معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان:

صید ۵۵۶۰ تن کیلکا در گیلان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: از اول سال جاری تاکنون مجموع صید شناورهای کیلکاگیر استان ۵۵۶۰ بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

صید ۵۵۶۰ تن کیلکا در گیلان

اکبر ایلدرم اظهار کرد: از اول سال جاری تاکنون مجموع صید شناورهای کیلکاگیر استان ۵۵۶۰ بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

ایلدرم با اشاره به اینکه به طور متوسط هر شب صید هر شناور کیلکاگیر ۹۶۰ کیلوگرم بوده، تصریح کرد: میانگین سرانه صید هر شناور تاکنون ۱۸۵ تن بوده و از مقدار کل صید نیز ۵۱۷۷ تن برای تولید پودر راهی کارخانجات پودر ماهی در سطح استان شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با بیان اینکه پودر ماهی برای مصرف دام و طیور و آبزیان است، گفت: این ماهی ها به قیمت هر کیلو ۴۴۰۰ تومان روی اسکله قیمت‌گذاری و به فروش رسیده است.

ایلدرم با تاکید بر اینکه ۳۸۳ تن کیلکا به صورت تازه و برای مصرف انسانی راهی بازار عرضه ماهی و کارخانجات فرآوری شده است، افزود: این ماهی ها در هر کیلو با ۵۰۰۰ به فروش رسیده اند.

وی افزود: ارزش فروش ناخالص کل صید کیلکاهای صید شده ۲۳۱ میلیارد ریال بوده و این مقدار صید توسط ۳۰ فروند شناور کیلکاگیر و توسط ۲۱۰ صیاد استحصال شده است.

ایلدرم در ادامه به صید ماهیان استخوانی در فصل صید سالجاری اشاره کرد و گفت: شرکت های تعاونی پره از ۲۰ مهرماه فعالیت صید خود را آغاز کرده و تا به امروز ۱۰۱۶ تن انواع ماهیان استخوانی صید کرده‌اند که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: بیشترین گونه ترکیب صید شامل کفال با ۵۹۸ تن که ۵۹ درصد صید را به خود اختصاص داده سپس ماهی سفید با ۳۷۳ تن ۳۷ درصد، کپور ۱۱ تن ۱ درصد سپس سایر گونه ها از جمله سیم، سوف و کولی ۳۳ تن که ۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: متوسط سرانه صید هر شرکت تعاونی پره تاکنون ۲۱ تن بوده و ارزش ناخالص فروش کل صید ۸۰۸ میلیارد ریال بوده این مقدار با ۱۲۷۱۵ تور کشی توسط ۴۹ شرکت تعاونی پره با ۴۰۰۰ صیاد استحصال شده است و فصل صید تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها