۱۱ هزار معتاد در "رشت" جمع‌آوری شدند

فرمانده انتظامی رشت با بیان اینکه مواد مخدر بیشترین عامل دستگیری در رشت است گفت: امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۴۴۵ معتاد متجاهر در رشت جمع‌آوری شد.

۱۱ هزار معتاد در "رشت" جمع‌آوری شدند

سرهنگ محمود حافظی اظهار داشت: بیشترین آمار دستگیری و تشکیل پرونده در گیلان در حوزه مواد مخدر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به کاهش برخی از جرائم در رشت عنوان داشت: امسال در زمینه جرائمی اعم از قتل، مفاسد اجتماعی و اختلافات خانوادگی شاهد کاهش آمار در رشت بودیم.

حافظی تصریح کرد: ورود اتباع بیگانه، جرائم امنیتی، جرائم مالی و اقتصادی و تخلفات راهور از دیگر جرائمی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پرونده و آمار داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به تعداد معتادان متجاهر عنوان داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 11 هزار و 445 نفر معتاد متجاهر در رشت جمع‌آوری شده است.

حافظی با بیان لزوم بیمار تلقی کردن معتادان و بازگشت آن‌ها به جامعه افزود: پلیس با استفاده از نهادهایی که در این خصوص همکاری دارند با هدف باز پروری و برگشت آن‌ها به زندگی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت درباره جرائم مربوط به سرقت خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد سرقت از منازل در رشت هزار و 289 فقره و سرقت ازخودرو 360 فقره بوده است.

وی اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را امری ضروری دانست و گفت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت منزل درهای پارکینگ‌ و ورودی‌ را به طور مداوم ببندند و از قفل بودن درب تمام اتاق‌ها در هنگام خروج از منزل اطمینان حاصل کنند.

حافظی گفت: مردم باید از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، کمک به خیریه و غیره در آپارتمان جلوگیری کرده و از نگه داشتن وجه نقد، دلار و طلا در منزل خودداری کنند.

وی با اشاره به استفاده از علائم هشداردهنده الکترونیکی جهت پیشگیری از سرقت منزل افزود: در صورت مراجعه افراد به درب منازل تحت عنوان مأمور سازمان‌های مختلف ابتدا باید هویتشان شناسایی و سپس اقدام به بازکردن درب ورودی شود.

حافظی گفت: بالا بردن ارتفاع دیوارهای خانه، استفاده از نرده‌های آهنی مقاوم به‌ویژه در طبقه اول و قرار ندادن نردبان و چهار پایه در کنار دیوارها از دیگر اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت از منازل است.

فرمانده انتظامی رشت با بیان راه‌های پیشگیری از سرقت خودرو ابراز داشت: نصب جی پی اس در خودرو، اطمینان از قفل بودن تمام درب‌های خودرو و قرار ندادن خودرو در کنار خروجی‌ها از جمله اقدامات موثر در این حوزه است.

حافظی افزود: از دیگر اقدامات مؤثر می‌توان به پارک کردن خودرو در مکان‌های روشن، قرار ندادن اشیاء ارزشمند در خودرو و استفاده از دزدگیرهای مناسب، قفل‌های پیشرفته و تجهیزات امنیتی مناسب اشاره داشت.

وی استفاده از قفل فرمان و قفل پدال بعد از پارک کردن خودرو را ضروری دانست و گفت: افراد می‌توانند از ردیاب شنوددار استفاده کرده و کلیدهای یدک را در مکان مطمئن قرار دهند؛ گذاشتن خودرو در پارکینگ‌های مسقف نیز از جمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها