معاون هماهنگی توزیع توانیر:

مصرف برق مشترکان پرمصرف خانگی ۷ درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در حال حاضر ۴.۳ درصد به تعداد مشترکان کم مصرف و ۲.۴ درصد به مشترکان خوش مصرف افزوده شده و ۶.۷ درصد از جمعیت مشترکان خانگی پرمصرف در کشور کاهش یافته است.

مصرف برق مشترکان پرمصرف خانگی ۷ درصد کاهش یافت

غلامعلی رخشانی مهر، سهم مشترکان شهری را با ۴۶ میلیون قبض خانگی ۲۰ درصد کم مصرف، ۴۹ درصد خوش مصرف و ۳۰ درصد پرمصرف و سهم مشترکان روستایی را ۳۰ درصد کم مصرف، ۴۷ درصد خوش مصرف و ۲۳ درصد پرمصرف عنوان کرد.

وی با اشاره به تک رقمی شدن تلفات شبکه توزیع در سال ۹۸، از هدف گذاری برای کاهش تلفات ۹.۷۶ درصدی به ۹.۲ درصد تا پایان سال جاری و پیشرفت خوب برنامه‌ها در این خصوص خبر داد.

رخشانی مهر تمرکز شرکت‌های توزیع برای وصول ۱۰۲ تا ۱۰۴ درصدی مطالبات را که بخشی از مانده مطالبات سال‌های قبل را نیز شامل می‌شود، مورد توجه قرارداد که تاکنون افزایش ۸ درصدی وصولی نسبت به سال گذشته را در پی داشته و ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد از ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات امسال شرکت‌ها وصول شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر پوشش خدمات غیر حضوری برق را هم اکنون ۷۵ درصد عنوان کرد که در تعدادی از شرکت‌ها به صورت صد درصدی اجرا شده و با توجه به زمان باقی مانده تا استقرار کامل طرح (۱۹ خرداد ۱۴۰۰) پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، پوشش صد درصدی ارائه خدمات غیرحضوری برق به مردم محقق شود.

رخشانی مهر پیشرفت طرح برق امید و اجرای دو برنامه دو ماهه در این زمینه را مطابق برنامه‌ریزی ذکر کرد که طی این مدت، از مجموع ۶۰ میلیون قبض برق خانگی ۲۲.۵ درصد کم مصرف، ۴۸.۹ درصد خوش مصرف و ۲۸.۵ درصد پرمصرف بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۶.۷ درصد از جمعیت مشترکان خانگی پرمصرف در کشور کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: هدف ما کاهش ۱۰ درصدی مشترکان پر مصرف تا پیک تابستان امسال است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از عزم بخش توزیع برای افزایش مشترکان کم مصرف از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تا پایان سال اول اجرای طرح خبر داد و بیشترین سهم مشترکان مشمول طرح برق امید در هر شرکت توزیع را حدود ۵۵ درصد و مربوط به شرکت‌های توزیع برق قزوین، خوزستان و اهواز ذکر کرد که مازندران نیز با کمتر از ۱۰ درصد، کمترین مشترکان مشمول را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بیشترین سهم مشترکان روستایی مشمول به استان قزوین و کمترین سهم به تهران بزرگ و مازندران اختصاص دارد و در حوزه شهری بیشترین مشترک مشمول برق امید به میزان ۵۵ درصد در استان خوزستان و کمترین در استان مازندران است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها