معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان:

۶۵۴ بازرسی از کارگاه‌های قالی بافی در زنجان انجام گرفته است

معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان گفت: طی ۱۰ ماه امسال هم بیش از ۶۵۴ بازرسی از کارگاه‌های قالی بافی در استان زنجان انجام گرفته است.

۶۵۴ بازرسی از کارگاه‌های قالی بافی در زنجان انجام گرفته است

امیر علی مسیبی با بیان اینکه در استان زنجان بیش از ۶۳ هزار بافنده فرش دستباف وجود دارد، گفت: در راستای توسعه تولید فرش دستباف و حمایت از تولید کنندگان فرش تعداد ۸۳ نفر به اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان جهت برخورداری از تسهیلات معرفی شدند.

وی اظهار کرد: همچنین ۷۳ نفر برای برخورداری از تسهیلات مشاغل خانگی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان گفت: در راستای حمایت از قالی بافان و تولید کنندگان فرش دستباف ۱۲۰ نفر هم برای استفاده از بیمه بازنشستگی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستا ئیان معرفی شدند.

مسیبی تاکید کرد: طی ۱۰ ماه امسال هم بیش از ۶۵۴ بازرسی از کار گاه‌های قالی بافی در استان زنجان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از دار قالی‌ها در استان زنجان در خانه‌ها ایجاد شده است، گفت: قالی بافانی که در منزل قالی بافی می‌کنند باید به خوبی حمایت شوند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان زنجان ابراز داشت: طی چند سال اخیر صادرات فرش دستباف استان زنجان کاهش یافته و نگاه سنتی به قالی بافی در استان از بین رفته و جوانان به سمت شغل فرش بافی نمی‌روند.

مسیبی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تولید فرش دستباف جایگاه خوبی دارد ولی صادرات فرش به نام خود استان صادر نمی‌شود و به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود، ابراز داشت: در سال بیش از ۹۴ هزار متر مربع فرش دستباف در استان زنجان بافته می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها