با ادله دیجیتال و غیرقابل انکار، لب به اعتراف باز کرده و به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان باید نسبت به هرگونه ارتباط و ارائه یا دریافت کالا یا خدمات از طریق فضای مجازی شناخت کافی را از طرف موردبه دست بیاورند، گفت: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    درود بر پلیس فتا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها