۱۰ روایت وحشتناک از انسان‌هایی که آدم می‌خوردند/ ۱۲+

شاید شما هم درباره زامبی‌ها کتاب خوانده یا فیلم دیده باشید، اما موضوعی که در این گزارش می‌خوانید روایت انسان‌هایی است که آدم‌خواری می‌کردند.

۱۰ روایت وحشتناک از انسان‌هایی که آدم می‌خوردند/ ۱۲+

در هر داستان ترسناک زامبی، اجساد انسانی ارواح برای شکار گوشت انسان در جهان پرسه می‌زنند. اکنون، ما می‌دانیم که زامبی‌ها واقعی نیستند، اما آدم خوار بودن انسان بسیار دور از ذهن است. در اینجا ۱۰ نمونه از زندگی واقعی گوشتخواران انسانی آورده شده که کاملاً به اندازه ترسناک بودن زامبی‌ها است.

۱. اجداد ماقبل تاریخ ما

طبق مطالعه‌ای که در ژوئن ۲۰۱۹ در مجله تحول انسانی منتشر شد، حدود ۹۰۰ هزار سال پیش در اسپانیای فعلی، هومو پیشین، یکی از اجداد باستانی انسان، آدم خواری انجام می‌داد. آن‌ها هم نوع هومینین‌ها نسبتاً مغذی بودند و به راحتی قابل صید و یک طعمه عالی بودند.

روایت 10 زندگی از انسان های آدم خوار ۲. نئاندرتال‌ها

اجداد نزدیک‌تر و جدیدتر ما، نئاندرتال‌های آدم خوار بودند. باستان شناسان شواهدی از آدم خواری نئاندرتال را در چند نقطه مختلف در سراسر جهان کشف کرده اند، از جمله یک غار در ال سیدرون اسپانیا، یک غار دیگر در Moula-Guercy، فرانسه، و اخیراً یک غار در بلژیک. فراتر از آدم خواری، به نظر می‌رسد که نئاندرتال‌ها از بقایای استخوانی رفقایشان نیز ابزار ساخته اند.

۳. مردم بیامی پاپوآ گینه نو

چند فرهنگ منزوی در پاپوآ گینه نو وجود دارد که گفته می‌شود انسان‌ها را کشته و می‌خوردند، اگرچه آن‌ها احتمالاً چندین دهه است که آدم خواری را کنار گذاشته اند. گیبون گفت: "گروهی بودند که زمانی آدم خواری می‌کردند و از صحبت در مورد آن بسیار خوشحال بودند." یکی از اعضای قدیمی قبیله گفت که اعضای قبیله دو زن را که مظنون به بد گفتن از شوهر در حال مرگ بودند، کشتند. مرد گفت آن‌ها زنان را مانند خوک بر روی آتش سوخاری کرده و گوشت آن‌ها را برای خوردن تکه تکه کردند. "

روایت 10 زندگی از انسان های آدم خوار ۴. مردم پیشین پاپوآ گینه نو

عمل آدم خواری در قبیله دیگری از پاپوآ گینه نو، یعنی مردم Fore، منجر به شیوع بیماری مهلک مغزی به نام kuru شد که باعث ایجاد یک اپیدمی ویرانگر در این قبیله شد که همه اعضای این قبیله مردند، بعضی از آن‌ها ژنی دارند که از کورو و سایر بیماری‌های پریون مانند گاو دیوانه محافظت می‌کند. این قبیله در دهه ۱۹۵۰ میلادی آدم خواری را متوقف کردند که منجر به کاهش کورو شد. اما از آنجا که بروز این بیماری ممکن است سال‌ها طول بکشد، موارد ابتلا به کورو برای دهه‌ها ادامه یافت. محققان در حال تلاش برای درک نحوه جهش ژنتیکی برای جلوگیری از kuru و جمع آوری بینش جدید در مورد چگونگی جلوگیری از بیماری‌های پریون هستند.

۵. مردم Xiximes مکزیک

در سال ۲۰۱۱، باستان شناسان گزارش دادند که ده‌ها استخوان انسان حاوی علائم آدم خواری در شهرک باستانی Xiximes در Cuevas del Maguey در شمال مکزیک کشف شده است. نشنال جئوگرافیک گزارش داد، استخوان‌ها در داخل پناهگاه‌هایی پیدا شده اند که قدمت آن‌ها به اوایل دهه ۱۴۰۰ برمی گردد. Xiximes بر این باور بودند که خوردن گوشت دشمنان آن‌ها برکت برداشت دانه‌های مغزی را تضمین می‌کند.

روایت 10 زندگی از انسان های آدم خوار ۶. مردم آزتک مکزیک

تاریخ گزارش داد که آزتک‌ها به دلیل انجام فداکاری‌های آیینی انسانی بسیار مشهور هستند، اما همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها به آدم خواری آیینی مشغول بودند. اجساد قربانیان فدا شده احتمالاً به نجیب زادگان و سایر افراد برجسته جامعه بر می‌گردد. برخی از کارشناسان احتمال می‌دهند که آدم خواری در میان آزتک‌ها در هنگام قحطی بیشتر دیده شده است. نظریه دیگری وجود دارد که آدم خواری شیوه ارتباط آن‌ها با خدایان بوده است.

۷. مردم واری برزیل

مردم واری برزیل به آدم خواری دشمنان جنگی و کشته شدگان جنگ مشغول بودند. خوردن دشمنان روش ابراز نفرت و خشم آن‌ها بود. اما این گروه همچنین اکثریت قریب به اتفاق خوردن مردگان خود را تا دهه ۱۹۶۰ ادامه دادند. برای آن‌ها این شیوه عزاداری، تکریم و احترام به اعضای متوفی قبیله بود. بت آ. کونکلین، انسان شناس دانشگاه وندربیلت، بیش از یک سال با مردم واری زندگی کرد و شرح خود را در مورد تاریخ آدم خواری قبیله واری در مجله Ethnologist آمریکا در سال ۱۹۹۵ منتشر کرد.

۸. اروپاییان قرن شانزدهم و هفدهم

تا پایان قرن هجدهم، عجیب نبود که اروپایی‌ها به دنبال گوشت یک انسان مرده برای مصرف دارویی باشند. به عنوان مثال، پاراسلسوس، پزشک قرن شانزدهم، معتقد بود که خون برای نوشیدن سالم است. اگرچه نوشیدن خون تازه غیر معمول بود، اما افرادی که توانایی تهیه کالا‌های دارویی را نداشتند، هنگام اعدام کناری می‌ایستادند و هزینه کمی برای خرید یک فنجان خون تازه از محکومین می‌پرداختند.

روایت 10 زندگی از انسان های آدم خوار ۹. کاوشگران قطب شمال در قرن نوزدهم

چندین داستان از کاوشگران رشته‌ای وجود دارد که در تلاش ناامیدانه برای زنده ماندن به آدم خواری متوسل می‌شدند. یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها سفر محکوم به فنا در قرن ۱۹ فرانکلین است که هدف آن کشف مسیر دریایی از طریق قطب شمال به کانادا بود. کاوشگران دو کشتی به دام افتاده، HMS Erebus و HMS Terror، تلاش کردند ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۹ کیلومتر) تا نزدیکترین ایستگاه تجاری را طی کنند، اما تلاش آن‌ها بی فایده بود. بعد از ۱۵۰ سال، محققان بقایای کاوشگران را کشف کردند. دانشمندان آثار بریدگی در بسیاری از استخوان‌ها و علائم شکستگی و استخراج مغز را یافتند که شواهد قانع کننده‌ای از آدم خواری است.

۱۰. آیین آگوری هند

آگوری‌ها گروه کوچکی از افراط گرایان را تشکیل می‌دهند که در واراناسی هند زندگی می‌کنند و خدای هندو شیوا را پرستش می‌کنند. آگوری‌ها معتقدند هیچ تفاوتی بین پاک و نجس وجود ندارد و بسیاری از اعمال مبهم مانند مدیتیشن بالای اجساد و ساختن کاسه از جمجمه انسان‌ها را انجام می‌دهند. طبق برخی گزارش‌ها، آن‌ها آدم خواری آیینی را نیز انجام می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهدی
    0

    چگینی های دوره صفویان هم به لیست اضافه کنید

  • کمانگیر
    0

    دقت کنید نئاندرتال ها به هیچ وجه اقوام انسان کنونی نبوده اند بلکه طبق شواهد تاریخی توسط اجداد انسانهای کنونی منقرض شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها