بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاح‌طلبان شد/ آذر منصوری سخنگو

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ایران گفت: مجمع عمومی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، بهزاد نبوی و آذر منصوری را به ترتیب به عنوان رییس و سخنگوی این نهاد انتخاب کرد.

بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاح‌طلبان شد/ آذر منصوری سخنگو

«آذر منصوری» اظهارکرد: مجمع عمومی نهاد اجماع ساز عصر چهارشنبه تشکیل جلسه داد و بعد از تصویب آیین نامه و مشخص شدن ارکان نهاد اجماع ساز، انتخابات برای تعیین ارکان و مسئولان این جبهه برگزارگردید.

وی افزود: در این جلسه بهزاد نبوی به عنوان رییس، حسین مرعشی و حسین کمالی نواب رییس و آذر منصوری به عنوان سخنگو و علی باقری به عنوان دبیر جبهه اصلاح طلبان ایران انتخاب شدند.

قائم مقام حزب اتحاد ملت با بیان اینکه در مورد انتخاب مسئولان کمیته ها در جلسه بعد تصمیم‌گیری خواهد شد، بیان کرد: وقت کافی در جلسه امروز برای انتخاب روسای کمیته های نهاد اجماع ساز وجود نداشت. بعد از انتخاب مسئولان آن، خود کمیته ها در مورد ترکیب اعضا و انتخاب هیات رییسه مجموعه خود تصمیم گیری خواهد کرد.

منصوری گفت: زمان زیادی صرف تدوین و تنظیم آیین نامه نهاد اجماع ساز برای دموکراتیک عمل کردن و شفافیت در این نهاد شد. این آیین نامه نسبت به آیین نامه های قبلی نهادهای ائتلافی اصلاح‌طلبان تغییرات زیادی داشت. در بخش احزاب، نوسازی گفتمانی اصلاح‌طلبان، وظایف و ماموریت ها، تحقق اجماع و ائتلاف حداکثری بین جریان اصلاحات و پرداختن به سازکارهایی که بتوانند در جهت تحقق اهداف نهاد ائتلافی اصلاح طلبان عمل کند، مواردی بود که در آیین نامه این مجموعه گنجانده شد.

وی افزود: شفافیت نهاد اجماع ساز و پاسخگویی عملکرد نهاد در قبال منتخبین نهاد، نیز از جمله مواردی بود که سعی شد به عنوان تغییرات جدی در آیین نامه جدید لحاظ شود. بحث پی‌گیری عملکرد منتخبان فعلی و پایش و ارزیابی عملکرد آنها و پرداختن جدی به مقوله فساد در ابعاد وسیع چه در کشور و رصد عملکرد کسانی که با حمایت نهاد اصلاح طلبان به نهادهای انتخابی راه خواهند یافت، نیز با حساسیت زیادی در آیین نامه جدید لحاظ شد.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به اینکه پایش مداوم عملکرد منتخبین از جمله موضوعات مهم درج شده در آیین نامه بود، خاطرنشان کرد: در آیین نامه تلاش برای انتخاباتی که ضمن تامین الزامات مشارکت حداکثری مردم، بتواند رقابتی را بین جریان‌های سیاسی ایجاد کند که در تراز قانون اساسی باشد و انتخابات به گونه ای برگزار شود که روح جمهوریت در ارتباط با آزادی و انتخاباب آزادانه مردم تامین شود، نیز لحاظ شد.

منصوری ادامه داد: بعد از اینکه پروتال رسانه‌ای نهاد اجماع‌ساز راه‌اندازی شود، همه این موارد برای ارزیابی، قضاوت و نقد عملکردها، منتشر شده ودر اختیار مردم و مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با تشکیل نهاد اجماع ساز، فعالیت‌های شورای عالی و جبهه هماهنگی اصلاحات بلا موضوع تلقی شد، اضافه کرد: قانون احزاب را برای اینکه بتوانند در بیش از یک ائتلاف شرکت کنند، آزاد گذاشته است، ولی در عمل یک حزب نمی تواند در بیش از یک ائتلاف حضور داشته باشد. با این نگاه با شکل گیری نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان عملا فعالیت شوراها و جبهه‌های گذشته متوقف شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • منتظر مهدی موعود
    0

    منظور از اصلاحات ،تجزیه کشور است. وای خدااااااااااااااا ، آقامون چرا نمی آید ،پیلمون در اومد

  • آذری
    0

    اگر به خاطر انتخابات این جلساتراتشکیل ندهید بخودزحمت ندهید رای نمی دهیم چندین دوره است شوراهاومجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری به شماها اعتماد کرده ایم ماکجاهستیم وفرزندان شما کجاست تمام کنید

  • خشو
    0

    میخوان گندهای قبلی را ماله بکشن. اصلاحات تمام شده دکان دیگری بازکردن. همه ی اینها بدرک واصل شن.

  • محمد
    0

    چشمتان روشن مامیگیم شاه نمیخوایم نخست وزیر عوض میشه دیگه در خواب ببینید تواین مملکت یه کاره بشین آره جان

  • م.س
    0

    همشون مقلدان ملکه انگلیس و کاخ سفیدن جمهوری خواه ، دموکرات ، حزب کارگر : چند سال اینها میچاپند چند سال اونها ... ما باید آگاه و هوشیار باشیم.

  • حامد
    0

    فتنه ای جدید در راه است .....خدا بخیر کنه

  • ناشناس
    0

    جناحهای قدرت طلب نا کار آمد بیهوده برای کسب مجدد قدرت تقلا می کنند --- جناحهایی که در طول چهل و دو سال بدون هیچ برنامه ی علمی فراگیر کار آمد و با ندانم کاری ده ها میلیون از جمعیت کشور را بی رحمانه و فقط برای تامین و تضمین منافع خود با بد ترین مشکلات جان کاه و معنویت زدا گرفتار کرده و بجز بدنامی برای دین و انقلاب و نظام و مردم ستیزی بازده دیگری نداشته اند ؛ چرا و بنفع چه طرفهایی و با کدام مجوز شرعی و قانونی باید برای به چنگ آوردن قدرت هنوز دست و پا بزنند و تقلا کنند؟؟؟!!! مردم خدا پرست انقلابی ایران که صدها هزار شهید از عزیز ترینان خود را برای پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی فدا نمودند آنقدر بلحاظ درک سیاسی و مدیرتی در طول این مدت پخته شده و به تکامل رسیده اند که همه ی این تقلاها را خنثی و نقش برآب کنند. رساندن ملت به سرخوردگی برای تحقق بخشیدن به مشارکت حد اقلی جمعیت کشور در انتخابات با بستن امید به کسب قدرت در مرحله دوم هر انتخاب خیانت به دین و مردم و کشور و نظام است و با هیچ توجیه و بهانه ای بخشش پذیر نیست. این جناحها چه برنامه ی علمی سازمان یافته ی فراگیر کلان کار آمدی برای مدیرت عادلانه بهینه کشور پهناوری همچون ایرا اسلامی و چه ضمانتی و تضمینی در اختیار دارند که این کشور ثروتمند را با عدالت و امانت داری و اقرار به حقوق حقه مردم که صاحبان اصلی کشور و همه داراییهای ملی آن اندعالمانه و به بهترین وجه علمی مدیریت خواهند کرد تابشود مدیریت کشور و سرنوشت جمعیت انبوه آن را با اطمینان به آنان سپرد؟؟؟!!! سخن از کاستیهای و نا کار آمدیها و زیان آفرینیها و مردم ستیزیها و حق کشیهای مدیریت های پیشین کشور در همه دوروانهای قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب آن قدر بسیار است و متاسفانه درس عبرت قرار نگرفته و انبار بزرگی از کاغذ هم برای جای دادن آن کافی نیست.

  • ناشناس
    0

    با نام اصلاحات بازی نکنید ، واژه ی مهم و معنی داریست.

  • ناشناس
    0

    ما {مردم} بالأخره متوجه نشدیم جبهه اصلاح طلبان تأسیس شده تا چه چیزی از ساختار و ارکان سیاسی کشور را اصلاح کند؟! اصلاً مگر این جبهه چنین اختیار یا قدرتی را دارد؟! نام با مسما و زیبای جبهه اصلاح طلبان با نوع فعالیتهایی که تاکنون از آنها دیده ایم همخوانی ندارد! بهتر است نام جبهه اصلاح طلبان به جبهه منفعلان تغییر نام دهد!

  • ---
    0

    مرعشی مگه برادر زن مرحوم هاشمی و از اعضای حزب کارگزاران نبود؟ چی شده یهو وارد اصلاح طلبا شده و مسئولیت هم بهش دادن؟

  • ملول
    0

    همون شیخ نفهمتون از حسن پشتیبانی کرد بسه

  • مورچه
    0

    اصلاح طلب واصولگرا وشاخ وبرگ های جدیدشان سرتاپاه یک کرباسند ۴۲سال لقمه خودرا درچرک وخون مردم زده وبردهان خودوخانواده هایشان گذاشتن هنوز هم دست از سرکشورومردم برنمیدارید چرانمی فهمید تک تک اعضای این دوحزب بزودی زود محاکمه خواهید شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها