رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

نگران افزایش گردش کرونا در روزهای پایانی سال هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نگران افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تعطیلات پیش رو به ویژه پنجشنبه و جمعه پایان سال و نوروز ۱۴۰۰ هستیم.

نگران افزایش گردش کرونا در روزهای پایانی سال هستیم

رشید حیدری در ستاد مدیریت کرونا در استان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در ماه پایانی سال شاهد افزایش پرشمار مردم در بازار هستیم که درخواست می شود نسبت به کنترل بازار اقدامات بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال و مراجعه شهروندان به باغ بهشت در پنجشنبه و جمعه پایان سال برای زیارت اهل قبور، درخواست می شود محدودیت‌های جدی اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ممکن است با توجه به اعمال محدودیت ورود به استان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی ورود گردشگران به همدان در نوروز 1400 تا سه برابر افزایش یابد تصریح کرد: از متولیان امر تقاضا داریم از هم اینک در این باره چاره‌ای بیاندیشند.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل با شیب ملایمی روند کاهشی داشته است افزود: میانگین رعایت بهداشت فردی در هفته گذشته 82 درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان 81 درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان 75 درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی 78 درصد بوده است.

وی گفت: در طول یک هفته گذشته 246 واحد به علت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و 19 واحد با دستور مقام قضایی پلمب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان تویسرکان در وضعیت نارنجی سه شهرستان اسدآباد، فامنین و کبودرآهنگ در وضعیت آبی و 6 شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حیدری مقدم تصریح کرد: شهرستان تویسرکان از 18 تا 24 بهمن 42 بیمار بستری و چهار فوتی داشته است و از 24 تا سی ام بهمن نیز 18 بستری و یک فوتی داشته است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته در شهرستان تویسرکان 15 مورد بیمار بستری داشته‌ایم که چهار مورد آن مثبت و 11 مورد مشکوک بوده است که امید می‌رود در هفته‌های پیش رو وضعیت تویسرکان از نارنجی به زرد و آبی تغییر یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شاخص سرایت‌پذیری کرونا در همدان «یک» است اظهار داشت: بررسی وضعیت طغیان‌های صورت گرفته موید این است که 65.4 درصد مبتلایان به این ویروس به علت شرکت در اجتماعات، 31 درصد تماس درون خانگی و چهار درصد رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در محیط کاری است.

حیدری مقدم گفت: به دنبال اجرای طرح شهید سلیمانی 14 هزار و 483 خانوار مورد حمایت مالی قرار گرفتند همچنین اطرافیان مبتلایان به کرونا به تعداد 72 هزار و 266 نفر غربالگری و رهگیری و 350 بیمار در منزل مورد مراقبت قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها