تولید گندم در بوشهر کاهش می‌یابد/ آمادگی برای مقابله با ملخ‌ها

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کاهش تولید گندم در سال جاری به خاطر کاهش بارش‌ها خبر داد و گفت: سم مورد نیاز برای مقابله با ملخ‌ها تامین شد.

تولید گندم در بوشهر کاهش می‌یابد/ آمادگی برای مقابله با ملخ‌ها

خسرو عمرانی اظهار داشت: با توجه به حرکت ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان، کشورهای آفریقایی و شرق دریای سرخ، استان‌های ساحلی از جمله بوشهر باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی از انجام عملیات پایش و ردیابی از سوی تیم‌های تخصصی و همکاری کشاورزان، دهیاران و شوراها خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر طی سه سال گذشته مورد هجوم ملخ‌ها بوده و طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ عملیات مقابله در ۱۴۵ هزار هکتار از عرصه‌های استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: آذرماه امسال اولین هجوم ملخ‌ها را داشتیم و عملیات مبارزه در ۱۸۵ هکتار اراضی استان در شهرستان‌های گناوه و دیلم با موفقیت انجام شد.

وی از آمادگی و فعالیت ۶۰ تیم تخصصی با امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با ملخ‌ها خبر داد و بیان کرد: ۳۰ تن سم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر تأمین شده است.

عمرانی از تأمین ۱۰۰ دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری، فرغونی، پشت کولی، یو.ال.وی و انواع دیگر سم‌پاش‌ها خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای مقابله با این آفت در استان بوشهر تخصیص یافته است.

کاهش بارندگی و خسارت به گندم‌زارها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به کاهش میزان بارندگی‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: کاهش بارش باعث خسارت‌های گسترده‌ای به گندم‌زارهای استان شده است.

عمرانی با اشاره به کشت گندم در سطح ۹۲ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۵ هزار هکتار به صورت آبی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۷ هزار هکتار اراضی استان زیر کشت گندم رفته است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها با تأخیر فراوانی در استان بوشهر روبرو بوده است، ادامه داد: ۳۰ درصد مزرعه‌های گندم دیم و ۱۰ درصد کشتزارهای آبی دچار خسارت شدید شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی ما با بارش مناسب برداشت ۱۱۰ هزار تن گندم بود که با این وضعیت شاهد کاهش میزان برداشت خواهیم بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها