محمد رضا باهنر: از زبان ما در رفت و بعد احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد/ من از احمدی‌نژاد حمایت نکردم به محسن رضایی رأی دادم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اولین کسی که احمدی نژاد را برای ریاست جمهوری مطرح کرد من بودم و فکر کنم خود احمدی نژاد هم دنبال چنین چیزی نبود.

محمد رضا باهنر: از زبان ما در رفت و بعد احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد/ من از احمدی‌نژاد حمایت نکردم به محسن رضایی رأی دادم

محمد رضا باهنر با سابقه ۲۸ سال حضور بر کرسی وکالت مردم کرمان و تهران در مجلس، رکورددار نمایندگی مجلس بعد از انقلاب است، اما این روز‌ها بیشتر به اتاق فکر اصولگرایان و جلسات هم فکری و سیاست گذاری سر می‌زند. او سال‌هاست عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به شمار می‌رود و از این نظر هم وزن مناسبی در ساحت سیاست کشور دارد، اما نگرانی این روزهایش برای اصولگرایان تکرار انتخابات ۹۲ است.

بخش‌هایی از گفتگو با محمد رضا باهنر را بخوانید؛

بعضی‌ها می‌گویند شما عامل ورود آقای احمدی نژاد به عرصه شماره یک سیاسی کشور بودید و با رایزنی با وزارت کشور اصلاحات حکم شهرداری او را گرفتید. اگر به آن زمان برگردید چقدر حاضرید این کار را تکرار کنید و درست می‌دانید؟

بالاخره آن زمان احمدی نژاد سابقه استانداری استان اردبیل را که تازه تاسیس بود داشت و در تهران هم بعد از جریانات دولت اصلاحات و مجلس ششم، ما اصولگرایان با نیرو‌های شورای انقلاب تلاش کردیم که دوره شورای شهر دوم را برنده شویم که شدیم. احمدی نژاد و احمد توکلی قرار بود شهردار شوند که شورا روی احمدی نژاد به تفاهم رسید، اما وزارت کشور حکم ایشان را صادر نمی‌کرد. بررسی کردیم که چرا معطل شده و گفتند وزارت اطلاعات موافق نیست.

من از طرف آقای ناطق نوری مامور شدم که با وزیر اطلاعات آقای یونسی مذاکره کنم. رفتیم و صحبت کردیم. آقای یونسی برخی اشکالات را مطرح کرد که مثلا در استانداری اردبیل برخی معاملات مرزی و کار‌های دیگری کرده اند و از این حرف‌ها زد و من گفتم دولت هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ استاندار‌های مرزی را مکلف کرد که معاملات مرزی را راه بیندازند و درآمدهایش را برای عمران منطقه استفاده کنند.

به وزیر اطلاعات گفتم شما یک استاندار مرزی آقای هاشمی را نشان بده که از این کار‌ها نکرده باشد. اگر برای خودش چیزی برده یا خورده یک بحث است، اما اگر می‌گویید خلاف قانون یا عرف بوده، این خط مشی دولت هاشمی بود برای استان‌های مرزی. به اصطلاح با وزیر اطلاعات کل کل کردیم وقتی مشکل حل و قرار شد احمدی نژاد شهردار تهران شود به یونسی گفتم خودت بدان و به آقای خاتمی هم که رئیس جمهور است بگو که احمدی نژاد برای دست گرمی شهردار می‌شود و آینده اش ریاست جمهوری خواهد بود.

اولین کسی که او را برای ریاست جمهوری مطرح کرد من بودم و فکر کنم خود احمدی نژاد هم دنبال چنین چیزی نبود البته من هم فکر نمی‌کردم ایشان بعد دو سال رئیس جمهور شود و فکر می‌کردم بعد از ۷ یا ۸ سال و مقداری پخته‌تر به سمت ریاست جمهوری برود. از زبان ما در رفت و بعد هم اتفاقا رئیس جمهور شد.

من از احمدی‌نژاد حمایت نکردم به محسن رضایی رأی دادم.

البته سال ۸۸ از احمدی نژاد حمایت کردید.

من از احمدی نژاد و رقیب احمدی نژاد حمایت نکردم البته جبهه پیروان حمایت کرد. من در همه انتخابات‌ها بسیار فعال بودم، اما در سال ۸۸ اصلا وارد تبلیغات انتخاباتی نشدم و در نهایت هم به محسن رضایی رای دادم.

پایداری تا شب آخر صبر می‌کند و سهمش را می‌گیرد!

چرا پایداری در شورای وحدت نیست؟

جبهه پایداری آن طرف هم نیست. جبهه پایداری تا شب‌های آخر صبر می‌کند و در نهایت سهمیه اش را می‌گیرد. در ریاست جمهوری یک نفر است و من نگران هستم که سال ۹۲ تکرار شود. البته برخی کاندیدا‌ها اگر بیایند ممکن است اوضاع صاف شود، ولی تعداد زیادی ممکن است مشکل ایجاد کنند.

خودتان قصد نامزد شدن ندارید؟ البته اگر خسته نیستید و می‌توانید ۱۶ ساعت بدوید.

اصلا خسته نیستم. اصلا رئیس جمهور عاقل که نباید ۱۶ ساعت بدود، رئیس جمهور باید مدیریت کند. اولا روسای جمهور ما این دفعه خیلی زیاد هستند و همه شیفتگی خدمت دارند ان شاءا... من شوخی کردم و گفتم باید تعدادی از این‌ها را به کشور‌های تازه استقلال یافته صادر کنیم. هر کسی هم پیش ما می‌آید و می‌خواهد کاندیدا شود می‌گویم تو یکی کاندیدا نشو تا تعداد کمتر شود. اگر کسی اصرار داشته باشد کاندیدا شود می‌گویم پس خیالت راحت باشد رقیبی به نام مهندس محمد رضا باهنر نداری!

منبع: روزنامه خراسان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • محمد
    0

    احمدی نژاد وام دار کسی نبود احمدی نژاد نیاز جامعه و خواست عمومی بود اقبال جوانان داشت میانبر ها را بلد بود به جوانها پست داد مقام داد خدمت سر بازی جوانی معاون استانداری فارس بود جوان دیگری بدون داشتن سابقه اجرایی استاندار فارس کرد میلیاردها دلار نفتی به جیب اقشار مختلف ریخت مطالبات معوقه بیست ساله کارمندان را پرداخت ایران را تبدیل به کارگاه ساخت و ساز کرد اما اما حیف که که در آن بالا سرش گیج رفت و. دچار خود شیفتگی شد حد خودش را رعایت نکرد احترام دیگران و حتی وزراء و استاندارانش را رعایت نکرد و نهایتا بوسه بر گونه های مادر چاوز کار دستش داد

  • کوروش
    0

    عچب؟

  • ناشناس
    0

    آقا چرا حرف راست نمی زنید؟! بگو در مجلس به نفع دولت احمدی نژاد لابی گری می کردم تا شاید مرا به مقام وزارت برساند اما او با توجّه به شناختی که از من پیدا نموده بود دستم را در پوست گردو گذاشت! و من هم از آن زمان که پی بردم در لیست وزرای او جایی ندارم دشمن شماره یک او شدم و اینجا و اونجا نشستم و علیه او مصاحبه ترتیب دادم!

  • نشناس
    0

    داستان احمدی نژاد آدم رو به یاد سریال سلطان و شعبان میندازه وزیر عظم رفت به دنبال عقاب وعقاب اقبال نشست روی شانه احمدی

  • حمید
    0

    شما وقتی دیدیداحمدی اهل زدوبندنیست ودنبال حل مشکلات کشورومردم است وحرف ورابطه امثال شماهم برایش اهمیتی ندارد با اوبه مشکل خوردید.....پیش خود فکرمیکردیدکه اوهرچه مابخواهیم انجام میدهد ...امازهی خیال باطل.

  • ناشناس
    0

    از زمان احمدی نژاد دزدی و اختلاس باب شد و قبحش شکست! آقای باهنر شما هم خوب با طرح های ناپخته ی ایشون رای میدادید، آیندگان شما را لعن ونفرین خواهند کرد!!

  • رضا
    0

    احمدی نژاد وام دار کسی نیست اورا مردم ستم دیده دوست داشتند و دارند نمونه اش همین چند روز درکتاب فروشی های میدان انقلاب بود اگر آقای باهنر میتواند یک سری به آنجا بزند

  • ظ
    0

    تو که اختیار زبانت را نداری (زبان بیقرار داری) لطفا سکوت کن ممکنه باز این زبان سرخ سر سبزت را بباد بده

  • ناظمی
    0

    جناب باهنراگر راست بگویی میشه بگی اگریه بارتوزندگیت حرف درست اززبانت خارج شده باشه همین پیشنهاده ریاست جمهوری احمدی نژاده بوده

  • ش
    0

    شما هر چه می خواهید بگوئید یک کلام عزت از آن خداست...در حال حاضر مقبول ترین فرد از نظر مردم احمدی نژاد است کافی است اجازه دهید در انتخابات شرکت کند...

  • کبلاقا تیرشیش
    0

    یکبار تاییدش کنید مردم تکلیف را مشخص کنند.والسلام کوچک شما کبلاقا

  • مسلمان
    0

    اقای باهنر با این کارتان کشور را بدست افراد اختلاسگر دزدان حرفه ای دولتی و نیز اقای باهنر از زمان احمدی نژاد تهمت زدن به این و ان و ابروی کسی را بردن و دروغگویی و ریکاری و بی تقوایی باب شد

  • حسنی
    0

    محمد رضا باهنر: از زبان ما در رفت و بعد احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد/ مگه با یک از زبان در رفتن کسی رئیس جمهور میشه ؟؟ اگر هم بشه نتیجه اش چه می شه ؟؟؟؟؟

  • بهروزجعفری
    0

    همشون برای خوردن اومدن

  • مورچه
    0

    رای دادن ب رییس جمهورهای تکراری اشتباه محض است هکدام ازانهااگر ب وظیفه خود بخوبی عمل میکردن حال وروز کشورومردم این نبود

  • کیان
    0

    فعلا احمدی تگزاس به فکر خرید کتاب هست که دانش خود را بالا ببرد و فردا شیر بخرد پس فردا ترشی لیته و جالب اینجاست یک گروه فیلم برداری هم همیشه ایشون رو همراهی می‌کنند چون مشاور بهش گفته از دل برود هررانکس از دیده رود فقط باید دیده بشی یک نامه بزن دلمون تنگ نامه شده

    نظرات شما -
    • بیجانی کرج
      0

      جناب کیان چاه باید خودش اب داشته باشد وگرنه با اب ریختن چاه به اب نمیاید جناب دکتر محمود احمدی نژاد یا مردمی نژاد مثل چاه زمزم با ارزش و گواراست حالا یک سری خودشان را به خواب بزنند

  • باز نشسته
    0

    اگر روزانه ده ها مطلب موافق میل فرق به اصطلاح اصلاح طلب ، اصولگرا و مسیولین خبرفوری دراین خبرگزاری و دیگررسانه های خبری بر علیه دکتر احمدی نژاد منتشر گردد تاثیری بر عظم و اراده ملت فهیم وقدر شناس و با حیای ایران سرافراز نخواهد داشت چرا که مردم شاهد نحوه ی زندگی معمولی وی چه قبل و چه بعد از ریاست جمهوری این خدمتگزاخود هستند .

  • محمود
    0

    اقای باهنر خدایی به غیر ازخوردن ازسفره انقلاب چه کارنامه مثبتی دارید ایا یک هزارم خدمت اقای احمدی نژاد درزمان 8ساله ریاست جمهوری راانجام داده اید خدیا ملت رااز ازدست این فسیلها نجات بده امین یا رب العالمین

  • سخا
    0

    اخه اگه حرف و نظر امثال تو برای مردم اهمیت داشت از شما اصولچرایان یکی رییس جمهور می شد. فقط یکی راه دارین انتخابات حداقلی مثل انتخابات مجلس افتضاح.

  • منم مختار
    0

    جناب بی هنر رانت خوری و پاچه خوار مفلس مفلوک مفت خور 40 ساله از نام برادر شهید سواستفاده کردی هم رکب به چپ زدی هم راست تو در حد یه دهداری بیش نیستی لعنت خدا به دشمنان خبیث مردم درود خدا بر سید سالار محمد خاتمی و همه آزاد منشان عالم حتی احمدی نژاد .

  • وحیدرحمتی
    0

    خدایادیگه بسه،پس چه موقع اذن ظهور می دهی؟

  • عباسی
    0

    همه ای باندهای قدرت و ثروت علیه خادم ملت ،دکتر احمدی نژاد تنها سیاستمداری میباشد که به ملت و کشور به اندازه ای همه دولتهای قبل و بعد از خودش خدمت نمود و ثروت کشور را خرج کشور و ملت نمود و باج به احزاب و باندهای قدرت و ثروت نداد ،حالا امثال باهنر که هیچ محبوبیتی نزد ملت ندارد در مورد عزیز ملت اراجیو گوئی می‌کند ،مرد باشید و تائید صلاحیت کنید و دکتر احمدی نژاد یکطرف همه ای کاندیداهای دیگر یکطرف ،بعد ببینید ملت کدوم را انتخاب خواهد کرد و‌کفه ای ترازوی دکتر بیشتر است یا کاندیدای دیگر

  • Ha
    0

    یعنی وقتی میگن پارتی نتیجش میشه یه کشور ی که بخاطر خودشیفتگی تعدادی انسان نما که قبای انقلاب بر تن کردن و چراغها رو برای دزدا روشن و برای قانون مداران خوموش کردن جواب این ملت و خاک و شهیدان رو چطور میخوایید بدید واقعا شرم نمیکنید سرتونو بالا میگیرید و حرف میزنید شما و امسال شما تیر خلاص ب این کشور زدن

  • پرتوی
    0

    آقای باهنر عددی نیستی که مردم به نظرت توجه کنند برو کشکت بساب

  • س م م
    0

    همانطور که ترامپ بدرد امریکا نمی خورد .احمدی نژاد هم بدرد ایران نمی خورد .هر دوتای شان دچار خود شیفتگی هستند و در عالم سیاست این خود شیفتگی به ضرر خودشان و جامعه شان هست . مثل گاوی هستند که شیر زیاد می دهند ولی با یک لگ همه را می ریزند. جالب اینکه اخلاق انسانی و اسلامی هن برای شان بی معنی بود .اگر کسی بر خلاف نظرشان عمل می کرد. سری عوض می کردند .حتی اگر مدیرش در سفر کاری بوده .احمق ها نمی دانستند که اینکار به ثبات کشورشان آسیب می زده. شاید هر دو تای شان برای مردم شان خدماتی انجام داده بودند ولی آسیب هایشان بیشتر از خدماتشات برای کشور شان هست و خواهد بود.

  • ناشناس
    0

    لطفا اگر راست میگید و نمی ترسید، تایید صلاحیت کنید دکتر احمدی نژاد و،بقیه اش با ما،موضوع اینه که همتون باهم همدست شدید تا نذارید ملت رای درست بدن

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      اتفاقا دارند از افعال معکوس برای رای آوردنش استفاده میکنن!!!

  • ایرانی
    0

    بنظر میرسد شما از سفر انقلاب سیرمونی ندارید آقا میل کنید وپاسخگوی خدای متعال هم باشید

  • بیجانی کرج
    0

    سلام و درود نمیدونم این منم گفتن ها کی تموم میشه در ضمن جناب آقای باهنر شما که دستت چرب بود چرا روی سر خودتان نکشیدید دکتر محمود احمدی نژاد مثل الماس در کویر میدرخشد و چشم طرفداران و حقیقت خواهان را روشن و چشم بد خواهان ملت و نظام اسلامی را کور میکند به امید ۱۴۰۰با محمود مردمی نژاد

    نظرات شما -
    • کیمیاگر!
      0

      الماس؟؟؟ قبلا هاله نور بود! الان پیشرفت کرد تبدیل به الماس شد؟؟؟

    • بیجانی کرج
      0

      تو چه میدانی الماس در کویر یعنی چی قدر زر زرگر شناسد قدر پشگل تو کیمیاگر

    • کیمیاگر!
      0

      آره اتفاقا خوب پشکلهارو شناختم که رای نمیدم بهشون و تو گروهشون نیستم!تو هم از وع کرجیش!!!

  • سجاد
    0

    طوری میگه که از زبان من دررفت انگار با حرف او احمدی نزاد رئیس جمهور شده حرفاش غیرمنطقی و متکبرانه است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها