آیا تعیین بیت کوین به عنوان مهریه قانونی است؟

یک وکیل دادگستری درباره قانونی بودن یا نبودن تعیین بیت کوین به عنوان مهریه توضیح داد.

آیا تعیین بیت کوین به عنوان مهریه قانونی است؟

چند روزی‌ است که خبر تعیین یکی از ارزهای دیجیتال بیت کوین به عنوان مهریه در فضای مجازی دست به دست می‌شود، خبری که عده‌ای درباره آن تحت عنوان موضوعی طنز آمیز و عده‌ای دیگر تحت عنوان موضوعی غیرقانونی و غیر عرفی صحبت کردند.

ماجرا این است که زوج و زوجه در سند ازدواج خود بیت کوین را به عنوان مهریه تعیین کرده‌اند و همین سند ازدواج نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

البته درباره اینکه آیا بیت کوین می‌تواند به عنوان مهریه انتخاب شود یا نه سوالات بسیاری وجود دارد که با پاسخی حقوقی به آن ها می‌توان بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد.

مهدی عزیزاده قصاب وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان بیت کوین را به عنوان مهریه قرار داد یا خیر گفت: بر اساس قانون هر چیزی که مالیت داشته باشد می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود.

وی بیان کرد: در قانون مدنی گفته شده هر چیزی را که مالیت داشته و قابل تملک نیز باشد، می‌توان مهر قرار داد و به همین دلیل تعیین بیت کوین به عنوان مهریه مشکلی ندارد.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین مبنایی غیر شرعی یا غیر عرفی دارد یا خیر اظهار کرد: شرع انتخاب بیت کوین را ممنوع نکرده است و می‌تواند به عنوان مهریه انتخاب شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • صادق
    0

    چرا حرف از سر جهالت می زنید طبق نظر تمامی مراجع خرید و فروش بیت کویین حرام است چگونه چیزی که حرام است می تواند مهریه قرار گیرد

  • صالح
    0

    به جاي. سكه. مجلس. تصويب كند. زناني. كه بچه. ندارن طلاق. ميگيرن. و دوباره. عروس. ميشوند فقط. نفقه. تعلق. بگيرد اونم. ماهيانه سيصد. هزار تومان. دوباره. شوهر كرده. شوهر دومش. بايد خجالت. بكشه. از شوهر اول. سكه. ميگره. تو بغل. اون ميخوابه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها