رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

موج چهارم کرونا در کردستان سخت‌تر خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت بروز موج چهارم در استان شاهد سخت ترین همه گیری در یک سال اخیر خواهیم بود.

موج چهارم کرونا در کردستان سخت‌تر خواهد بود

فرزین رضاعی روز دوشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با اظهار کرد: در صورت مشاهده ویروس جهش یافته در استان شرایط به اسفند و فروردین سال گذشته و اعمال محدودیت‌های جدید باز می‌گردد.

وی افزود: اگر موج چهارم در استان راه بیافتد دوباره اقتصاد کسبه به ویژه در شهرهای مرزی با مشکل جدی مواجه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ویروس جهش یافته کرونا که با عناوین مختلف انگلیسی و آفریقایی میزان سرایت بیشتری دارد و در صورت بروز موج چهارم در استان شاهد سخت‌ترین همه گیری در یک سال اخیر خواهیم بود.

رضاعی اظهار داشت: باید حساسیت‌های اجتماعی در روزهای پیش رو بیشتر از گذشته شود و جلسات و اجتماعات در صورت امکان برگزار نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: متأسفانه شهرهای جنوبی آذربایجان غربی در وضعیت نارنجی قرار دارند و این مهم برای شهرهای شمالی استان کردستان زنگ خطر محسوب می‌شود.

وی خواستار قرار گرفتن کردستان در جمع استان‌های مسافرپذیر کشور از سوی ستاد ملی کرونا شد و افزود: باید از ورود خودروهای شخصی به شهرهای زرد استان ممانعت شود.

رضاعی در ادامه سخنان خود به اجرای مرحله اول واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح ۱۸۰ نفر از ۶۷۰ نفر کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه استان واکسن دریافت کرده اند و طی روزهای آینده افراد بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها