معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کیت‌های تشخیص "کرونای انگلیسی" به کرمانشاه تحویل شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحویل تعداد محدودی کیت تشخیصی کرونای انگلیسی به استان خبر داد.

کیت‌های تشخیص "کرونای انگلیسی" به کرمانشاه تحویل شده است

دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شناسایی مواردی از کرونای انگلیسی در سطح کشور گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس در استان شناسایی نشده، اما باید برای مقابله با آن آمادگی کسب کنیم.

وی افزود: تشخیص این نوع ویروس نیاز به کیت های خاصی دارد که این نوع کیت به تعداد محدود تحویل استان شده است.

شکیبا تصریح کرد: به دلیل محدودیت تعداد این نوع کیت‌ها، فقط از افرادی که مشکوک هستند تست گرفته می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح ویژگی های افراد مشکوک به کرونای انگلیسی گفت: بطور معمول شدت علائم در این نوع بیماران بیشتر است و از طرفی فرد ظرف مدت کوتاهی دچار تشدید علائم شده و بطور معمول این نوع کرونا در افراد جوان بیشتر دیده می شود.

شکیبا خاطرنشان کرد: هر فردی که به کرونا مبتلا باشد، چه کرونای معمولی و چه کرونای نوع انگلیسی، اگر تست PCR بدهد و ضریب خطا را کنار بگذاریم، بطور معمول ابتلای او به کرونا تشخیص داده می شود، اما برای اینکه بخواهیم بفهمیم به کدام نوع کرونا مبتلا شده نیازمند کیت های خاصی است که این کیت ها به تعداد محدود در اختیار استان قرار گرفته است.

این مسئول افزود: کرونای انگلیسی پیر و جوان نمی شناسد و همه در معرض خطر هستند، بنابراین تنها راه مقابله پیشگیری و رعایت هرچه بیشتر و دقیق‌تر پروتکل های بهداشتی است و اگر مردم پیشگیری کنند قطعا شاهد اوج گیری کرونا در استان نخواهیم بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها