فرماندار بانه:

مرز سیرانبند بانه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود

فرماندار بانه با اشاره به اینکه مرز سیرانبند از هفته آینده برای تردد مسافر بازگشایی می‌شود، گفت: نگرانی‌هایی در پی بازگشایی این مرز وجود دارد که این امر باید براساس رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی باشد.

مرز سیرانبند بانه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود

اسماعیل رستم پور در جلسه کارگروه بهداشتی بازگشایی مرز سیرانبند را یکی از دغدغه های مهم مسوولان استانی و کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: هفته آینده این مرز به روی مسافران با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شود و پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: برای بازگشایی مرز برنامه های تعریف شده که براساس این برنامه مسافرین باید قبل از ورود و خروج باید آزمایش کووید ۱۹ را انجام دهند و ماموران بهداشتی همه موارد را کنترل می کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در این جلسه با اشاره به تداوم فعالیت گشت های مشترک ادارات گفت: یک هزار و ۳۵۰ مورد بازید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسین سلامت و ۱۲۰ مورد بازرسی و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط گشت ادارات انجام شده است.

محمد شاهویسی افزود: ۸۰ مورد اخطاریه نیز برای مراکز متخلف صادر و ۱۲ مورد نیز به مراکز قضایی معرفی و سهمیه آرد ۶ نفر نیز قطع شده و سه هزار ۷۰۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد شده از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره افزایش آمار موارد مثبت در روزهای گذشته اظهار داشت: طی ۲ هفته اخیر آمار تعداد موارد مثبت و بسترهای کووید ۱۹ افزایش داشته و تعداد مراجعات به مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته که افزایش آمار نشان از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه و آغاز پیک جدید است.

شاهویسی ادامه داد: نگرانی از ورود مسافر در تعطیلات نوروزی و بازگشایی بازارچه سیرانبند بانه در پی آن آغاز یک پیک جدید شیوع گسترده ویروس کرونا در بانه وجود دارد که باید رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیدیت پیگیری شود.

وی گفت: باید زیرساخت های بهداشتی در مرز سیرانبند بانه فراهم شود و ورود و خروج مسافر کنترل شود.

در ادامه رییس مرکز بهداشت بانه نیز گفت: باتوجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی باید حساسیت جامعه را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش دهیم و آگاهی بخشی در جامعه تداوم پیدا کنند و طرح شهید سلیمانی و برنامه های نظارتی باید همچنان ادامه داشته باشد.

علی مسلمی افزود: میانگین موارد مثبت کووید ۱۹ از اول اسفند سال گذشته تا اول اسفند امسال ۳۱ درصد بوده اما اکنون کمتر از ۱۰ درصد است و افزایش موارد بستری نسبت به گذشته محسوس است.

وی با اشاره به اثر بخشی ۹۱ درصدی واکسن کرونا یاد آور شد: برای ۲۵ نفر از کادر درمانی آی سی یو بخش کرونای بیمارستان رازی در مرحله نخست واکسینه شدند و مرحله دوم نیز ۲۱ روز بعد از انجام مرحله نخست انجام می شود.

مسلمی با اشاره به چهار فاز واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: واکسناسیون در فاز نخست کادر درمان بخش کرونا، پرسنل اوژانس، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد انجام می شود و فاز دوم افراد مسن بالای۶۰ سال و افرادی که دارای بیمارهای زمینه ای هستند و فاز سوم مراکز تجمعی و پرسنل بعضی از ادارات که ارباب رجوع دارند و فاز چهار تمام افراد جامعه واکسنیه می شوند.

وی اظهار داشت: تاکنون موارد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بانه گزارش نشده در صورت مشاهده این موراد برای پیشگیری از شیوع گسترده ان اقدامات لازم انجام می شود.

رییس مرکزی بهداشت بانه افزود: برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید دهیاری ها، بخشداری ها با همکاری خانه های بهداشت روستایی در راستای گزارش، رسد و پیگیری تلفات پرندگان اقدام کنند و نسبت به جبران خسارت مردم اقدام شود.

سامانه اطلاع رسانی ۱۹۰ برای شکایت مردمی از وضعیت بهداشتی فعال است

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها