بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر زندانی در طرح پایش زندانیان کرمانشاه آزاد شدند

بیش از یک هزار و ۱۰۰ زندانی از آغاز طرح پایش زندانیان استان کرمانشاه با بررسی وضعیت تعداد سه هزار و ۳۰۰ زندانی این استان آزاد شدند.

بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر زندانی در طرح پایش زندانیان کرمانشاه آزاد شدند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه با حضور در زندان مرکزی کرمانشاه با بیان اینکه طرح پایش زندانیان یکی از طرح‌های مهم ریاست قوه قضائیه است، اظهار کرد: این طرح با اهتمام رئیس کل دادگستری و با حضور نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و زندان‌های استان کرمانشاه با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است.

بهمن مرادی‌فر افزود: به همین منظور هدف تمامی قضات محاکم عمومی و انقلاب از حضور در زندان مرکزی کرمانشاه، همکاری با نهادهای ارفاقی برای کمک به زندانیان است.

وی تصریح کرد: در مورد محکومیت‌های مالی چنانچه بر قضات محرز شود که زندانی توان پرداخت را نداشته تخفیف‌هایی را صادر می‌کنند تا آن‌ها بتوانند میزان بدهی خود را از راه‌های دیگری پرداخت کنند.

مرادی‌فر با بیان اینکه ساخت زندان مجازات جمعی محسوب می‌شود، ادامه داد: زندانی کردن افراد علاوه بر ایجاد مشکلات برای خود زندانی، برای اطرافیان و خانواده‌هایشان مشکل ساز می‌شود.

به گفته مرادی‌فر حدود یک هزار نفر از زندانیان، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه هستند.

گفتنی است، از آغاز طرح پایش زندانیان با بررسی سه هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها، حدود یک هزار و ۱۰۸ نفر زندانی آزاد شده و توبه یک صد و ۶۰ نفر مورد پذیرش قرار گرفته است که به دنبال آن محکومیت این تعداد منجر به آزادی و یا تخفیف مجازات شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مسلم
    0

    این دیگه کجاش عدالته قانون پناه مال باخته نیست امیدی به عدالت شمانداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها