نوعی موش کمیاب در کرمانشاه مشاهده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از تصویربرداری و مشاهده نوعی موش کمیاب در منطقه حفاظت شده «امروله» شهرستان صحنه خبر داد.

نوعی موش کمیاب در کرمانشاه مشاهده شد

فریدون یاوری گفت: این برای نخستین بار است که گونه پستاندار کمیاب «کالومیسکوس» (زیبا موش) توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست صحنه مشاهده و تصویربرداری می شود.

وی افزود: این گونه پستاندار کمیاب تاکنون در استان کرمانشاه مشاهده نشده بود از این رو مشاهده و ثبت آن اتفاق مهمی در بحث محیط زیستی استان محسوب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه توضیح داد ثبت زیبا موش در منطقه غرب و رشته کوه های زاگرس نفوذ و پراکنش این گونه در دیگر بخش های فلات ایران را نشان می دهد.

امروله و دالاخانی منطقه ای حفاظت شده در حدفاصل بین شهرستان های کنگاور و صحنه است که مساحتی حدود ۴۲ هزار و ۳۰۴ هکتار دارد.

گونه‌های جانوری قابل توجهی در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی وجود دارد که می‌توان به پلنگ، سیاه گوش، گربه وحشی، شغال، روباه، کفتار، کمرکولی، عقاب طلایی، دلیجه و چکچک پشت سفید اشاره کرد.

به غیر از امروله و دالاخانی، استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون با ۵۴ هزار هکتار، بوزین و مرخیل در پاوه با ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم با ۴۳ هزار هکتار است.

همچنین چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار در استان کرمانشاه وجود دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها