رئیس سازمان نظام پزشکی استان:

کرونای انگلیسی به مرزهای قم رسیده است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: کرونای انگلیسی در استان های مجاور شناسایی شده و استان قم در معرض خطر است اما در استان قم هنوز موردی شناسایی نشده است.

کرونای انگلیسی به مرزهای قم رسیده است

دکتر حسن عادلی، امروز در نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: یکسال پر فراز ونشیب با سه پیک اپیدمی گسترده کرونا را پشت سر گذاشتیم که با همکاری مردم و خیرین، هر سه موج کنترل شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، ادامه داد: علی رغم دو ویژگی تراکم جمعیت و سیال بودن جمعیت استان قم، به خاطر تلاش جامعه پزشکی استان این ویروس کنترل شد.
وی بابیان اینکه حدود ۸۰ درصد مبتلایان به صورت سرپایی درمان میشوند که بار این امر به دوش بخش خصوصی و مطب داران است، افزود: به مدت ۴۵ روز ۳۰ نفر از همکاران که با توجه به شرایط خاص شان نمی توانستند به صورت حضوری ارائه خدمت کنند با راه اندازی طرح مطب در خانه به یاری رسانی و کاهش استرس مردم کمک شایانی کردند.
وی با اشاره به اینکه در جریان کنترل پیک های کرونا هفت نفر از جامعه پزشکی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، بیان کرد: با توجه به سن و بیماری زمینه ای برخی پزشکان به آن ها ابلاغ شد که مطب شان را تعطیل کنند اما برای عده محدودی که بدون دلیل مطب های خود را بستند با توجه به ماده ۱۱ پرونده ای تشکیل شده و برخورد خواهد.
وی در رابطه با ویروس انگلیسی بیان کرد: با توجه به شناسایی این ویروس در استان های مجاور، استان قم در معرض خطر است و از همه بیمارانی که تست کرونا مثبت دارند نمونه ای برای انستیتو پاستور برای شناسایی نوع ویروس ارسال می شود اما در استان قم هنوز موردی شناسایی نشده است اما هر لحظه ممکن است این ویروس در استان قم نیز شناسایی شود.
عادلی خطاب به مسئولین گفت: استان در وضعیت آبی قرار دارد و هرگونه کاهش محدودیت ها باعث افزایش مبتلایان و وارد شدن به پیک چهارم می شود که کنترل پیک چهارم به مراتب سخت تر از پیک های گذشته است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در رابطه با مسایل مرتبط با کلینیک تابان اظهار کرد: رای کلینیک تابان صادر و این کلینیک محکوم شد. همچنین رای پرونده قطعی بوده و به زودی حکم اجرا خواهد شد.
دکتر ابراهیمی، رئیس انجمن پزشکان عمومی استان قم نیز در این نشست، عنوان کرد: از ابتدا شیوع کرونا جامعه پزشکان عمومی در کنار سایرهمکاران در جهت یاری کردن مردم تلاش کردند.
وی بابیان اینکه ۱۰۰ مطب فعال درسطح شهر داشتیم که الگویی برای کشور بود، اظهار کرد: در همه بحران های این نوع بیماری ها، پزشکان عمومی چه در اورژانس ها و چه درمطب ها در خط مقدم مبارزه قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ پزشک عمومی به کرونا مبتلا شدند و شهیدان فاتحی، رزاقی و بیگدلی از شهدای سلامت پزشکان عمومی هستند، خاطر نشان کرد: در این مدت در حدود ۳۰ هزار ویزیت مرتبط با ویروس کرونا در مطب ها و بخش خصوصی انجام شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها