رژیم مدیترانه‌ای ذهنتان را فعال می‌کند

درباره رژیم مدیترانه و مزایای این رژیم اطلاعات متعددی مطرح شده است، اما یکی از جدیدترین پژوهش‌ها حکایت از آن دارد که رژیم مدیترانه‌ای نه تنها روی بدن بلکه روی ذهن نیز اثراتی محسوس دارد.

رژیم مدیترانه‌ای ذهنتان را فعال می‌کند

این سبک زندگی پرطرفدار نه تنها بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن محسوب می‌شود، بلکه طبق مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه ادینبورگ منتشر شده، رژیم مدیترانه‌ای با مهارت‌های بهتر تفکر در اواخر زندگی نیز ارتباط دارد.

اگر این برنامه غذایی خاص را دنبال کنید، در سال‌های بعد از نظر ذهنی زیرک‌تر خواهید شد. رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند شما را از نظر ذهنی قوی نگه دارد. طبق این مطالعه جدید، یک رژیم غذایی "سرشار از سبزیجات برگ سبز و گوشت کم" می‌تواند شما را از نظر ذهنی در اواخر زندگی قوی نگه دارد. در این مطالعه، دانشگاه ادینبورگ بیش از ۵۰۰ نفر را در سن ۷۹ سالگی و بدون هیچ گونه زوال عقل مورد آزمایش قرار داد.

شرکت کنندگان آزمون‌های زیادی را برای ارزیابی حل مسئله، سرعت تفکر، حافظه و دانش کلمات خود به پایان رساندند. با اسکن سریع ام. آر. آی، تیمی که روی این مطالعه کار می‌کرد قادر به ارزیابی مهارت‌های تفکر شخص و چگونگی ارتباط آن با رژیم غذایی که این افراد مرتباً مصرف می‌کنند، بود.

رژیم مدیترانه‌ای

نتایج این مطالعه نشان داد که افرادی که به رژیم غذایی مدیترانه‌ای نزدیک می‌شوند نمره عملکرد شناختی بالاتری دارند. به طور خاص، اجزای رژیم غذایی فردی که از نظر محققان برجسته بودند، مصرف بیشتر سبزیجات سبز برگ و مصرف گوشت قرمز کمتر بود. در حالی که این مطالعه روشن کرد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای به مهارت‌های بهتر تفکر ارتباط دارد، آن‌ها همچنین اظهار داشتند که "این مطالعه هیچ ارتباطی بین رژیم به سبک مدیترانه‌ای و سلامت مغز بهتر پیدا نکرد". این بدان معناست که رژیم غذایی نمی‌تواند ساختار کلی مغزی سالم تری داشته باشد، بلکه صرفاً عملکرد مغز را با رژیم غذایی حفظ می‌کند.

این رژیم غذایی بیشتر گیاهی است و با مصرف روزانه سبزیجات، میوه‌ها و چربی‌های سالم. ماهی، مرغ، لوبیا و تخم مرغ به صورت هفتگی، مقدار متوسطی از لبنیات و مصرف محدود گوشت قرمز پیگیری می‌شود. پیروی از این نوع رژیم‌ها به معنای مصرف چربی‌های اشباع کمتر است که منجر به کاهش سطح کلسترول و قلب سالم می‌شود. بعلاوه، بین چربی‌های اشباع نشده و اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در ماهی، احتمال لخته شدن خون، سکته مغزی و نارسایی قلبی کاهش می‌یابد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها