پیش بینی افزایش تولید برنج در گیلان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به افزایش توزیع بذر گواهی شده پیش‌بینی می‌شود، شاهد افزایش کمی و کیفی تولید برنج استان باشیم.    

پیش بینی افزایش تولید برنج در گیلان

ابراهیم اکبرزاده با اشاره به اینکه توزیع بذر گواهی شده برنج در استان آغاز شده است، گفت: نسبت به سال گذشته مقدار توزیع بذرگواهی شده برنج افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۲۲۰۰ تن بذر گواهی شده برنج رقم هاشمی، آنام، گیلانه و رش، میان کشاورزان گیلان توزیع می‌شود، این در حالیست که سال گذشته ۱۶۰۰ تن بوده است.

اکبرزاده ادامه داد: توزیع این بذر در همه شهرستان‌های گیلان انجام می‌گیرد و کمک موثری به یکنواخت‌شدن شالیزارها می کند.

وی با اشاره به قدرت بالای جوانه‌زنی بذرهای گواهی شده، افزود: استفاده از این بذور موجب افزایش کیفیت و کمیت برنج سفید استان می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنامه داریم میزان تولید بذر گواهی شده را به ۳۲۰۰ تن تا سال آینده برسانیم، تصریح کرد: این بذور عاری از علف هزر است و هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت را کاهش می‌دهد.

وی افزود: کاهش ضایعات برنج از دیگر دستاوردهای استفاده از بذور گواهی شده است و کاهش ضایعات نقش موثری ر افزایش درآمد کشاورزان از فروش برنج دارد.

اکبرزاده گفت: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون در ۴۰ هزار هکتار از این شالیزارها شخم انجام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زهر
    0

    اره انچه عیان هست چه حاجت به بیان هست تشریف ببرید از نزدیک ملاحظه بفرماییید بیشتر شالیزار ها رو تبدیل به اپارتمان سازی کردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها