مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر:

دانش‌آموزان ملایری امدادگر می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر اعلام کرد: طرح ملی دادرس با هدف آموزش کمک های اولیه و امدادونجات به دانش آموزان و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث، در شهرستان ملایر انجام خواهد شد.

دانش‌آموزان ملایری امدادگر می‌شوند

محمدرضا بشری به برگزاری نشست مشترک هماهنگی اجرای طرح ملی دادرس با حضور مسئولان هلال احمر اشاره کرد و افزود: این نشست با محوریت نحوه اجرای طرح دادرس در شرایط حال حاضر جامعه و شیوع بیماری کرونا برگزار شد.

بشری ادامه داد: آموزش و پرورش از طرح دادرس که با هدف آموزش کمک های اولیه و امدادونجات به دانش آموزان و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث، انجام می شود، استقبال خواهد کرد.

وی طرح ملی دادرس را یکی از برنامه های تعریف شده با رویکرد آموزشی، تربیتی و رقابتی دانست و گفت: در این طرح علاوه بر رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی دانش آموزان، افزایش روحیه کار جمعی و رشد سطح آگاهی دانش آموزان نیز اتفاق می افتد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر ضمن اعلام آمادگی آموزش و پرورش در زمینه برگزاری برنامه های طرح ملی دادرس، تأکید کرد: هلال احمر پتانسیل بالایی در زمینه آموزش های همگانی دارد و دانش آموزان نیز بهترین جامعه هدف برای این آموزش ها هستند.

وی به یادگیری مباحث امدادونجات در دو بخش تئوری و عملی در بین دانش آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و تربیت یک نیروی امدادگر در هر خانواده با افزایش آمادگی عمومی و خانوادگی، امدادرسانی به هر خانواده در مواقع بروز حادثه تسهیل می شود.

بشری از اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر شهرستان طی این نشست در راستای اعزام مربی و تجهیزات لازم برای آموزش به دانش آموزان خبر داد و گفت: استفاده از فضای مجازی برای یادگیری و آموزش مباحث طرح دادرس و برنامه ریزی طرح های نوین در بستر فضای مجازی و آموزش های غیرحضوری برای برگزاری طرح دادرس یکی از مصوبات این نشست و درخواست های جمعیت هلال احمر بود که در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها