رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی آذربایجان‌غربی:

مرکز فوریت‌های پلیسی فتا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی فتا در استان طی سالجاری خبر داد.

مرکز فوریت‌های پلیسی فتا در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

سرهنگ اکبر نصرتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پاسخگویی به مطالبات مردمی در اولویت پلیس فتا است، افزود: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته با هدف ارتقای مشارکت اجتماعی برای مقابله با جرایم حوزه فضای مجازی تا پایان سال جاری راه اندازی می‌شود.

وی از کاهش ۲۶ درصدی جرایم سایبری در استان طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری با همکاری مردم و تلاش پلیس فتا جرایم سایبری در استان آذربایجان غربی با کاهش ۲۶ درصدی مواجه بود.

نصرتی اضافه کرد: به کارگیری نیروی‌های متخصص و تجهیزات به روز سبب کشف ۱۰۲ درصدی جرایم سایبری در استان شده است که ۲۲ درصد مجرمین زن و ۷۸ درصد مرد بودند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی آذربایجان غربی یادآور شد: ۴۸ درصد این جرایم اقتصادی، ۳۶ درصد اخلاقی، ۳ درصد سیاسی بوده که برداشت غیرمجاز از حساب افراد ۲۶ درصد را شامل می‌شود و با توجه به فعال شدن رمز دوم و پویا این جرایم نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

وی ضمن اشاره انتشار شایعات و مطالب کذب در فضای مجازی گفت: نشر شایعات جهت جذب فالور و مخاطب برابر ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، جرم و با متخلفین برخورد خواهد شد.

نصرتی افزود: همچنین هرگونه انتشار پیام، تصویر و فایلی که به اعضای خانواده منتسب می‌شود قابل پیگیری است و خانواده‌ها در مواجه با چنین مواردی به پلیس فتا مراجعه تا صحت و سقم موضوع بررسی شود که این موارد برابر ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی، حبس و جزای نقدی دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان ادامه داد: در هر ساعتی از شبانه روز وجهی از حساب شهروندان خارج شد، باید در سریع‌ترین زمان به پلیس فتا مراجعه تا حساب مقصد مسدود شود، در این زمینه ۱۵ باند کلاهبرداری با ۴۶ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری کشف و به صاحبین عودت شده است.

نصرتی از شهروندان خواست قبل از پرداخت وجوه در فضای مجازی حساب مقصد را بررسی و در صورت خرید مجازی حتماً رسید گرفته تا در صورت مسروقی بودن جنس خریداری شده، قابل دفاع در مراجع قانونی باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهروندان از سایت‌های شرط بندی خودداری کنند زیرا هر گونه تخلف و سو استفاده متوجه صاحبان کارت بانکی می‌شود، اضافه کرد: شهروندان در خرید و فروش ارز دیجیتال احتیاط کنند و زود اعتماد نکنند این مورد بیشتر آسیب پذیر است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها