موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در بومی‌سازی دستگاه سرمادرمانی برای فوتبالیست‌های ایرانی

پژوهشگران کشورمان در یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاه سرمادرمانی که جزو اقلام تحریمی بوده و یکی از نیازهای اساسی وزرشکاران به ویژه فوتبالیست‌ها است را با یک سوم قیمت مشابه خارجی بومی‌سازی کردند.

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در بومی‌سازی دستگاه سرمادرمانی برای فوتبالیست‌های ایرانی

پژوهشگران پرتلاش و خلاق کشورمان در یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاه سرمادرمانی که جزو اقلام تحریمی نیز محسوب می‌شود را با یک‌سوم قیمت مشابه خارجی بومی‌سازی کردند.

سرمادرمانی یا کرایوتراپی به روشی گفته می‌شود که در آن بخشی یا کل بدن بیمار در معرض سرما یا کاهش دما قرار می‌گیرد و هدف از آن کاهش سوخت‌و‌ساز و افزایش بقای سلولی، کاهش التهاب، کاهش درد و گرفتگی عضلات و انقباض عروق و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است که این دستگاه با اقبال ورزشکاران نیز مواجه شده است.

"پویا میرعشقی" رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: ورزشکارانی که در مسابقات سنگین شرکت کرده‌اند، برای ریکاوری سریع بدن و عضلات خود نیاز به یک تکنولوژی جدید دارند که این دستگاه نیاز آنها را برآورده کرده است؛ بسیاری از استانداردها از جمله بحث ایمنی الکتریکی یا بحث مجاورت با دمای سرد تا نحوه عملکرد آن و ... برای این دستگاه گرفته شده است و این دستگاه با افزایش جریان خون به ریکاور شدن سریع بدن کمک می‌کند.

میرعشقی تاکید کرد: ما در این شرکت دانش‌بنیان آماده همکاری با تیم‌های ملی و باشگاه‌های ورزشی هستیم تا بتوانیم به بهبود وضعیت ورزش کشور و بازیکنان رشته‌های ورزشی کمک کنیم.

"مجیدرضا سامانی" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز تصریح کرد: در کنار مهندسین الکترونیک، مکانیک، مهندسی مواد و مهندسی رباتیک، از تخصص پزشکان نیز برای ساخت این دستگاه استفاده کرده‌ایم چراکه تغییرات فیزیولوژی نیز در بدن ورزشکار انجام می‌شود.

سامانی با اشاره به خدمات این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این دستگاه یک سال گارانتی طلایی دارد و 5 سال نیز خدمات پس از فروش دارد و با تفاوت قیمت بسیار زیاد آماده توزیع در بازار است ضمن اینکه دستگاه‌های نمونه خارجی به قیمت بالای 100 هزار دلار عرضه می‌شود اما این دستگاه، با یک سوم یا یک چهارم نمونه خارجی تولید شده است.

دستگاه سرمادرمانی با ایجاد دمای بسیار پایین تا منفی 140 درجه سانتیگراد در زمان بسیار کوتاه مزیت‌های مفیدی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد و یکی از موارد استفاده این دستگاه نیز احیای بدن فوتبالیست‌های مطرح در باشگاه‌های خارجی است که حالا می‌تواند در اختیار فوتبالیست‌های ایرانی نیز قرار بگیرد.

این دستگاه برای نخستین بار در ایران، بومی‌سازی و تجاری‌سازی شده است و بومی‌شدن دانش فنی این دستگاه، امکان ارائه خدمات پس از فروشِ این فناوریِ به‌روز جهانی را فراهم کرده است؛ این دستگاه جزو اقلام تحریمی محسوب می‌شود و حالا با تولید داخلی آن، ورزشکاران، فدراسیون‌ها و مصرف‌کنندگان دیگر نیز به راحتی می‌توانند آن را از تولید‌کننده داخلی تامین کرده و با اینکار مانع از خروج ارز از کشور بشوند.

منبع: تسنیم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها