نشت رادیواکتیو در فوکوشیما بر اثر زلزله ۷.۱ ریشتری در ژاپن

بر اثر زلزله ۷.۱ ریشتری در ژاپن آب رادیواکتیو از استخرهای نیروگاه فوکوشیما با پسماندهای هسته‌ای به بیرون سرازیر شده است.

نشت رادیواکتیو در فوکوشیما بر اثر زلزله ۷.۱ ریشتری در ژاپن

متخصصین شرکت انرژی TEPCO (Tokyo Electric Power Company) در جریان تحقیقات از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ۱ و فوکوشیما ۲ پس از زمین‌لرزه شدید در شمال شرق ژاپن مقداری آب و مواد رادیواکتیو که برای ذخیره سوخت هسته ای مصرف شده و در بلوک‌های مختلف ایستگاه ها بوده از استخرها بیرون آمده است.

در کنفرانس خبری این شرکت اعلام شد: در واحد اول انرژی نیروگاه هسته ای فوکوشیما ۲ از استخر سوخت هسته‌ای تقریبا ۱۶۰ میلی لیتر آب به بیرون ریخته شده و از استخر دیگر تقریبا ۱.۴ لیتر مایع خارج شده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که آب ریخته شده در روند خنک سازی سوخت تهیه شده تاثیری ندارد.

ضمنا بر اساس خبرهای شبکه ان‌اچ‌کا در واحد پنجم انرژی نیروگاه اتمی فوکوشیما ۱ در نتیجه لرزه از استخر سوخت هسته‌ای تولید شده تقریبا ۶۰۰ میلی لیتر‌ آب و از استخر واحد ششم انرژی تقریبا ۱.۶ لیتر بیرون آمده است.

زلزله دیروز با قدرت ۷.۳ ریشتر در شمال شرق ژاپن در ساعت ۱۷.۳۸ به وقت تهران اتفاق افتاد. مرکز زلزله در عمق ۵۵ کیلومتری گزارش شده است. بر اساس آخرین خبرها ۱۲۴ نفر در این حادثه آسیب دیده اند.

منبع: اسپوتنیک

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • پاتریوت
    0

    خوش به حالشون 7/3 ریشتر زلزله اومده 160 سی سی آب ریخته زمین هیچکسم نمرده. تو ایران حتی تهران که پایتخته اگر 6 ریشتر زلزله بیاد با خاک یکسان میشیم و میلیونی کشته میدیم....

  • خبر عاجل
    0

    در سالیان سال ، در مواقع زلزله و حوادث طبیعی و روزهای بعد از آن از مردمان این سرزمین هیچگونه سرقت و دزدی دیده نشده. در مورد این خبرهای کشور ژاپن ، این اخبار در تمام رسانه های جهان پخش و مورد تحسین واقع شدند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها