احداث ۵۶ مدرسه در گلستان/ ۳۵۰۰ شغل ایجاد کردیم

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از احداث ۵۶ مدرسه در استان خبرداد و گفت: امسال دو هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزا با اشتغالزایی سه هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان اجرا شد.

احداث ۵۶ مدرسه در گلستان/ ۳۵۰۰ شغل ایجاد کردیم

محمد مهدی سلمان زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: دو بنیاد احسان و برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام فعال بوده که در اجرای سیاست های ستاد در مقوله های جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، تنظیم خانواده و غیره به ما کمک می کنند.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در استان، افزود: این بنیاد تاکنون در گلستان ۵۶ مدرسه با ۴۰۷ کلاس درس و با ۳۶ میلیارد تومان ساخته است.

سلمان‌زاده اضافه کرد: امسال هم پنج مدرسه تحویل داده شده و دو مدرسه هم در سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی به ساخت و تعمیر مساجد هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۳ مسجد توسط ستاد اجرایی فرمان امام در گلستان ساخته یا تعمیر شده که هزینه آن هشت میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان افزود: ساخت هشت خانه عالم، چهار مرکز بهداشت، ساخت بیمارستان برکت فاطمه الزهرا (س) مینودشت، تکمیل شبکه آب روستایی، ساخت مصلی، ساماندهی مزار شهدا از دیگر اقدامات ما است.

سلمان زاده تاکید کرد: مهمترین مقوله ای که در سنوات اخیر به آن به صورت جدی ورود کردیم اشتغال است که در سه مدل طرح های اشتغالزایی را اجرا می‌کنیم.

وی به طرح بنگاه محوری اشاره کرد و گفت: در استان چهار مجموعه بنگاه محور با ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ایجاد شده که شامل شرکت های مرغ گوشتی، آجر ماشینی، کنسروسازی و نهال است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان اظهار کرد: در طرح تسهیلات محوری هم تا سقف سه میلیارد تومان با نرخ چهار درصد تسهیلات پرداخت شد و در آن هر کس بر اساس نیاز می توانست اشتغال مورد نیاز خود را ایجاد کند که تاکنون در گلستان ۱۰ میلیارد تومان در این طرح تسهیلات پرداخت شده است.

سلمان زاده همچنین به طرح تسهیلات هشت درصدی هم اشاره کرد و گفت: در این تسهیلات بانک سود بیشتری را محاسبه می کند اما بخشی از آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام پوشش داده می‌شود و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در گلستان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در طرح اجتماع محور هم در سال گذشته هزار و ۵۰۰ طرح با اشتغال دو هزار و ۲۰۰ نفر ایجاد شده که ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سلمان زاده تاکید کرد: امسال هم دو هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزا با اشتغالزایی سه هزار و ۵۰۰ نفر را متعهد شده بودیم که تمام آن محقق شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: سه طرح پرورش ماهی در قفس با ۱۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۰۰ نفر در سواحل گمیشان از دیگر اقدامات ما است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها