امام جمعه بوشهر:

مصوبه بیمارستان تخصصی و بین‌‌المللی قلب بوشهر اجرا شود

امام جمعه بوشهر از مصوبه ایجاد بیمارستان تخصصی و بین‌المللی قلب در بوشهر خبر داد وگفت: مصوبه بیمارستان تخصصی و بین‌‌المللی قلب بوشهر باید اجرایی و اعتبارات لازم آن تامین شود.

مصوبه بیمارستان تخصصی و بین‌‌المللی قلب بوشهر اجرا شود

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین افتتاح مرکز جراحی و کلینیک عرفان بوشهر با تبریک چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور حماسی مردم در آیین مراسم 22 بهمن اظهار داشت: همکاری و مشارکت خیران در عرصه توسعه فضای سلامت حرکتی بسیار صحیح در فضای پیشرفت، توسعه و خدمت به مردم است که امید می‌رود مشارکت خانواده خیر در عرصه سلامت در راه‌اندازی مرکز جراحی و کلینیک تخصصی ایثار بوشهر به عنوان الگو در جامعه معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از برنامه‌های دین مبین اسلام توجه به دانش روز و تمدن آفرینی دانست و تاکید کرد: اسلام بر گسترش اساسی در خدمت به مردم و تمدن آفرینی بر اساس فرهنگ اسلامی و دانش فوق‌روز تاکید کرده است.

امام جمعه بوشهر با استناد به آیات شریف قرآن کریم مینی بر توجه به دانش‌روز افزود: آیات فراوانی برفرهنگ پایداری و دانش‌محوری داریم و در این راستا توجه به بهداشت و درمان از ضروریات جامعه است.

صفایی بوشهری، عمل صالح را تمدن آفرینی با نگرش فوق روز دانست و تصریح کرد: در این راستا باید بر اساس فرهنگ اسلامی بر حسب دانش فوق روز برنامه تدوین شود.

وی، استان بوشهر را یکی از استان‌های با ظرفیت بالا دانست و افزود: این استان فراز و نشیب‌های زیادی دیده ولی در شرایط کنونی کارها و طرح‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شده اما به جایگاه در حوزه خودش دست نیافته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به طراحی دقیق در حوزه بهداشت و درمان در توسعه زیرساخت‌ها تصریح کرد: بوشهر می‌تواند گردشگری پزشکی در منطقه خلیج‌فارس باشد و اگر طراحی دانش‌بنیان شود می‌توان با این ظرفیت بالا به این جایگاه دست یافت.

امام جمعه بوشهر، ظرفیت استان بوشهر در حوزه درمان و تولید دارو با محور دریاپایه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در بخش سخت‌افزاری و احداث درمانگاهای تخصصی و عمومی هر چند طرح‌های مهمی اجرا شده ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است.

صفایی بوشهری، با تاکید بر تدوین نقشه آمایشی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر خاطر نشان کرد: با تدوین نقشه آمایشی و شناسایی تمامی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی، باید زمینه مشارکت بخش خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه درمان فراهم شود.

وی، با بیان اینکه در 10 سال گذشته طرح‌های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر اجرا شده است افزود: با اجرای این طرح‌ها، هنوز برخی از مردم استان بوشهر برای دریافت خدمات درمانی به دیگر استان‌ها سفر می‌کنند که نشان می‌دهد استان بوشهر نیاز به تجهیزات درمانی و پزشک متخصص دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، افزایش تعداد دستگاه‌های دیالیز در استان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌ها، از دیگر استان‌ها برای درمان به بوشهر سفر نه اینکه از این استان به دیگر نقاط مسافرت کنند.

امام جمعه بوشهر، وضعیت پزشکان ایرانی در داخل کشور و جهان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پزشکان ایرانی خوبی نه تنها در کشور بلکه در جهان داریم با این ظرفیت نیروی انسانی متخصص، باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، تسهیلات لازم از جمله واگذاری زمین فراهم شود.

صفایی بوشهری، توسعه و گسترش فرهنگ وقف در زمینه تولید علم، دارو و درمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: وقف در حوزه سلامت نیاز امروز جامعه است و توسعه وقف در حوزه سلامت و درمان باید به یک فرهنگ در استان بوشهر تبدیل شود.

وی، از مصوبه ایجاد بیمارستان تخصصی و بین‌المللی قلب در بوشهر خبر داد و بیان کرد: مصوبه بیمارستان تخصصی و بین‌‌المللی قلب بوشهر باید اجرایی، عملیاتی و اعتبارات لازم آن تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نقش خیران در ارتقا سلامت جامعه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: خیران همانگونه که در ساخت مدرسه مشارکت می‌کنند باید در عرصه درمان هم کمک و مشارکت کنند.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از خدمات کادر درمان در عرصه رسیدگی به بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: اگر وضعیت کرونایی استان بوشهر آبی شد باید شرایط حفظ شود تا به وضعیت زرد برنگردیم که این مهم با همکاری و مشارکت همه قشرهای مختلف جامعه محقق می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها