ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه ‌از بیماران کرونایی پر شد

در حالی که ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه و برخی از بیمارستان‌های استان از بیماران کرونایی پر شده، اما تاکنون ویروس جهش یافته انگلیسی در آذربایجان‌غربی مشاهد نشده است.

ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه ‌از بیماران کرونایی پر شد

از یک سال گذشته آذربایجان‌غربی نیز همانند سایر نقاط دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا شده است، ویروسی که از چندی پیش نسخه انگلیسی آن نیز فراگیر شده و برخی شهرهای کشور را درگیر خود کرده است.

هم اکنون برخی شهرهای شمالی و جنوبی کشور آلوده به ویروس جهش یافته انگلیسی شده و حتی جان چند کودک و بزرگسال را نیز گرفته است.

وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی به گونه‌ای است که شهرها یکی پس از دیگری به رنگ نارنجی کرونایی درآمده‌ و موج چهارم کرونا از چندی با شیب ملایم در حال افزایش است.

خبرها حاکی از آن است که افزایش دوباره کرونا در آذربایجان‌غربی به پر شدن ظرفیت‌های برخی از بیمارستان‌های استان انجامیده است و این موضوع ضرورت اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی را افزایش داده است.

استاندار آذربایجان‌غربی اخیر در یکصد و سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های متولی خواست تا در اجرای محدودیت‌ها متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها با جدیت عمل کنند.

محمدمهدی شهریاری یکی از اقدامات شاخص استان در مدیریت امروز کرونا را افزایش بیماریابی برای شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه افراد درگیر دانست و گفت: میزان بیماریابی در استان بیش از میانگین کشوری بوده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون هیچ موردی از ویروس انگلیسی در استان شناسایی و گزارش نشده است افزود: کیت های تشخیص ویروس انگلیسی در استان مهیا شده که به شناسایی سریع مبتلایان احتمالی کمک می‌کند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز درباره وضعیت شیوع بیماری در استان گفت: در آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان و تعداد بیماران بستری افزایش یافته و تعداد بیماران بستری در استان به 519 نفر رسیده است.

جواد آقازاده با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده است بیان کرد: باید بیمارستان دیگری برای خدمات دهی وارد چرخه فعالیت شود و در این راستا، بیمارستان‌های دولتی در اولویت قرار دارد که در صورت تکمیل ظرفیت آنها، در صورت نیاز بیمارستان‌های خصوصی به مانند موج سوم به کمک دانشگاه علوم پزشکی می آیند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث ویروس جهش یافته انگلیسی استان‌هایی که در مرز با کشورهای دیگر قرار دارند، در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر استان ها هستند این در حالی است که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی توانسته است به نمونه گیری ویروس جهش یافته انگلیسی مجهز شود گفت: اولین کیت تشخیصی ویروس انگلیسی روز پنجشنبه وارد استان شد که در سه روز گذشته 24 مورد تست گیری انجام شده و خوشبختانه تمامی این موارد منفی اعلام شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها