لاریجانی: هیچ یک از افراد کابینه‌های بعد از انقلاب دزد یا فاسد نبوده‌اند/ توهین به رهبری بسیار ناصواب بود

رییس مجلس گفت: من در اکثر دولت‌ها از زمان مرحوم شهید رجایی تا امروز به نحوی همکاری داشته‌ام هیچ یک از افراد کابینه دزد یا فاسد نبوده‌اند.

لاریجانی: هیچ یک از افراد کابینه‌های بعد از انقلاب دزد یا فاسد نبوده‌اند/ توهین به رهبری بسیار ناصواب بود

به گزارش خبر فوری به نقل از ایلنا، علی لاریجانی در نشست با کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷، بودجه را سندی برای آبادانی کشور عنوان کرد و گفت:‌لایحه بودجه ارائه شده باید خیلی متوازن می‌شد از این رو کار نمایندگان عضو کمیسیون بیشتر شده است.

ایران قدرت مهم در عرصه فناوری موشکی شده است

رییس مجلس به دستاوردها در بخش‌های دیگر صنعتی و تولیدی اشاره کرد و افزود:‌ درعرصه‌ فناوری‌های نو و سلول‌های بنیادین و بیو تکنولوژی دستاوردهای بزرگی کسب شده است. در عرصه فناوری موشکی امروز ایران یک قدرت مهم شده است که در گذشته خبری از آن نبود. این امور به همراه داشتن روحیه استقلال و ضد ظلم بودن انقلاب موجب تغییر چهره ایران شد و از یک کشور درمانده و نوکر آمریکا به کشور مستقل، آزاد و تاثیرگذار در منطقه رسیدیم که می‌تواند معادلات جهانی را تغییر دهد و این ها نتیجه راه روشن انقلاب و همراهی ملت با هم بود.

اگر رهبری امام و مقام معظم رهبری نبود،‌ آمریکا ایران را بارها چپاول کرده بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر رهبری انقلاب توسط امام (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای نبود، ده‌ها بار آمریکا و برخی از کشورهای منطقه کشور را چپاول کرده بودند، خاطرنشان کرد: مگر جنگ را ندیدیم؟ وقتی همه با هم شدیم توانستیم در برابر امریکا و شوروری بایستیم. جز سوریه و یکی دو کشور بقیه در مقابل ایران بودند و هزار میلیارد دلار به ما خسارت زدند و ما بیش ۲۵۰ هزار شهید و صدها هزار معلول دادیم و این نتیجه خصوصمت آنها باروحیه استقلال ما بود.

دشمنان غرش می‌کنند اما جرات تعدی ندارند

وی تاکید کرد: دشمنان و کشورهای استکباری فهمیدند که ملت ایران زیر بار زور نمی رود و این امر موجب امنیت و عزت ملت ایران شد. درست است که غرش می‌کنند اما جرات تعدی ندارند.

لاریجانی با بیان اینکه آیا انصافا درست است در این شرایط عده‌ای خدمات مدیران و انقلاب را نادیده بگیرند، اظهار کرد: آنها بین خود و خدایشان خلوت کنند و ببنید که انقلاب در عرصه اقتصادی و کمک به مناطق محروم چه کار کرد؟ ما مشکل اقتصادی داریم که در جه اول آمریکا و برخی ازکشورهای منطقه که دلالی آنها را می‌کنند، این مشکلات را بودجود آوردند. این‌ها کشورهای شرور هستند که اگر در مقابل شرارت آنها کسی کوتاه بیاید، باید ذلت را بپذیرد.

اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده است

رییس مجلس با تاکید بر اینکه اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده است، تصریح کرد: من در اکثر دولت‌ها از زمان مرحوم شهید رجایی تا امروز به نحوی بوده و همکاری داشته‌ام. هیچ یک از افراد کابینه دزد یا فاسد نبوده‌اند. اینکه تبلیغات بگونه ای شده که حق و ناحق قاطی می شود، موجب بروز مشکلات در کشور می شود.

وی با بیان اینکه فساد در سیستم اداری کشور وجود دارد اما سیستماتیک نیست، ادامه داد: چه در رادیو و تلویزیون و چه سایر رسانه‌ها بگونه ای شده که افراد بخاطر دعواهای سیاسی حرف‌هایی می‌زنند و در اذهان مردم اشتباهاتی را بوجود می آورند.

توهین به رهبری بسیار ناصواب بود

رئیس مجلس با بیان اینکه گاهی حرف هایی زده می‌شود که آدم تاسف می‌خورد، خاطرنشان کرد: افرادی که این کارها را انجام دادند، قلیل بودند اما توهین به رهبری بسیار ناصواب بود. ما از یک رهبر بسیار فرزانه برخودار هستیم. به خاطر داشته باشید اینکه انسان در راس کشور یک رهبر پارسا داشته باشد، چقدر عزتمند است. به خاطر دارید زمانی که رئیس‌جمهور امریکا در زمان شاه به ایران آمده بود، هر دو نفر با یکدیگر مشروب می‌خوردند. اینکه رهبری داریم که کشور را از گردنه‌های مختلف عبور داده است، باعث عزت ملت ایران است.

لاریجانی تاکید کرد: حتی اگر یک نفر حرف ناصواب بزند همه موظف به دفاع هستیم. دستاوردهای کمی در آبادانی و عزتمندی کشور نبوده است که باید عزیز بداریم و در راه خود استقامت بیشتری داشته باشیم. ما در مسیر انقلاب مصمم هستیم. همه وجودمان را فدای انقلاب می‌کنیم. دراین باره تردید نداریم و ان‌شاالله این راه استوار خواهد بود.

وی درخصوص علل حوادث اخیر و مماشات مسئولان نظام در برخورد با فساد ابراز داشت: حتما در کشور فساد وجود دارد و ما آن را نفی نمی‌کنیم. ولی بین خودتان و خدایتان حساب کنید، آیا در کابینه‌های که از ابتدای انقلاب تا به امروز بودند، دزد بودند؟‌ کدامشان دزد بودند؟ کابینه‌ها و وزرا را می‌گویم. من سراغ ندارم.

باید به همه طبقات نیازمند یارانه بدهیم

وی در مورد یارانه گفت: ما باید به همه طبقات نیازمند یارانه بدهیم. باید به کارگران، روستاییان، کسبه جزء، مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی فکر کنیم و متناسب با نیازهای آنها تصمیم بگیریم هرچند برای کمیته امداد و بهزیستی شرایط خاص قائل شده‌ایم. برای معلولان اخیر قانون تصویب کرده‌ایم و باید آن را در قانون بودجه سال آینده اعمال کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مورد ایثارگران نیز اظهار داشت: من می‌دانم که درباره ایثارگران کمبودهایی داریم. ما باید به تعهدات‌مان را در قانون پایبند باشیم.

لاریجانی درباره سیستم‌های بازنشستگی هم تصریح کرد: یک بار این موضوع در مجلس بحث شد. خواهش من این است که درخصوص چالش‌هایی که در مجلس بحث شده است، تا آنجا که می‌توانیم هر سال یکی، دو موضوعش را حل کنیم. تا چه زمانی می‌خواهیم این مسائل را به آینده محول کنیم؟ باید در همین مقطع مسائل را تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: سیستم‌های بازنشستگی شما رنجور است. برخی از آنها مشکل دارند و برخی از آنها در آستانه مشکل هستند. پیشنهاداتی هم مرکز پژوهش‌ها داده است. آقای تاجگردون هم با مسئولان صندوق تامین اجتماعی، کارکنان دولت و لشکری دیدارهایی داشته است. باید آنها را ساماندهی کنیم. ما باید برای آنها می‌توانیم تهمیداتی بیاندیشیم و آنها را سرپا کنیم.

باید شکاف‌ها را کمتر کنیم

لاریجانی با اشاره به افزایش حقوق شاغلان در بودجه ۹۷ عنوان کرد: یکی از مواردی که امروز باید بیشتر توجه کنید این است که در افزایش حقوق شاغلان درصد بیشتری برای طبقات پایین قائل شویم و برای برخی اصلا افزایشی قائل نشویم و این روند را متعادل کنیم ممکن است این کار مخالف برنامه باشد اما باید شکاف‌ها را کم‌تر کنیم. این از دست شما بر می‌آید ما هم در مجلس حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مورد بازنشستگان باید به سمت همسانی برویم، گفت: درباره اوراق مشارکت هم در مجلس بحث شد این ماجرا استانداردی در دنیا دارد اینطور نیست که برای بودجه جاری اوراق پخش کنیم این کار به معنی مدیون کردن کشور است . این کار دولت بعدی را با مشکل مواجه می کند باید جلوی اوراق مشارکت را بگیریم با این وضع نمی توانیم ادامه دهیم راه های دیگری قطعا هست.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بنده خدا
    0

    درسته که این راه مردم کاملا اشتباهه البته بین اینها قطعا افراد موقعیت طلب و اغتشاش گر هم بود ولی اغراقه که بگیم در کابینه های بعد از انقلاب انسان فاسد و دزد نبوده یعنی همه فرشته هستن امکان نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها