رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

تولد ۵ قلوهای قوچ افشار در زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: برای نخستین‌بار در کشور، ۵ قلوهای قوچ افشار در استان زنجان به دنیا آمدند.

تولد ۵ قلوهای قوچ افشار در زنجان

جواد تاراسی در رابطه با متولد شدن ۵ قلوهای قوچ افشار در استان اظهار کرد: در سال‌های گذشته در زنجان که پیشتاز اصلاح نژاد گوسفندی است تا چهار قلوزایی انجام شده بود ولی برای نخستین‌بار در کشور، قوچ‌های افشار پنج قلو نیز به دنیا آمدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار رأس گوسفند در قالب طرح اصلاح نژاد ژن‌دار شده‌اند، افزود: بیش از ۱۲ درصد از برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص با ژن‌دار کردن گوسفند افشاری در استان زنجان عملیاتی شده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در ۱۳۲ دامداری روستاهای زنجان انجام می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح افزایش تولید گوشت در استان زنجان را به همراه داشته و در تأمین گوشت قرمز کشور نیز مؤثر واقع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه ایران جزو هشت کشور دارنده فناوری چندقلوزایی بوده و در زمینه اصلاح نژاد گوسفند افشاری نیز بسیار موفق بوده است، خاطرنشان کرد: طرح اصلاح‌نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از کشور نیوزیلند آغاز شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها