فرماندار گناوه:

۲هزار بی‌سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان گناوه داریم

فرماندار گناوه گفت: تعداد افراد بی سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در این شهرستان تا پایان سال گذشته، دو هزار و ۱۴۰ نفر اعلام شده است.

۲هزار بی‌سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان گناوه داریم

غلامرضا مهرجو در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گناوه اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه یافتگی میزان باسوادی جامعه است و مؤلفه سواد در رشد و توسعه متوازن تأثیر گذار است.

فرماندار گناوه با تاکید بر لزوم تلاش‌های مستمر برای رفع کامل بی سوادی در جامعه افزود: یکی از مهمترین تهدیدات جدی جوامع موضوع بی سواد است که مشکلات عدیده ای را به دنبال دارد.

وی گفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بی سوادی افراد در ایجاد این آسیب‌ها مؤثر است.

وی اضافه کرد: شهرستان گناوه رده سوم در استان بوشهر را از نظر سوادآموزی دارد و تعداد افراد بی سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال تا پایان سال ۹۸ در این شهرستان، دو هزار و ۱۴۰ نفر اعلام شده است.

فرماندار گناوه یادآور شد: این جایگاه شهرستان باید ارتقا یابد و نباید به این وضعیت اکتفا کرد بلکه باید همه دست به دست هم دهیم و این تعداد را به حداقل برسانیم.

مهرجو خاطرنشان کرد: تلاش شود تا این افراد بی سواد در شهرستان به ویژه اگر اولیا دانش آموزان هستند با اجرای طرح‌های ابلاغی از چرخه بی سوادی خارج شوند و وضعیت شهرستان باز هم بهتر شود.

فرماندار گناوه گفت: در زمینه تلاش برای باسواد کردن افراد محروم از سواد، همه دستگاه‌های متولی و مرتبط باید همکاری کنند و این مأموریت فقط خاص آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: همکاری بین بخشی بین دستگاه‌ها ازجمله اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شبکه بهداشت، ثبت احوال، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش برای شناسایی گروه‌های هدف ضروری است.

فرماندار گناوه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و سمن‌ها در امر سواد آموزی افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمادگی کامل جهت هر گونه همکاری در اجرای برنامه‌های سوادآموزی را دارند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها