رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۲۲۰۰ تن بذر گواهی‌شده برنج بین کشاورزان در گیلان توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی شده برنج از ارقام مختلف با کیفیت بین کشاورزان گیلانی توزیع می‌شود.

۲۲۰۰ تن بذر گواهی‌شده برنج بین کشاورزان در گیلان توزیع می‌شود

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بذر یکی از اساسی‌ترین نهاده‌ها در کشت بوده و به همین جهت بذر گواهی شده بین کشاورزان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: امسال در آستانه سال زراعی آینده 2 هزار و 200 تن بذر گواهی شده برنج از ارقام مختلف هاشمی، گیلانه رش و انام تولید شده و آماده توزیع هستند.

الماسی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاری‌ها در سطح استان نسبت به دریافت بذرها اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بذر گوای شده به‌دلیل خلوص بالا دارای یکنواختی در هنگام برداشت محصول بوده و موجب افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود.

الماسی عنوان داشت: امسال برای کمک به کشاورزان در تهیه نهاده‌های کشاورزی«کشاورز کارت» توسط دولت تدوین شده است.

وی افزود: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی«کشاورز کارت» که یک تسهیلات ارزان قیمت برای دریافت کود و بذر هست را دریافت کنند.

الماسی با بیان اینکه کود یکی از نهاده‌های مهم در کشاورزی است بیان کرد: امسال در راستای تأمین کود گیلان تلاش‌های زیادی برای دریافت کود از پتروشیمی‌های تولید کود در سراسر کشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: سالیانه حدود 70 هزار تن کود در گیلان مصرف می‌شود که تا امروز حدود 23 هزار تن کود تأمین شده و 17 هزار تن توزیع شده است.

وی افزود: در شرایط تحریم شاهد افزایش قیمت در بحث کودها هستیم اما کشاورز کارت می‌تواند راه خوبی برای ارائه تسهیلات و بهره‌مندی از کودها باشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها