معاون اقتصادی استاندار کردستان:

باشماق ظرفیت خروج تانکرهای دپو شده در مرز تمرچین را ندارد

معاون اقتصادی استاندار کردستان در خصوص خبر خروج تانکرهای سوخت مرز تمرچین پیرانشهر از باشماق مریوان، گفت: در رابطه با خروج تانکرهای سوخت، برای هر استان ظرفیتی تعریف شده که این ظرفیت برای باشماق میانگین ۱۷۰ تانکر است.

باشماق ظرفیت خروج تانکرهای دپو شده در مرز تمرچین را ندارد

خالد جعفری در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، با اشاره به این شعار دولت که "مرز محل عبور است" اظهار کرد: دغدغه ما در باشماق، تانکرهای سوخت است چرا که ماندگاری سایر کامیون ها مشکلی ایجاد نمی کند لذا اگر می خواهیم تردد تانکرها تسریع شود باید روانسازی کنیم.

وی با اذعان به اینکه کنترل و پایش تانکرها و کامیون ها کماکان می تواند ادامه داشته باشد اما به صورت رندوم، افزود: وظایف امنیتی نیز همچنان با مرزبانی خواهد بود و کنترل ها هم طبق مصوبه (شورای عالی امیت ملی) در صورت درخواست گمرک انجام پذیرد.

جعفری ضمن یادآوری اینکه، صادرات (سایر کالاها) کماکان از مرز انجام خواهد شد، به امضای قرارداد با شرکت ملی انبارهای عمومی اشاره و تاکید کرد: می خواهیم بلاتکلیفی بار در مرز (رسمی باشماق) خاتمه یابد لذا همه باید تلاش کنیم مرز ما بیشترین اثربخشی را برای استان و کشور داشته باشد.
معاون اقتصادی استاندار در ادامه در خصوص خبر خروج تانکرهای سوخت مرز تمرچین پیرانشهر از باشماق مریوان، گفت: در رابطه با خروج تانکرهای سوخت، برای هر استان ظرفیتی تعریف شده که این ظرفیت برای باشماق میانگین ۱۷۰ تانکر است.

جعفری خاطرنشان کرد: قبلا هم اعلام کردیم که ظرفیت افزایش آن را نداریم و در حال حاضر نیز برنامه ای در این رابطه نداریم مگر اینکه زیرساخت ها مهیا و طرح ساماندهی باشماق انجام شود.
وی با اشاره به اینکه خروجی مرز تمرچین و باشماق متفاوت است، افزود: در خصوص تردد تانکرهای مرز تمرچین، فعلا هیچگونه هماهنگی انجام نشده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها