معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مردم از سفر به گیلان و جابه‌جایی درون استانی پرهیز کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست، با توجه به کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور و گیلان از هر گونه سفر و مسافرت به استان و یا جابه جایی و ترددهای بین شهری و درون استانی پرهیز کنند.

مردم از سفر به گیلان و جابه‌جایی درون استانی پرهیز کنند

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به فوت یک گیلانی به دلیل کرونای جهش یافته انگلیسی و مثبت شدن تست یک نفر دیگر در بررسی خانواده این فرد خاطر نشان کرد: به طور طبیعی این احتمال وجود دارد که کرونا در کل استان توزیع شده باشد لذا باید از رفت و آمدها بین شهرستان های گیلان خودداری گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو مسافرت ها و مهمانی ها باید به صفر برسد تا از چرخش ویروس پیشگیری شود و بیماری کووید ١٩ تحت کنترل قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت جدی پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار کرونا عنوان کرد: هم اکنون ۳۱۶ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت و درمان؛ یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌ اند و سه هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها