صدور مجوز سفر سوم شناورهای سفاری استان بوشهر

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مستمر استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مجوز سفر سوم شناورهای سفاری استان بوشهر صادر شد و این شناورها از ۲۵ بهمن ماه سفر خود را آغاز کردند.

صدور مجوز سفر سوم شناورهای سفاری استان بوشهر

حیدر ساجدی در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ورود کالای همراه ملوان در استان بوشهر اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، کشورهای حوزه خلیج‌فارس به ویژه امارات متحده عربی که مقصد عمده‌ای از شناورهای سفاری استان بوشهر است محدودیت‌هایی در تردد این شناورها به‌وجود آمد.

وی از فراهم شدن سفر شناورهای سفاری استان بوشهر با پیگیری استاندار بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای رفع محدودیت‌های ایجاد شده در سفر ملوانان شناورهای سفاری به کشورهای یاد شده پیگیری‌هایی توسط استاندار بوشهر از طریق دفتر وزارت امور خارجه و همچنین سفارت کشورها به‌عمل آمد و مقدمات سفر شناورهای سفاری استان بوشهر فراهم و مجوز سفر نخست این شناورها و ملوانان فراهم شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به ادامه پیگیری استاندار بوشهر برای سفر دوم لنج‌های سفاری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: پس از اتمام سفر اول مجدداً با پیگیری‌های استاندار بوشهر از طریق مقام عالی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز سفر دوم برای هر شناور ۳۰ وانت سهمیه ملوانی صادر شد.

ساجدی با اشاره به تدوین دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان استان بوشهر تصریح کرد: برای ضابطه‌مند کردن کالای ته‌لنجی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری استاندار بوشهر دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان تدوین شد و پس از کار کارشناسی در کمیته‌های مربوطه برای طرح و تصویب نهایی به جلسه سران قوا ارسال شد که انتظار می‌رود با تصویب این دستورالعمل ورود و ترخیص کالای همراه ملوان ساماندهی و ضابطه‌مند شود.

وی، با اشاره به سفر سوم شناورهای سفاری استان بوشهر و ترخیص کالای همراه ملوان و ته‌لنجی خاطر نشان کرد: با توجه به پایان سال و در راستای امرار معاش ملوانان و تنظیم بازار آخر سال با پیگیری‌های استاندار بوشهر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از طریق مقام عالی وزارت امور خارجه و معاون امنیتی، انتظامی این وزارتخانه و سردار مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوشبختانه مجوز سفر سوم شناورهای سفاری صادر و سفر این شناورها از اسکله‌های استان بوشهر آغاز شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به اینکه برای هر شناور مجوز ترخیص ۳۰ وانت کالا صادر شده است، بیان کرد: شناورهای سفاری استان بوشهر از ۲۵ بهمن سفر سوم خود را آغاز کرده‌اند و ان‌شاءالله این روند تا زمان تصویب دستورالعمل تدوینی یاد شده پیگیری می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها