مشاور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان:

خریداران برای جلوگیری از گران‌فروشی فاکتور درخواست کنند

مشاور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: خریداران برای جلوگیری از گران‌فروشی فاکتور درخواست کنند.

خریداران برای جلوگیری از گران‌فروشی فاکتور درخواست کنند

محمد قربانلو اظهار کرد: همه فروشندگان کالا مکلف هستند هرگاه خریداری درخواست رویت فاکتور خرید به جهت محاسبه قیمت تمام‌شده بود، باید صورتحساب‌ها را ارائه کنند؛ علاوه‌بر آن، همه اصناف و کسبه مکلف به رعایت احتساب سود قانونی خود در زمان فروش بوده و خریدار با رویت فاکتور خرید، می‌تواند به عدم گرانفروشی اطمینان حاصل کند.

وی با درخواست از مصرف‌کنندگان جهت دریافت فاکتور فروش در زمان خرید، افزود: در صورت شکایت از بروز تخلف از ناحیه فروشندگان، فاکتور خرید در اثبات تخلف کمک شایانی می‌کند. برای تحقق این مسئله همراهی و همیاری مردم در کاهش تخلفات صنفی مسئله تاثیر بسیاری دارد.

این مسئول ادامه داد: در قانون، ابزارهای مختلفی جهت مشارکت مردم در جلوگیری از بروز تخلف صنفی در نظر گرفته شده که با سکوت نکردن در مقابل تخلفات صنفی و گزارش آن به بازرسان از طرق مختلف می‌توان به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرد.

مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا شکایات آنان بررسی و پیگیری شود.

قربانلو خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی بازار و محدودیت‌هایی که اداره بازرسی این سازمان دارد، انتظار می‌رود شهروندان علاوه ‌بر شناخت و صیانت از حقوق خود، موارد تخلف را به این سازمان اعلام کنند تا از تخلفات پیش از آنکه گسترده‌تر شده، پیشگیری شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها